مانافورت دو مورد اتهام وارده علیه خود را پذیرفت: توطئه حقه‌بازی و تقلب علیه ایالات‌متحده آمریکا و توطئه برای جلوگیری از تحقیقات دادگستری. در این میان کاخ سفید اعلام کرد که آنچه مانافورت به آن اعتراف کرده، هیچ ارتباطی با دونالد ترامپ و کارزار انتخاباتی او ندارد. اتهامات علیه مانافورت بسیار سنگین‌ هستند، اما اتهاماتی که او به آن اعتراف کرده است، به دوره پیش از همکاری او با تیم دونالد ترامپ مربوط می‌شود. دادستانی از پولشویی، اظهارات نادرست و توطئه سخن می‌گوید. اتهامی که بر پایه تحقیقات تیم مولر تنظیم شده می‌گوید که مانافورت بدون رعایت اصول و دادن اطلاع به مقامات مسوول، برای ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین که طرفدار روسیه بود، کار کرده است.

در اعلام جرم علیه مانافورت گفته شده که او پول حاصل از کار برای یانوکوویچ را که چندین میلیون دلار بوده، از طریق چندین شرکت در داخل و خارج آمریکا شسته است. ممکن است که او به این دلیل محکوم به ۱۰ سال حبس شود. مانافورت در نخستین دور دادگاه به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و بانکی محکوم شده بود. هنوز مجازات او در رابطه با این محکومیت اعلام نشده است. همراه با مانافورت، متهم دیگر پرونده «ریک گیتس» که مشاور سیاسی است هم محاکمه می‌شود. در ابتدا هر دو متهم اعلام کرده بودند که بیگناهند. اما سپس گیتس سخنانی را ایراد کرد که به ضرر مانافورت بود و در ضمن بر وزن اتهامات علیه خودش هم می‌افزود. از آنجا که اکنون مانافورت حاضر به همکاری شده، دیگر لازم نیست در دادگاه دیگری که قرار بود هفته آینده شروع ‌شود، حضور یابد. البته این دادگاه باید نخست قرار میان دادستانی و مانافورت را به رسمیت بشناسد.

مانافورت از ژوئن تا اوت سال ۲۰۱۶ رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بود. این لابیست و مشاور سیاسی از جمله مسوول مهم‌ترین اجلاس حزب جمهوریخواه بود که در آن ترامپ توانست از نامزدی برای این حزب اطمینان حاصل کند. موارد اتهامی که علیه پل مانافورت ۶۹ ساله مطرح شده‌اند مربوط به دوره‌ای هستند که او به‌عنوان لابیست فعالیت داشته و ربطی به این سوءظن ندارند که تیم انتخاباتی ترامپ ممکن است به‌طور غیرقانونی با روسیه همکاری کرده باشد. با این حال امکان آن است که مانافورت اطلاعات جدیدی را در اختیار رابرت مولر، بازرس ویژه بررسی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، قرار دهد که موجب روشن شدن این قضیه شود.