اپوزیسیون دولت ونزوئلا نیکولاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور را به تحت فشار قرار دادن مخالفان متهم می‌کنند اما رئیس‌جمهوری مخالفان را به حمایت و همراهی از سیاست‌های آمریکا متهم می‌کند. قرار است در سال ۲۰۱۸ انتخابات سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری در این کشور برگزار شود. با خروج لیدزما که یکی از مهم‌ترین مخالفان رئیس‌جمهوری کنونی ونزوئلا محسوب می‌شود آینده تنش‌های این کشور و انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رود.

با این حال شهردار سابق کاراکاس که روز شنبه در مادرید مورد استقبال قرار گرفت، گفت: من از سوی دولت اسپانیا حمایت می‌شوم و تا زمانی که لازم باشد در اسپانیا می‌مانم. خانواده‌ام نیز در اینجا مرا همراهی خواهند کرد. راخوی نیز به دیدار لیدزما رفته و با وی و همسر و دخترانش دیدار کرده است.

لیدزما ۶۲ ساله شهردار کاراکاس بوده است. او در فوریه سال ۲۰۱۵ دستگیر شد و مادورو وی را متهم به براندازی حکومتش کرد. او چندی بعد از زندان آزاد و به حصر خانگی برده شد. لیدزما پس از دیدار با راخوی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و گفت: مادورو یک رئیس‌جمهوری صرف نیست او یک دیکتاتور است که همه نهادها را در حکومت مطیع خود کرده است. او همچنین تصریح کرد که مادورو در پی شکار کردن نیروهای مخالف خود است و بسیاری از آنها با دستور وی روانه زندان شده‌اند.

دولت اسپانیا نیز پس از فرار لیدزما از ونزوئلا در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که دموکراسی واقعی به این کشور بازگردد و گفت که با بازگشت دموکراسی بحران موجود در ونزوئلا حل‌وفصل خواهد شد.  لیدزما پیش از اینکه در مادرید مستقر شود در فرودگاه این شهر به خبرنگاران گفته بود که ونزوئلا در آستانه سقوط قرار نگرفته، بلکه در قعر آن قرار دارد.

مادورو روز جمعه فرار لیدزما را به استهزا گرفته بود. رئیس‌جمهوری این کشور به لیدزما لقب خون‌آشام داده و گفته است: خون‌آشام به سراسر جهان پرواز می‌کند. حالا خون‌آشام تحت محافظت برای زندگی بهتر به اسپانیا رفته است. مادورو در پایان گفته است که او نمی‌خواهد لیدزما به کشور برگردد و به دولت اسپانیا هم گفته است که خون‌آشام را در همان کشور نگه دارد. لیدزما می‌گوید فرار او شبیه فیلم‌های جیمز باند بوده است و از ۲۹ ایست بازرسی توانسته جان سالم به در ببرد. او اما پس از اینکه به اسپانیا رسید گفت که احساس آزادی می‌کند.