به گزارش این خبرگزاری موجی از خشم از آسیا تا خاورمیانه و از آنجا تا کشورهای آفریقایی را فرا گرفته است. این خشم ناشی از تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس است. این درحالی است که تبعات تصمیم ترامپ روز به روز ابعاد بیشتری پیدا می‌کند.رویترز در گزارشی اعلام کرد که یک فلسطینی با چاقو یک گارد امنیتی اسرائیل را زخمی کرده است. فلسطین نیز وارد پنجمین روز درگیری‌های خود شد. در لبنان نیز روز یکشنبه کمونیست‌ها با حضور در برابر سفارت آمریکا دست به اعتراض زدند.به نوشته روزنامه دیلی‌استار این اعتراض‌ها به درگیری انجامید و پلیس برای پراکنده کردن تظاهرات‌کنندگان به شلیک گاز اشک‌آور اقدام کرد.  تظاهرکنندگان که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، برای مقابله با گاز اشک‌آور پلیس اقدام به برپایی آتش در خیابان‌ها کردند. شاهدان عینی می‌گویند که در بین تظاهرات‌کنندگان نیروهای اطلاعاتی لبنان هم حضور داشتند و برخی از تظاهرات‌کنندگان توسط این نیروها بازداشت شدند.

«حنا غریب»، سرشاخه کمونیست‌های لبنان در میان اعتراض‌کنندگان در لبنان حاضر شد و درباره این تصمیم سخنرانی کرد. او گفت که آمریکا دشمن فلسطین و سفارت آمریکا نماد تهاجم امپریالیسم است. تظاهرات‌کنندگان همچنین در این گردهمایی اعتراضی پرچم‌های اسرائیل را سوزاندند.  احمد مصطفی از اعضای جبهه دموکرات‌های چپ که در این تجمع حضور پیدا کرده بود نیز گفت: ما اینجا گرد آمده‌ایم تا بگوییم سفارت آمریکا، سفارت تخاصم و تهاجم است و تاکید می‌کنیم بیت‌المقدس برای اعراب است و عربی نیز خواهد ماند.البته این اعتراض‌ها در سطح سران کشورها نیز ادامه دارد. در این میان اردوغان و نتانیاهو تندترین حملات را علیه یکدیگر ترتیب دادند. در پی اظهارات رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر اعلام اسرائیل به‌عنوان یک دولت «تروریستی»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اردوغان را فردی اعلام کرد که کردها را کشته و خبرنگاران را زندانی می‌کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی انتقادی در استانبول اعلام کرد: اسرائیل یک دولت تروریستی است که کودکان را می‌کشد.

در پی این اظهارات بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را به‌عنوان کسی که روستاهای کردنشین کشورش را بمباران می‌کند، معرفی کرد. اردوغان در سخنرانی خود در شهر سیواس اعلام کرد: فلسطین یک قربانی بی‌گناه است و اسرائیل یک دولت تروریستی. پس از ساعاتی نتانیاهو در واکنش به این اظهارات مدعی شد: من از کسی که روستاهای کردتبار در ترکیه را بمباران کرده، خبرنگاران را زندانی کرده و به ایران کمک می‌کند و تحریم‌های بین‌المللی را دور زده و به تروریست‌ها کمک می‌کند از جمله تروریست‌های موجود در غزه که مردم بی‌گناه را می‌کشند درس اخلاق نمی‌آموزم. این مرد کسی نیست که ما از او درس بیاموزیم. در عین حال ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه رجب طیب اردوغان، اعلام کرد: بهتر است اسرائیل به جای حمله به ترکیه و رهبر این کشور به اشغال فلسطین پایان دهد. به گفته کالین، کسانی که فکر می‌کنند قدس می‌تواند پایتخت یک دولت اشغالی باشد، وقت خود را تلف می‌کنند. به‌جای حمله به کشور و رهبر ما، مقامات اسرائیلی به اشغال سرزمین‌های فلسطین پایان دهند.

کالین اضافه کرد: اسرائیل به‌عنوان رژیمی که قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و سال‌ها است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به‌طور سیستماتیک تصمیمات سازمان ملل را زیر سوال می‌برد، اول باید درباره اقدامات خود حساب پس دهد. سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: اسرائیل نمی‌تواند با مطرح کردن این ادعاها و اتهامات، خودش را بابت کشته شدن هزاران فلسطینی بی‌گناه و تبدیل سرزمین فلسطین به زندانی روباز مبرا کند.رویترز نیز گزارش داد که دامنه اعترض‌ها به خود سرزمین‌های اشغالی نیز کشیده شده است.در تل‌آویو دانشجویان عرب دانشگاه تل‌آویو نیز در مقابل ورودی اصلی این دانشگاه با برگزاری تظاهرات اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره بیت‌المقدس را محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان با حمل پرچم‌های فلسطین شعار «قدس عربی است» و «روح و جانمان را فدای فلسطین می‌کنیم» را سر دادند.