حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در صفحه خود در توییتر نوشت: ائتلاف النصر در راستای حفظ پیروزی، فداکاری شهدا و مبارزه با فساد و سهمیه‌بندی‌ها تلاش خواهد کرد. نخست‌وزیر عراق در این راستا از فراکسیون‌های سیاسی خواست به ائتلاف ملی فراطایفه‌ای النصر بپیوندند. وی خاطرنشان کرد: ائتلاف النصر برای تمامی عراقی‌ها کار کرده و در مسیر تقویت وحدت کشور و حاکمیت ملی گام برخواهد داشت. ائتلاف النصر به ریاست العبادی تاکید کرد که قصد دارد روند سیاسی را اصلاح و به مبارزه با فساد بپردازد. این ائتلاف در بیانیه‌ای آورده است: از تمامی گروه‌های ملی و با هر گرایشی استقبال می‌کند.

ائتلاف مذکور ادامه داده است: در راستای ایجاد روند سیاسی جدید و ساخت نهادهای کشور طبق قانون اساسی تلاش خواهد کرد. براساس بیانیه این ائتلاف، حالا بعد از آزادسازی کل خاک عراق روند بازسازی کشور آغاز خواهد شد. این ائتلاف افزایش ثروت‌های ملت و سرمایه‌گذاری روی آن به نفع کشور و بالا بردن سطح معیشتی و رفاه شهروندان را از دیگر اهداف خود برشمرد. طبق بیانیه این ائتلاف، آنها در راستای حفظ مهارت و حرفه‌ای عمل‌کردن به همراه مشارکت دادن تمامی ساکنان استان‌ها در اداره عراق یکپارچه عزم‌شان را جزم کرده‌اند و از تمامی گروه‌های ملی استقبال می‌کنند. رهبران حزب الدعوه عراق شب گذشته بعد از نشستی طولانی توافق کردند، حیدر العبادی در راس لیست النصر و الاصلاح قرار بگیرد، درحالی که نوری مالکی،‌ نخست‌وزیر سابق عراق در راس «ائتلاف دولت قانون» تحت نظارت حزب در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد.

همچنین ائتلاف النصر به ریاست العبادی و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری،‌ دبیرکل سازمان بدر که شامل مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست همام حمودی و فراکسیون‌های دیگر است، شب گذشته در قالب لیست النصر ائتلاف تشکیل دادند تا تحت این ائتلاف وارد انتخابات آینده شوند. حزب الدعوه نیز تاکید کرد، تمایل دارد انتخابات در موعد خود برگزار شود و هیچ ضرورتی برای ورود به انتخابات با نام این حزب نمی‌بیند. این حزب افزود: ما امید داریم نتایج این انتخابات در تحقق اصلاح و تغییر موردنظر در جهت خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان سهم بسزایی داشته باشد.