باخت بنن در دوئل با ترامپ

«استیو بنن» رئیس اجرایی شبکه رسانه‌ای «بریت‌بارت» ۵ ماه پس از بازگشت به این رسانه، از سمت خود کناره‌گیری کرد. این دومین باری است که طی ۵ ماه وی از کار بیکار می‌شود. وی که دارای دیدگاه‌های دست راستی است، بار اول به‌عنوان مشاور کاخ سفید از دولت ترامپ اخراج شد و حالا نیز به‌دلیل فشارهای وارده ازسوی ترامپ مجبور شده است تا از خانه اصلی خود یعنی سایت بریت‌بارت کناره‌گیری کند. استیو بنن در اظهاراتی که در کتابی علیه ترامپ به نام «آتش و خشم» که هفته گذشته منتشر شده و جنجالی در آمریکا به پا کرد، گفته بود که ترامپ،و پسر و دامادش با ارتباط پنهانی با روسیه رفتاری خائنانه داشته‌اند. او که با پیوستن به ستاد تبلیغاتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ جایگاهی در میان سیاستمداران این کشور یافته بود، تنها ۸ ماه پس از آنکه به سمت استراتژیست ارشد کاخ سفید منصوب شد، از سوی ترامپ اخراج شد.

وی پس از اخراج از کاخ سفید دوباره به شبکه رسانه‌ای بریت‌بارت که گرایش راست افراطی دارد، بازگشت که سال پیش آن را ترک کرده بود. ترامپ در پاسخ به اظهارات بنن در کتاب «آتش و خشم» گفت که او با خروج از کاخ سفید نه تنها شغل، بلکه عقلش را نیز از دست داد. این در حالی است که بنن به‌دلیل اظهاراتی که در این کتاب داشته از رئیس‌جمهوری و خانواده او عذرخواهی کرد و گفت همواره در کنار آنها خواهد ماند؛ اما سخنگوی کاخ سفید به نقل از دونالد ترامپ اعلام کرد که برای عذرخواهی دیر شده است.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز، در گزارشی اعلام کرد که دلیل استعفای بنن از این سمت، فشارهای ربکا مرکر، سرمایه‌گذار میلیاردر این شبکه خبری بوده که از اوایل ماه جاری میلادی روابط خود را با بنن قطع کرده بود. بسیاری بر این باورند که پیوستن بنن به تیم ترامپ موجب شد تا وی بتواند در انتخابات دست برتر را داشته باشد. شعارهای ملی‌گرایانه و مهم‌ترین شعار ترامپ یعنی «اول آمریکا» به دیدگاه‌های استیو بنن بازمی‌گردد؛ اما وی در نهایت در جنگ با جمهوری‌خواهان سنتی در داخل کاخ سفید مانند جان کلی و مک‌مستر بازنده و از دولت اخراج شد.