آنها به منظور فشار بر محور سیاسی کشور و حرکت به سوی راست، نظام پارلمانی را پذیرفتند. در سال ۱۹۵۶، خط میانه‌رویی که از سوی اکثریت MSI برگزیده و دنبال شد برخی مخالفان را از حزب خارج کرد. این خارج‌شدگان حزب جدیدی به نام «جنبش سیاسی نظم جدید» را تاسیس کردند که به نقطه مرجع یا کانون افراط‌گرایی نوفاشیستی تبدیل شد.

اردوگاه‌های آموزشی که برای شبه‌نظامیان نوفاشیست سازماندهی شده بود «اردوگاه‌ هابیت‌ها» [Hobbit Camps: بعدها فیلمی سه قسمتی براساس رمانی به همین نام نوشته «ج.آر.آر. تالکین» ساخته شد که پیتر جکسون کارگردان و تهیه‌کننده آن بود] نامیده می‌شد. «آوانگارد ملی» پیوندهایی با نوفاشیسم اروپایی در قالب موسسه فرانسوی (گروه تحقیق و مطالعات تمدنی ← راست جدید) برقرار کرد و به پروژه‌ای پیوست که ملی‌گرایی فردی را به نفع «ملی‌گرایی اروپایی» که می‌توانست قاره کهن را از منطق جنگ سرد میان آمریکا و شوروی رها سازد و بازتاسیس اروپای فاشیستی را دنبال کند و طرح نظم اروپایی جدیدی را که از سوی نازی‌ها پرورش یافت احیا کند کنار گذاشت. این آغوش گشودن به سوی اروپا از سوی نظامیانی که احساس می‌کردند از سوی جریان اصلی فرهنگی ایتالیایی چپ‌محور حاشیه‌نشین شده‌اند با دید مثبتی نگریسته شد، چنان که یک شبه‌نظامی نوفاشیست توسکانی به خاطر می‌آورد: «نمادی که به ارباب حلقه‌ها و‌ هابیت اشاره می‌کند از فرهنگ دهه ۷۰ می‌آید... راست جدید... در زمانی که راست محروم شده [در اینجا از واژه ghettoize استفاده شده است یعنی راست تبدیل به نظریه اقلیت شد. ریشه این کلمه از ghetto گرفته شده. گتو از نظر تاریخی در اروپا به محله‌هایی که اقلیت یهودی در آن ساکن بودند گفته می‌شد. این محلات عمدتا مناطق فقیر شهری بود. سایر مهاجران یا اقلیت‌ها هم در گتوهای مخصوص خود زندگی می‌کردند. در سال ۱۵۳۶ به دستور پاپ اعظم یهودیان را مجبور ساختند در محله بسته‌ای در شهر ونیز زندگی کنند که در کنار یک ریخته‌گری بزرگ چدن (چدن به ایتالیایی getto نامیده می‌شود که در گویش عامی ghèto تلفظ می‌شود) قرار داشت. به این‌خاطر این محله را گتو می‌نامیدند] و مورد حمله قرار می‌گرفت؛ این تلاشی بود برای یافتن پاسخ‌هایی در دنیای فانتزی که دنیای واقعی ارائه نمی‌داد، تا جهانی موازی ساخته شود همچون «سرزمین میانی» تالکین.

[Middle Earth: سرزمین میانی یا سرزمین میانه نام سرزمین‌هایی تخیلی است که بعضی از داستان‌های ج.آر.آر. تالکین در آن اتفاق می‌افتند. تاریخ سرزمین میانی تالکین به دوره‌های متعددی تقسیم می‌شود. کتاب‌ هابیت و ارباب حلقه‌ها منحصرا با رویدادهای پایان دوران سوم سروکار دارند و در آغاز دوران چهارم به پایان می‌رسند] البته معانی عمیقی در ارباب حلقه‌ها وجود دارد... احترام به طبیعت، جنگجوی اخلاقی (مصاحبه با یک شبه‌نظامی از کاساگی) [Casaggi: منطقه‌ای در شهر فلورانس، ایتالیا].»