مردم معترض به سمت نیروهای امنیتی کوکتل مولوتوف پرت می‌کردند و در برخی نقاط نیز صدای رگبار شنیده شده است. همزمان منابع امنیتی در عراق از حمله خمپاره‌ای به منطقه الخضرا بغداد خبر دادند. این درحالی است که تظاهرات و خشونت در مناطق جنوبی این کشور به ویژه شهر بصره همچنان ادامه داشت و معترضان به ساختمان‌های دولتی و مقر گروه‌های سیاسی حمله کردند. حمله به منطقه الخضرا که ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در آنجا واقع است با شلیک سه خمپاره صورت گرفت که پلیس می‌گوید تلفات جانی و مالی به‌دنبال نداشت.

همچنین نیروهای امنیتی تحقیقات گسترده‌ای را درباره عاملان و منشأ این حملات آغاز کردند. طی سال‌های گذشته این اولین باری است که به‌رغم وجود تدابیر شدید امنیتی چنین حملاتی به منطقه الخضرا که به‌شدت تحت حفاظت امنیتی است، صورت می‌گیرد. یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: پس از این حملات صدای آژیرهای هشدار در منطقه الخضرا بلند شد. خمپاره‌ها از منطقه زیونه در بغداد شلیک شدند. به گفته این منبع یکی از خمپاره‌ها در نزدیکی ساختمان بانک مرکزی به زمین اصابت کرد.

از سوی دیگر ناآرامی‌ها در جنوب عراق و در شهر بصره برای چندمین روز پیاپی نیز ادامه داشت و تظاهرات‌کنندگان خشمگین دفاتر احزاب سیاسی و گروه‌های شبه نظامی را به آتش کشیدند. همزمان نیروهای امنیتی ممنوعیت آمد و شد در این استان را که از هفته‌ها قبل شاهد اعتراضات ضد فساد است اتخاذ کردند. به گفته برخی مسوولان محلی تظاهرات‌کنندگان مقر نیروهای حزب‌الله عراق، نیروهای حزب الفضیله و سازمان عصائب اهل حق و سازمان بدر را به آتش کشیدند. در همین حال وزارت بهداشت عراق از کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۱۴ تن در جریان اعتراضات در جنوب بصره خبر داد. منابع خبری می‌گویند علاوه بر دفاتر احزاب یاد شده تظاهرات‌کنندگان معترض همچنین مقر جنبش اراده، جنبش النخبا و مجلس اعلای اسلامی را نیز به آتش کشیدند. اعتراضات در سه روز گذشته در بصره رادیکال‌تر شده است و بنابر اعلام مسوولان دولتی از روز سه‌شنبه به این سو، ۱۰ شهروند عراقی در ناآرامی‌های بصره کشته شده‌اند. منابع امنیتی عراق می‌گویند که یکی از کشته‌شدگان به دلیل اینکه در محاصره آتش گیر افتاده بود کشته شد. منابع خبری می‌گویند که مردم معترض قصد داشتند تا وارد ساختمان تلویزیون دولتی عراقیه شوند.  این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که هنوز دولت جدید عراق تشکیل نشده است. در پارلمان عراق هنوز بر سر اینکه چه ائتلافی اکثریت را در دست دارد اختلاف‌نظر وجود دارد. در همین راستا منابع خبری گفته‌اند که قرار است پارلمان جلسه اضطراری امروز درخصوص بصره برگزار کند. قانون‌گذاران عراقی طی یک بیانیه اعلام کردند که در این جلسه مسائل موجود و راه‌حل‌ها برای رفع این مشکلات در روز شنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  در بصره ۳۰ هزار نفر به‌دلیل آب آلوده روانه بیمارستان شده‌اند. علی سعد، جوان ۲۵ ساله و اهل بصره می‌گوید: مردم اعتراض می‌کنند و دولت هیچ اهمیتی به آنها نمی‌دهد. این جوان به آسوشیتدپرس می‌گوید: هیچ‌کس اینجا خرابکار نیست. بله آنها سنگ می‌زنند، لاستیک می‌سوزانند، چراکه حکومت به آنها توجهی نمی‌کند.