به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ که پیش‌تر نسبت به این ادعاها تا حدی آرام بود اما این‌بار از سوی سیاسیون با این پرسش مواجه شد: آیا ترامپ به اندازه کافی از سلامت روانی برای اداره حکومت برخوردار است؟

او اما در جواب این پرسش به توییتر متوسل شد و سه توییت متفاوت ارائه داد. او که در «فروزن وودز» در ماریلند به‌سر می‌برد و با جمهوری‌خواهان درخصوص کتابی که اخیرا علیه او چاپ شده، درحال مشورت است، مجبور شد که دست به دامن سلاح همیشگی‌اش شود و با توییت جواب مخالفان خود را بدهد.

مشاورانش می‌گویند پس از این ادعا او بلافاصله دست به توییتر نبرد و پس از فیلم موزیکال «بزرگ‌ترین شومن» به اتاق خوابش رفت اما صبح گفت که باید پاسخ مخالفان خود را بدهد زیرا او اعتقاد دارد که مخالفان نتوانسته‌اند از پرونده روسیه به جایی برسند حالا بازی سیاسی را به سمت صحت عقلی‌اش برده‌اند. او در این توییت‌های سریالی نوشت: از دنیای تجارت به ستاره تلویزیون تبدیل شوی و از آنجا به کاخ سفید وارد شوی، نشان‌دهنده هوش بالا است. او در یکی دیگر از توییت‌های خود نوشت: برای رئیس‌جمهور بودن در ایالات‌متحده نباید باهوش باشی بلکه باید نابغه‌باشی، یک نابغه باثبات. این توییت‌ها مانند سایر مطالب دیگر وی دور از چشم مشاوران خود نوشته شده است. جان کلی گفته است  هنوز آنها را نخوانده و آنها را به همراه سایر گزارش‌ها خواهد خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا البته بعدا توضیح داد که چرا این توییت‌ها را ارسال کرده است. او در این‌باره گفت: برای اینکه من به بهترین کالج رفتم، در بهترین کالج یک دانشجوی ممتاز بودم، نتیجه این شد که سالیان بعدش میلیون‌ها میلیون دلار پول به دست آوردم و پس از آن به تلویزیون رفتم و موفقیت‌های بسیاری را هم در این حوزه کسب کردم و همان‌گونه که مستحضر هستید در اولین تلاش رسمی خودم برای ریاست‌جمهوری، وارد کاخ سفید شدم. او این سخنان را درست ساعاتی پیش از اینکه مایکل ولف، نویسنده آمریکایی را دروغگو و کلاهبردار بخواند، زد.

کتابی که روز جمعه از آن رونمایی شد به‌شدت به ترامپ تاخته است. این کتاب با همکاری یار سابق ترامپ، یعنی استیو بنن نوشته شده است. آنها در این کتاب ترامپ را فردی دیوانه معرفی کرده‌اند که از ثبات روحی برخوردار نیست. انتشار این کتاب اما خوشایند جمهوری‌خواهان هم قرار نگرفته است، به همین منظور این گروه در ماریلند گرد آمده‌اند تا درباره این کتاب بحث و گفت‌وگو کنند. ترامپ می‌گوید: انتشار کتاب، یکی از همان کارهایی است که گفتم. فکر می‌کنم که استیوی شلخته (بنن) دنبال کار می‌گردد. در ۱۱ ماهی که از ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذرد، سلامت روانی وی عمده‌ترین بحث سیاسی ایالات‌متحده بوده است. البته سی‌ان‌ان مطالبی که در این کتاب عرضه شده است را به شکل مستقل تایید نمی‌کند اما رئیس‌جمهوری در بین مشاورانی محاصره شده است که سعی می‌کنند با احتیاط با وی رفتار کنند. برخی افراد نیز اذعان داشته‌اند که دونالد ترامپ بسیار دمدمی‌مزاج است و سریعا از حالی به حال دیگر تغییر  می‌کند.

متحدان ترامپ اما می‌گویند که تاکنون رفتاری از وی ندیده‌اند که غیرمعمول باشد و متکبرانه صحبت کردن وی را بخشی از شخصیت او دانسته‌اند. رکس تیلرسون به سی‌ان‌ان می‌گوید: من هرگز صحت عقلی او را مورد تردید قرار نداده‌ام و دلیلی هم نداشته که در این مورد تردید کنم. کریس رودی، مدیر اجرایی نیوزمکس که در روز با ترامپ بارها صحبت می‌کند، می‌گوید: او از لحاظ روانی مشکلی ندارد یا اینکه ادعا کنیم عقلش را کاملا از دست داده است. من بارها او را دیده‌ام و بسیار اجتماعی است و با افراد دیگر در تعامل است، او خیلی خوب چیزها را در ذهن می‌سپارد و وارد بحث می‌شود. نیوت گینگریچ، نامزد سابق ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز ادعای مخالفان را کم‌ارزش خواند و گفت که او با روسای‌جمهور دیگر نیز مراوده داشته و ترامپ با دیگران فرقی ندارد.