سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، گفت ترامپ پس از دریافت این نامه، با یک پیام به آن پاسخ داد و پیامی را هم در توییتر خود روز پنج‌شنبه منتشر کرد و در آن از رهبر کره‌شمالی بابت بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی حاضر در جنگ کره قدردانی کرد و نوشت که به‌دنبال این است تا بار دیگر با کیم دیدار کند. به نوشته رویترز، سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: «ترامپ یک نامه دریافت کرد. اما دیدار دومی میان او و رهبری کره‌شمالی نه نهایی شده و نه مطرح شده است. ما همچنان آماده گفت‌وگو هستیم اما دیداری برنامه‌ریزی نشده است.» وی افزود: «ما – رئیس‌جمهور- به نامه رهبر کره‌شمالی پاسخ دادیم و این نامه به زودی ارسال می‌شود.» سخنگوی کاخ سفید به جزئیات نامه کیم‌جونگ‌اون و پاسخ ترامپ اشاره‌ای نکرد اما گفت که در هر دو نامه به تعهدات مورد توافق دو طرف در نشست سنگاپور اشاره شده است و ادامه داد: «آنها به‌دنبال تداوم همکاری برای تحقق خلع‌سلاح اتمی کامل و نهایی کره‌شمالی هستند.»

بخشی از پیام توییتری رئیس‌جمهوری آمریکا چنین است: «تشکر از عالی جناب کیم‌جونگ‌اون به‌خاطر عمل به قولش و آغاز روند بازگرداندن اجساد کشته‌شدگان عزیز و مفقودالاثر ما به کشورشان! من ابدا تعجب نمی‌کنم که شما به چنین اقدام محبت‌آمیزی دست زدید.» جنگ کره از ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به طول انجامید. به نوشته رویترز، این جنگ در سال ١٩٥٠ با ورود نیروهای کره‌شمالی به کره‌جنوبی برای الحاق آن کشور آغاز شد و در پی آن، یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به حمایت از کره‌جنوبی پرداخت درحالی‌که کره‌شمالی از کمک‌های شوروی سابق و چین برخوردار می‌شد. جنگ کره، که تا سال ١٩٥٣ ادامه یافت، تلفات سنگینی را از جمله برای نظامیان آمریکایی در پی داشت که اجساد شماری از آنان در صحنه نبرد در کره‌شمالی باقی ماند و تعدادی نیز اسیر شدند. به گفته منابع آمریکایی، شمار نظامیان مفقود‌الاثر آمریکایی در جنگ کره به بیش از ٧٧٠٠ تن می‌رسد و از این تعداد، حدود ٥٣٠٠ نفر در داخل خاک کره‌شمالی ناپدید شدند. شماری از نظامیان برخی دیگر از کشورهای عضو ائتلاف، از جمله بریتانیا، استرالیا و کانادا نیز همچنان مفقودالاثر هستند.

ترامپ در نوشته توییتری خود همچنین نوشت: «... من مشتاق دیدار با شما در آینده نزدیک هستم.» ترامپ بارها معامله خود با کیم را مثبت ارزیابی کرد و افزود که کره‌شمالی مبادرت به توقف برنامه هسته‌ای و موشکی کرده و بازگرداندن اجساد سربازان آمریکایی را شروع کرده است. ترامپ سه‌شنبه شب در فلوریدا گفت: «برنامه‌ها خوب پیش می‌رود. نه آزمایشی نه پرتاب موشکی. خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.» گزارش‌ها حاکی است که بقایای اجساد تعدادی از نظامیان آمریکایی با هواپیما وارد آمریکا شد. در مراسم استقبال از این اجساد، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری و شماری از نظامیان ارشد ایالات‌متحده حضور داشتند. قرار است برای تشخیص هویت این اجساد، روی آنها آزمایش دی‌‌ان‌ای انجام شود.

تبادل این نامه درحالی انجام گرفت که گزارش شده بود نمایندگان کره‌شمالی برخلاف برنامه قبلی، در جلسه مذاکره پیرامون انتقال اجساد کشته‌شدگان آمریکایی حضور نیافته‌اند و برخی از رسانه‌های خبری با ابراز این نظر که غیبت کره‌شمالی از این جلسه عمدی است، آن را نشانه عقبگرد کره‌شمالی و ناکامی سیاست آمریکا برای رفع اختلاف با کره‌شمالی دانستند. در نامه‌ای که کیم‌جونگ‌اون فرستاده بود وی بار دیگر از تصمیم رهبران دو کشور برای ملاقات و گفت‌وگو ستایش کرده و ضمن ابراز امیدواری در پیشبرد تصمیم‌هایی که در نشست سنگاپور اتخاذ شد، نسبت به دیدار مجدد با ترامپ ابراز اشتیاق کرده بود. ایندیپندنت هم در گزارش ۲ اوت خود به قلم «امیلی شوگرمان» و به نقل از توییت‌های ترامپ می‌نویسد رئیس‌جمهور آمریکا از «نامه عالی» و «اقدام نیکو»ی کیم‌جونگ‌اون درست چند روز پس از آن قدردانی کرد که نهادهای اطلاعاتی آمریکا از نشانه‌هایی سخن گفته بودند دال بر اینکه کره‌شمالی درحال ساخت موشک‌های بالستیک است. در این رابطه این دیدگاه در میان بخش «بدبین» تحلیلگران آمریکایی مطرح شده که رهبر کره به سیاق گذشته درحال خرید زمان است تا در موقع مقتضی دست به یک سورپرایز دیگر بزند. گزارشگر ایندیپندنت می‌نویسد اگرچه بازگرداندن اجساد سربازان پس از ۶۵ سال نشانه‌ای مثبت است اما می‌تواند به‌عنوان شالوده‌ای برای اعتمادسازی‌های آینده هم به‌کار رود. سخنگوی کاخ سفید ارتباط میان رهبران دو کشور را در راستای نشست سنگاپور ارزیابی کرده و می‌گوید هدف از این ارتباطات متعهد ساختن کره‌شمالی به تعهداتش و گوشزد کردن مکرر این تعهدات است.

شوگرمان می‌نویسد نشست میان این دو رهبر منجر به تهیه بیانیه‌ای مبهم شد که در آن کیم پذیرفته بود که «روی خلع‌سلاح کامل شبه جزیره کار کند» اما هیچ تعهد ملموسی برای دستیابی به این هدف داده نشد. به همین علت، بسیاری به ترامپ تاختند و این دیدار را به نفع کیم ارزیابی کردند. به‌دنبال آن مانورهای نظامی مشترک با کره‌جنوبی تعلیق شد و کره‌شمالی هم تعدادی از سایت‌های هسته‌ای- موشکی خود را منهدم کرد. تمام اینها درحالی بود که واشنگتن پست در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود که کره‌شمالی به‌طور پنهانی درحال کار روی یک موشک بالستیک قاره‌پیماست و بار دیگر اسباب آشفتگی و پریشانی سیاستمداران آمریکایی را فراهم ساخت. گزارشگر ایندیپندنت به نقل از مقام‌های آشنا با روندهای اطلاعاتی نوشت که «مقام‌های ارشد کره‌شمالی طرح‌هایی برای فریب آمریکا در مورد تعداد کلاهک‌های هسته‌ای، موشک‌ها و سایر مراکز نظامی‌شان را به بحث گذاشته‌اند. همچنین طرح‌هایی برای جلوگیری از بازرسی‌های بین‌المللی را مورد بحث قرار داده‌اند.» چنین بود که پمپئو هفته پیش اذعان کرد که با وجود نشست سنگاپور اما کارخانه‌های کره‌شمالی هنوز موادی تولید می‌کنند که در ساخت بمب هسته‌ای می‌تواند به‌کار گرفته شود. به‌رغم این بدبینی‌ها اما برخی هم خوش‌بین هستند و ابراز امیدواری می‌کنند که تعاملات میان دو رهبر ممکن است به نشست دیگری میان آنها ختم شود. این دسته معتقدند کره‌شمالی برای بقا در نهایت چاره‌ای جز تسلیم نخواهد داشت. در صورت برگزاری نشست احتمالی دوم، ممکن است فرآیند خلع‌سلاح سرعت بیشتری به خود بگیرد. گزارشگر ایندیپندنت به نقل از وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید: «ما هم اکنون درگیر مذاکراتی پیچیده با دشمنی سرسخت هستیم و هر کاری که انجام می‌دهیم در برابر دیدگان جهان قرار خواهد گرفت.» وزیر امورخارجه آمریکا اظهار کرد، کره‌شمالی تا عملی کردن تعهداتش برای خلع‌سلاح هسته‌ای فاصله بسیاری دارد و همچنان موارد متعددی از قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند. پمپئو همچنین به خبرنگاران گفت: «کیم‌جونگ‌اون به خلع‌سلاح هسته‌ای متعهد شده است و جهان از آنان می‌خواهد که به قطعنامه‌های سازمان ملل نیز پایبند باشند.»