دردسرهای جدید آقای ترامپ

به گزارش سی‌ان‌ان، مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا فاش ساخته است که دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از نشست محرمانه اعضای ستاد خود با طرف روس که در برج ترامپ برگزار شد، از قبل خبر داشته است. در این نشست که در ژوئن ۲۰۱۶ برگزار شد، طرف روس پیشنهاد ارائه برخی اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ را داد. کوهن فاش کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا به‌رغم بار‌ها تکذیب مبنی بر اینکه در جریان این نشست نبوده، در جریان آن بوده است. بنا بر برخی منابع خبری کوهن گفته که قصد دارد این اطلاعات را در اختیار رابرت مولر، بازرس ویژه کمیته تحقیق مداخله روسیه درانتخابات ۲۰۱۶ آمریکا قرار دهد.

اظهارات کوهن در تضاد با تکذیب مکرر دونالد ترامپ، پسرش دونالد ترامپ جونیور و سایر وکلای آنها است که پیش‌تر گفته‌اند شخص رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ‌گونه اطلاعی از این دیدار در برج ترامپ نداشته است. خبر این ملاقات در ماه جولای ۲۰۱۷ توسط نیویورک‌تایمز افشا شد. هرچند منابع خبری که این موضوع را به این شبکه اعلام کرده‌اند، گفته‌اند که کوهن خود مدرکی دراین مورد حتی به‌صورت فایل صوتی ضبط شده برای اثبات این قضیه ندارد، اما مصمم است تا موضوع مطلع بودن شخص رئیس‌جمهوری آمریکا از دیدار مخفیانه در برج ترامپ با طرف روس را در برابر بازپرس ویژه این کمیته تحقیق شهادت دهد.

کوهن گفته است که وی به همراه چند تن دیگر، زمانی که ترامپ از پیشنهاد روس‌ها از سوی فرزند بزرگ خود مطلع شده و برای ادامه این ملاقات آن را تایید کرده، در جلسه حضور داشته است. دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد ترامپ، جرد کوشنر، داماد ترامپ و پل مانافورت، مدیر ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ، دیداری مخفیانه دربرج ترامپ با «ناتالیا وسلنیتسکیا»، وکیل روس داشته‌اند و این دیدار با اطلاع کرملین برای ارائه برخی اطلاعات برای تخریب رقیب دموکرات ترامپ، صورت گرفته است. بنابراین گزارش، فرزند ارشد ترامپ در سپتامبر سال گذشته میلادی به کمیته تحقیق قضایی سنا گفته بود که پدرش از این نشست مطلع نبوده است. کوهن در شرایطی دست به افشاگری علیه ترامپ زده است که پیشتر نیز با ارائه سندی از رسوایی‌های اخلاقی رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داده بود.

در روز‌های گذشته نوار ضبط شده مکالمات بین کوهن و ترامپ که درباره ماجرای رسوایی اخلاقی تازه رئیس‌جمهوری آمریکا و در ارتباط با یکی از مدل‌های مجله‌های غیراخلاقی بود، انتشار یافت. در این نوار مکالمه که کوهن آن را در سال ۲۰۱۶ و به‌طور مخفی ضبط کرده بود، از تاسیس شرکتی برای خرید حق انتشار اخبار از شرکت «آمریکن مدیا» که در زمینه نشر اخبار زرد فعالیت دارد، صحبت می‌شود و ترامپ برای این موضوع از پرداخت نقدی برای تامین مالی آن می‌گوید که با مخالفت وکیل خود مواجه می‌شود.

همزمان با این مساله سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا که در ارتباط با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می‌کند، به‌دنبال تحقیق از توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا است. او به‌دنبال این است که ببیند آیا توییت‌های ترامپ علیه جف سشنز، دادستان کل آمریکا و جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی مانع از تحقق عدالت شده‌اند یا نه. بنابر قانون‌اساسی ایالات‌متحده، ممانعت از تحقق عدالت، جرم بزرگی به حساب  می‌آید. تحقیقات مولر درخصوص این است که آیا توییت‌های ترامپ شاهدان را تحت‌فشار قرار داده است یا نه و اینکه او چرا به‌دنبال مختومه کردن پرونده روسیه بوده است. کاخ سفید هنوز در این مورد واکنش نشان نداده است اما جولیانی، وکیل تازه استخدام‌شده از سوی ترامپ به تایمز گفته است: اگر شما بخواهید مانع تحقق عدالت شوید، آن را آرام و بی‌سروصدا انجام می‌دهید.