سیگنال خطرناک به جمهوریخواهان

تبلیغات تلویزیونی برای انتخابات میلیون‌ها دلار خرج روی دست جمهوری‌خواهان گذاشت. همچنین آنها سعی داشتند تا از فرماندار میانه‌روی اوهایو یک تاییدیه نصف و نیمه برای نامزدشان بگیرند. جمهوری‌خواهان در آخرین دقایق نیز سعی کردند با کارت ترامپ بازی کنند تا در انتخابات اوهایو برتری داشته باشند تا فردی جمهوری‌خواه جایگزین پت تیبری محافظه‌کار در مجلس نمایندگان شود. هر چند سه ماه دیگر به انتخابات رسمی میان‌دور‌ه‌ای باقی‌مانده است اما انتخابات زودهنگام اوهایو می‌تواند وزن جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها را در انتخابات آتی مشخص کند. به نوشته نیویورک‌تایمز، به‌رغم تلاش‌های زیادی که جمهوری‌خواهان برای این انتخابات داشتند، عایدی چندانی برای این حزب محافظه‌کار به‌دست نیامد و جمهوری‌خواهان در اوهایو برتری اندکی داشتند.  به نوشته نیویورک‌تایمز، جمهوری‌خواهان به نمایندگی تروی بالدرسون که هم‌اینک سناتور ایالتی است به رقابت با دنی اوکانر پرداخته‌ است که در این رقابت فقط برتری اندکی پیدا کرده‌ و در شمارش اولیه تنها با یک درصد اختلاف از نماینده دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شد. هنوز تعداد آرای شمارش شده قطعی منطقه‌ای اعلام نشده است اما قانون اوهایو می‌گوید اگر اختلاف‌ها در شمارش نهایی اندک باشد، به‌شکل خودکار قانون این اجازه را می‌دهد تا آرا مجددا شمارش شود.  جمهوری‌خواهان البته پیش از آغاز نیمه‌شب اعلام کردند که پیروز قطعی میدان بوده‌اند اما نتیجه قطعی روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد تا اعلام شود. فارغ از نتیجه‌ای که به‌دست آید، بالدرسون و اوکانر در منطقه ۱۲ ایالت اوهایو سه ماه دیگر مجددا به‌طور رسمی در انتخابات ماه نوامبر با یکدیگر مواجه خواهند شد.

اما تصویری که از جمهوری‌خواهان در انتخابات سه‌شنبه اوهایو ترسیم شد حکایت از این دارد که موقعیت جمهوری‌خواهان حتی در ایالت‌های محافظه‌کار نیز چندان خوشایند نیست و جمهوری‌خواهان به‌طور نسبی در این ایالت تضعیف شده‌اند. در ایالتی که بالدرسون توانست با برتری اندکی پیروز میدان باشد، دونالد ترامپ با اختلاف ۱۱ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسیده بود.  در انتخابات روز سه‌شنبه در ناحیه فرانکلین، اوکانر توانست پیروز میدان باشد اما در سایر نواحی یعنی دله‌ور، لیکینگ، ریچلند، موسکینگام، مورو و ماریون با اختلاف اندکی، نامزد جمهوری‌خواهان پیروز شد.  پس از پیروزی جمهوری‌خواهان در اوهایو مجددا رهبری نانسی پلوسی برای انتخابات ماه نوامبر مورد سوال قرار گرفته است. این اعتقاد وجود دارد که با اندکی تلاش پلوسی دموکرات‌ها می‌توانستند این کرسی را به‌دست آورند. این درحالی است که نانسی پلوسی همچنان به‌دنبال جایگاه ریاست مجلس نمایندگان آمریکا است.  در توییتر اما ترامپ این پیروزی را از آن خود اعلام کرد. ترامپ در توییتی نوشت تا پیش از حمایت وی، بالدرسون اوضاع جالبی در انتخابات پیش‌رو نداشت اما پس از حمایت من اوضاع به سود او چرخید.  اما در سوی دیگر میدان در حالی که اوکانر را جزو طرفداران هیلاری کلینتون می‌شناختند عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست یک رقیب سخت برای بالدرسون باشد.  البته این تنها انتخابات اوهایو نبوده که یک پیش‌نمایش از انتخابات ماه نوامبر باشد.

در میشیگان، گریچن وایت‌مر، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری به پیروزی رسید. در کانزاس، کریس کوباچ در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان بر جف کولیر فایق آمد. کوباچ مورد حمایت دونالد ترامپ بود.  در میسوری نیز رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به ترتیب کلارین مک‌کاسکی و تاد آکین از سوی دو حزب برای رقابت در انتخابات مجلس سنا برگزیده شدند. برای مجلس نمایندگان در همین ایالت در منطقه یک نیز ویلیام لیسی‌کلی از حزب دموکرات و برای جمهوری‌خواهان رابرت ورومن و در منطقه ۲ کورت وانسوترن برای دموکرات‌ها و آن واگنر برای جمهوری‌خواهان یارگیری شدند. در منطقه ۳ کتی گپرت از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به نمایندگی بلیمی لوئت کمه‌یر، برای رقابت با یکدیگر وارد گود رقابت خواهند شد.  در منطقه چهار رنی هلاگنسون دموکرات با ویکی هارتزل از جمهوری‌خواهان، در منطقه پنج هم دموکرات‌ها امانوئل کلیبر و جمهوری‌خواهان جاکوب ترک را برای انتخابات نوامبر برگزیدند. در منطقه شش نیز هنری مارتین دموکرات و سام بریز جمهوری‌خواه وارد گود رقابت خواهند شد. در منطقه هفت همین ایالت هم جمی شوکرفت دموکرات با بیلی وان جمهوری‌خواه و در منطقه هشت کتی الیس دموکرات و جیسون اسمیت جمهوری‌خواه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.  در ایالت واشنگتن نیز انتخابات اولیه برای رقابت نهایی در نوامبر برگزار شد.