اندکی نگذشت که او در سخنانی تناقض‌آمیز اعلام کرد که پیونگ‌یانگ باید از شیوه تهدید‌آمیز خود دست برداشته تا آمریکا با این کشور وارد مذاکره‌شود. رکس‌تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که در نبود نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت شرکت کرده بود، پیشنهادش مبنی بر مذاکرات بدون شرط با کره‌شمالی را تکرار نکرد، اما به قدرت‌های جهان گفت که کره‌شمالی باید حق مذاکره با آمریکا را داشته باشد. وی به نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت گفت:‌ «کره‌شمالی باید راه بازگشت خود به میز مذاکرات را به‌دست بیاورد. فشارهای وارد شده بر این کشور باید تا زمان خلع‌سلاح اتمی کره‌شمالی ادامه یابد. ما در این میان راه‌های ارتباطی با این کشور را باز نگه می‌داریم.» با این حال، تیلرسون ابراز امیدواری کرد که دیپلماسی مانع برخورد نظامی میان دو کشور شود. او تاکید کرد که آمریکا برای دفاع از خود در برابر هر اقدام خصمانه کره‌شمالی تدابیر ضروری را لحاظ می‌کند. وی گفت: «ظرفیت‌های رو به‌رشد کره‌شمالی تهدیدی مستقیم برای امنیت آمریکا و جهان است. ما این را یک تهدید واقعی می‌دانیم. آمریکا به‌دنبال جنگ نیست، اما از تمامی اقدامات لازم برای دفاع از خودمان در قبال تهاجم کره‌شمالی استفاده می‌کنیم. ما همچنان امیدواریم که دیپلماسی راه حل این بحران باشد.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «چو‌هیون»، معاون وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در نشست شورای امنیت نیز گفت اگر کره‌شمالی بتواند به کلاهک اتمی با قابلیت نصب روی موشک بالستیک دست پیدا کند، به تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و سایر نقاط جهان بدل می‌شود. وی همچنین خواستار پاسخی متحد برای متوقف کردن تلاش‌های کره‌شمالی در تبدیل شدن به یک کشور اتمی شد و گفت: «این هدف باید به سمت خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره برود و ما نباید کاری کنیم که نه جنگی در منطقه رخ دهد و نه راه‌ها را برای مذاکرات و دستیابی به صلح ببندیم.»

در همین حال، سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل، نشست شورای امنیت را اقدامی از روی ناامیدی آمریکا دانست که از ظرفیت‌های اتمی کره‌شمالی می‌ترسد. سفیر کره‌شمالی درخواست آمریکا مبنی بر توقف آزمایش‌های موشکی‌اش برای دادن فرصت مذاکره با این کشور درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش را نادیده گرفت و گفت: «پیونگ‌یانگ تا زمانی که منافعش نقض نشده، هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.» «جا سونگ نام»، سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل، افزود: مالکیت سلاح اتمی از سوی کشورش اقدامی با هدف دفاع از تمامیت ارضی و حق موجودیت و رویارویی با تهدیدهای آمریکا است.

 همه مردان موشکی

نیویورک‌تایمز در گزارش ۱۵ دسامبر خود به قلم جمعی از نویسندگان، به معرفی تیم هسته‌ای کره‌شمالی با عنوان «مردان موشکی» پرداخته و می‌نویسد وقتی رهبر کره‌شمالی ماه گذشته در جشن پرتاب قدرتمندترین موشک بالستیک حضور یافته بود در محاصره تنی چند از مردانی بود که همگی دانشمندان هسته‌ای و مقام‌های موشکی این کشور بودند. اگرچه رسانه‌های کره‌شمالی این مردانِ پیرامون «کیم جونگ‌اون» را معرفی نکردند، اما همگی آنها پیش از این دیده شده بودند. این مردان که با نام مستعار «دوقلوهای هسته‌ای» یا «چهارقلوهای موشکی» نامیده می‌شوند کسانی هستند که موشک بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی را ساخته‌اند؛ همان موشکی که عنوان «هواسونگ ۱۵» یافته و قادر است تمام شهرهای آمریکا را هدف قرار دهد. نیویورک‌تایمز این موشک را «دستاورد علمی استثنایی منزوی‌ترین کشور جهان» می‌نامد. دو قلوهای هسته‌ای عبارتند از: جانگ چانگ‌ها و جون ایل هو و چهارقلوهای موشکی شامل: ری پیونگ چول،کیم جونگ سیک،ری هونگ سوپ و هونگ سانگ مو.

«اون»، رهبر ۳۳ ساله کره‌شمالی که با بی‌رحمی تمام قدرت خود را تحکیم و در این راه حتی نزدیکان خود را قربانی کرد، دانشمندان رژیمش را با تحسین و تشویق مورد نوازش قرار می‌دهد، آنها را به قهرمانان ملی و نماد پیشرفت ملی کشورش تبدیل کرده است. تحسین و تشویق او به حدی است که آنها را به شدت در آغوش گرفته و می‌بوسد یا این دانشمندان را سوار بر پشت خود می‌کند و با آنها می‌خندد و می‌رقصد. «چوی هیون- کیو»، محقق ارشد در کره‌جنوبی که NK Tech که یک مرکز اطلاعات در مورد انتشارات علمی در کره‌شمالی است را اداره می‌کند، می‌گوید: «هرگز سخنی از کشته شدن دانشمندان نشنیده‌ایم. او فردی است که می‌داند آزمون و خطا بخشی از فرآیند کسب علم و دانش است.» تحلیلگران سعی دارند تشریح و تبیین کنند که چگونه کره‌شمالی موفق شده بر دهه‌ها تحریم بین‌المللی فائق آید و پیشرفت سریعی داشته باشد. اما روشن است که این کشور با وجود تصویر عقبگرد‌ گونه‌ای که از خود نشان داده اما توانسته یک شالوده علمی مهم را پی ریزی کند.»

نیویورک‌تایمز می‌نویسد موشک بالستیک شاهکار فیزیک و مهندسی است که جهان شوکه کرده است و هر کدام از این ۶آزمایش هسته‌ای موجب تقویت جایگاه کیم در داخل و خارج شده است و این مدیون تلاش دانشمندانی است که هرازگاهی در پیرامون او دیده می‌شوند. کیم، دانش را به ایده‌آلی در تبلیغات رژیم تبدیل کرده است و اشتیاق او به دانشمندان در سراسر این کشور بر همگان روشن است.رویکرد کیم‌جوان درست در مقابل دیدگاه پدرش است که بر سینما و هنر به‌عنوان ابزارهای تبلیغاتی اتکا داشت. چهار سال پس از اینکه کیم جوان در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید، یک اتوبان ۶ لاینی در پیونگ‌یانگ ساخت که نامش را «خیابان دانشمندان آینده» نام گذاشته است. در کنار این اتوبان برج‌های مسکونی خیره‌کننده‌ای برای دانشمندان، مهندسان و خانواده هایشان ساخته است.او همچنین یک مجتمع عجیب ساخته که شبیه به اتم است تا دستاوردهای کشورش را در زمینه هسته‌ای به رخ همگان بکشد. پس از هر آزمایش موفق موشکی، این دانشمندان و مهندسان با تجمعات همگانی مورد تشویق قرار می‌گیرند.