به گزارش سی‌ان‌ان، «یون‌یونگ‌چان»،  به خبرنگاران گفت: کره‌شمالی همچنین ساعت رسمی خود را با ساعت رسمی سئول هماهنگ خواهد کرد. دو کشور نیم ساعت اختلاف زمانی دارند. به گفته این سخنگو، کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی این خبر را جمعه در جریان دیدار تاریخی با «مون جائه این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در منطقه غیرنظامی شده میان دو کشور اعلام کرد. اعلام این خبر از سوی سئول پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ظرف سه یا چهار هفته آتی با کیم جونگ اون دیدار می‌کند. سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود می‌نویسد رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک گردهمایی در میشیگان اعلام کرد که نشست احتمالی میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی طی سه یا چهار هفته آتی صورت خواهد گرفت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گردهمایی انتخاباتی در میشیگان و درحالی‌که در ضیافت شام خبرنگاران کاخ سفید شرکت نکرده بود، گفت: «نشست احتمالی میان آمریکا و کره‌شمالی در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت اما باید با جریان پیش برویم و ببینیم چه پیش می‌آید.» وی افزود: «من وارد این مسیر می‌شوم و اگر کارآمد نبود از آن خارج خواهم شد. به نظر من ما طی سه یا چهار هفته آینده یک نشست خواهیم داشت.»

ترامپ اوایل روز شنبه طی یک تماس تلفنی با «مون جائه این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی صحبت کرده بود. او در جریان سخنرانی در این گردهمایی نیز گفت: «رئیس‌جمهور کره‌جنوبی درخصوص پیشرفت‌ها با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به من اطمینان داده است.» وی افزود: «رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تاییدیه بسیار محکمی به ما داده است. هدف از این مذاکرات خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره خواهد بود و می‌دانیم که پیش‌بینی رویدادهای آتی بسیار دشوار است.» ترامپ در ادامه گفت: «نمی‌توانم از آینده و از اینکه چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد به شما حرفی بزنم چراکه ما نیز حقیقتا از آن مطلع نیستیم.» مایک پمپئو، مدیر سابق سیا و وزیر خارجه فعلی آمریکا که چند هفته پیش سفری محرمانه به کره‌شمالی داشت و با رهبر این کشور هم به صورت غیرمنتظره دیدار کرده بود، نیز اعلام کرد که «کیم جونگ اون آمادگی دارد تا نقشه راهی بریزد که ما را در دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای» کمک کند. پمپئو در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز تاکید کرد که در جریان سفر اخیرش به پیونگ‌یانگ «مکالمه خوبی» با رهبر کره‌شمالی داشته است. وی در این مصاحبه افزود: «گفت‌وگوی گسترده‌ای درباره مسائل چالش‌برانگیزی که کشورهایمان با آن مواجه هستند، داشتیم. من حکم واضحی از طرف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا داشتم. برای کیم جونگ اون هم دقیقا این ماموریت را توضیح دادم.» به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، هدف دولت دستیابی به خلع ‌سلاح هسته‌ای کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت در کره‌شمالی است.

پمپئو در جریان تعطیلات عید پاک با کیم جونگ اون دیدار کرد و گفته شده هدف از این سفر محرمانه مهیا کردن زمینه نشست آتی ترامپ و کیم در ماه مه یا اوایل ژوئن بوده باشد. وزیر خارجه جدید آمریکا به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «تنها زمان مشخص می‌کند که آیا به هدفمان می‌رسیم یا خیر.» درحالی‌که از مغولستان و سنگاپور به‌عنوان دو مکان احتمالی برای دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی یاد می‌شود اما دولت سنگاپور اعلام کرد درخواست رسمی برای میزبانی این نشست دریافت نکرده است. در هر حال، گزارشگران سی‌ان‌ان به نقل از رهبر کره‌شمالی می‌نویسند: «به محض آغاز مذاکراتمان، آمریکا- با وجود دشمنی ذاتی با کره‌شمالی- درخواهد یافت که من آن فردی نیستم که از تسلیحات هسته‌ای علیه کره‌جنوبی یا آمریکا در منطقه پاسیفیک استفاده کنم.» رهبر کره‌شمالی در سخنانی که نشانه‌ای دیگر از تمایل به کنار گذاشتن تسلیحات و حرکت در ریل صلح انگاشته می‌شود، افزود: «هیچ دلیلی نیست که درحالی‌که از دشواری‌های اقتصادی بزرگ در رنجیم به داشتن تسلیحات هسته‌ای ادامه دهیم... البته مقدمه این کار اعتمادسازی با آمریکا پس از دیدارهای مکرر است.»