یگان موشکی انصارالله یمن اعلام کرد: با موشک‌های بالستیک از نوع برکان H۲ و بدر ۱ بندر الجاف، پادگانی در جازان و اهداف اقتصادی دیگر در ریاض را هدف گرفته است. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی ضدیمن اعلام کرد نیروی هوایی عربستان دو موشک بالستیک را که از خاک یمن شلیک شده بودند؛ رهگیری کرد. وی افزود: جنبش انصارالله موشک‌های مذکور را از استان صعده به سمت شهر جازان پرتاب کرد. المالکی مدعی شد که این حمله به‌صورت عمدی و برای هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی و مسکونی اجرایی شد. این مقام نظامی عربستان که کشورش سه سال است یمن را با جدیدترین تسلیحات به تلی از خاک تبدیل کرده است؛ می‌گوید: حمله موشکی به شهرها و روستاهای مسکونی مغایر با قوانین بین‌المللی انسانی است. یگان موشکی انصارالله روز یکشنبه نیز موشک بالستیک بدر ۱ را به چندین هدف اقتصادی و حیاتی در نجران شلیک کرده بود. در ماه‌های اخیر این چندمین بار است که حوثی‌های یمن مناطقی در عربستان را مورد حمله موشکی قرار می‌دهند. پیش از این هم حوثی‌ها ۷ موشک به خاک عربستان شلیک کرده بودند که باعث هشدار عربستان به ایران شد. ترکی المالکی پیش‌تر گفته بود نیروهای ائتلاف توانسته‌اند یک محموله موشک صیاد را ضبط و از شلیک آن به سمت عربستان جلوگیری کنند.

این مقام ائتلاف عربی می‌گوید: حوثی‌ها  از فرودگاه بین‌المللی یمن به‌عنوان یک پادگان نظامی استفاده می‌کنند. او همچنین مدعی شد که حوثی‌ها در روز ملی پادشاهی عربستان سعودی قصد شلیک یک موشک را داشته‌اند که ائتلاف اعراب این نقشه را کشف و از اجرای آن جلوگیری کرده است. مداخله نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات «توفان قاطعیت» یا «عملیه عاصفه الحزم» آغاز شد و از ۲ اردیبهشت با نام «عملیات احیای امید» یا «عملیه اعاده الامل» ادامه یافت. سه سال و اندی از حمله ائتلاف عربی به یمن می‌گذرد و عربستان و متحدانش در این کشور در باتلاق فرو رفته‌اند. برخی گزارش‌ها حاکی است که انصارالله یمن با این موشک‌ها می‌خواهد نشان دهد که پس از سه سال و اندی هنوز از توان رزمی- موشکی برخوردار است. از سوی دیگر برخی معتقدند حملات موشکی حوثی‌ها به عربستان در راستای وارد آوردن ضربه‌ای روحی به سران عربستان و شهروندان این کشور است.

یکی دیگر از دلایلی که از سوی رسانه‌ها درخصوص پرتاب موشک از سوی حوثی‌ها گفته شده این است که به‌گونه‌ای به ارتش عربستان و انبار موشکی این کشور فشار وارد آورند. گفته می‌شود انهدام یک موشک بالستیک نیاز به ۷ تا ۱۰ موشک پاتریوت دارد. از سوی دیگر، بهای هر موشک پاتریوت بین ۴تا ۷ میلیون دلار است درحالی‌که یک موشک بالستیکی که حوثی‌ها می‌سازند (و گفته می‌شود در اصل موشک اسکاد روسی است که تغییر یافته) بیش از چند هزار دلار نیست. به هر روی، رسانه‌های عربی بر این باورند که حملات موشکی حوثی‌ها در راستای انتقال رعب و وحشت به داخل عربستان است. ائتلاف عربی معتقد بود چند ماهه سر و ته قضایای یمن را به هم می‌آورند؛ اما پس از سه سال و اندی هنوز جنگ ادامه دارد و صلحی در افق دیده نمی‌شود.