سی‌ان‌ان در گزارشی به قلم چهار تن از گزارشگرانش در ۹ سپتامبر نوشت: برخلاف انتظار ناظران اما موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به نمایش در نیامد.» این رژه در زمانی برگزار می‌شود که گویی چشم‌انداز بن‌بست در مسیر مذاکرات میان آمریکا- کره‌شمالی در افق نمایان است. این گزارشگران می‌نویسند ناظران و متخصصان پیش از رژه بر این گمان بودند که کره‌شمالی احتمالا تسلیحات پیشرفته نظامی خود را به نمایش در نیاورد تا به این وسیله از میزان تنش با آمریکا کاسته شده و اسباب عصبانیت ترامپ نشود.

در این مانور نظامی ده‌ها خودروی زرهی، تانک، سرباز و دیگر تجهیزات و ادوات نظامی دیده می‌شد. ناظران مسائل کره می‌گویند برگزاری یک رژه نظامی مفصل می‌تواند این نگرانی را به وجود آورد که پیونگ‌یانگ واقعا تصمیمی برای دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود ندارد و قرار نیست برنامه موشکی خود را هم متوقف کند. کارشناسان می‌گویند در رژه مشابه سال قبل که بسیار حاشیه‌ساز شد، تانک‌ها، موشک‌ها و ده‌ها هزار سرباز حضور یافتند اما امسال نباید به تعداد و بزرگی رژه توجه کرد بلکه باید دید چه نوع تسلیحاتی به نمایش گذاشته خواهد شد. فئودور ترتیتسکی از «ان‌کی‌نیوز» بر این باور است که «اگر آنها بخواهند موشک‌های خود را در این رژه به نمایش بگذارند، این پیغامی صریح خواهد بود که نشان می‌دهد آنها از تاکید بر تداوم برنامه موشکی خود ابایی ندارند. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد متغیر مهمی است که نشان می‌دهد گفت‌وگوها با آمریکا رو به بن‌بست دارد.» اما چنین نشد. کره‌شمالی در اقدامی عجیب، موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود را به نمایش نگذاشت تا کورسوهای مذاکره خاموش نشود. رهبر کره‌شمالی هم که از بالکونی در میدان «کیم ایل سونگ» ناظر این رژه بود دست در دست نماینده ویژه رئیس‌جمهور چین داشت.

به نوشته سی‌ان‌ان، این رژه دو بخش «نظامی» و «غیرنظامی» داشت. در بخش نظامی، سربازان یونیفرم‌هایی از دوره‌های تاریخی متفاوت در کره‌شمالی به تن داشتند که از ۱۹۴۸ تا امروز را شامل می‌شد. در بخش غیرنظامی هم مسابقات ورزشی سراسری برگزار شد که ۵ سالی است کره‌شمالی سراغ آن نرفته بود. این مسابقات کارزار تبلیغاتی بزرگی برای دولت این کشور خواهد بود که تلاش دارد تصویری جدید از خود در عرصه جهانی نشان دهد. مسابقات ورزشی نمایشی که در آن گروه‌های بزرگ آکروبات، صدها ژیمناست و رزمی‌کار به‌صورت هماهنگ و موزون برنامه اجرا می‌کنند، آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در پیونگ‌یانگ برگزار شد. این مراسم معمولا روایتگر نحوه شکل‌گیری کره‌شمالی کمونیستی است و عنوان آن هم «کشور با عظمت» گذاشته شده است. این مراسم یک پروپاگاندای بزرگ دولتی است که به گفته گزارشگران قصد آن بالا بردن وجهه پیونگ‌یانگ میان مردم کشورهای منطقه و همسایگان کره‌شمالی است. امسال حتی گردشگران خارجی می‌توانند با خرید بلیت این فستیوال که حدود ۹۳۰ دلار آمریکا است به کره‌شمالی سفر کنند و از نزدیک در کنسرت‌ها و نمایش‌های بزرگ شرکت کنند.