این در حالی است که روزنستاین به شدت این موضوع را انکار می‌کند. به گزارش سی‌‌ان‌ان، رود روزنستاین، معاون دادستانی کل آمریکا گزارش‌ها درباره توصیه او برای ضبط مکالمات دونالد ترامپ با هدف عزل او به بهانه عدم کفایت با استفاده از متمم ۲۵ قانون‌اساسی را تکذیب کرد. روزنستاین دومین مقام مهم دادگستری آمریکا است و تقریبا چندین بار رو در روی رئیس‌جمهوری آمریکا قرار گرفته است. او روز جمعه و پس از آنکه روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع ناشناس نوشت که روزنستاین در همان ماه‌های نخست ورود دونالد ترامپ به کاخ‌سفید پیشنهاد ضبط مکالمات رئیس‌جمهوری را طرح کرده، گفت این ادعاها خلاف واقع و نادرست است. به نوشته این روزنامه آمریکایی و به نقل از منابع ناشناس، رود روزنستاین چنین پیشنهادی را پس از آنکه ترامپ جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی را اخراج کرد طرح کرده است.

اخراج جیمز کومی که ماه مه سال گذشته روی داد همچنان یکی از محورهای اصلی تحقیقات بازرس ویژه دادگستری، رابرت مولر است که همزمان با بررسی اتهام ارتباط میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه، به موضوع اتهام دخالت در تحقیقات قضایی ترامپ هم می‌پردازد، چراکه جیمز کومی در زمان اخراج ریاست تحقیقات اف‌بی‌آی در زمینه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به سود دونالد ترامپ را برعهده داشت. روزنستاین به دنبال این بوده که چند نفراز اعضای هیات دولت را ترغیب کند که با استفاده از متمم ۲۵ قانون‌اساسی برای عدم کفایت رئیس‌جمهوری تلاش کنند. چنانچه اکثریت کابینه به همراه معاون رئیس‌جمهوری به این نتیجه برسند که شخص اول ایالات‌متحده صلاحیت اداره کشور را ندارد، می‌توانند طی نامه‌ای از کنگره درخواست استیضاح کنند.  این گزارش مدعی است که رود روزنستاین پیشنهاد کرده بود که برای اثبات هرج و مرج و ناکارآیی داخل کاخ‌سفید، سخنان دونالد ترامپ ضبط شود. این پیشنهاد را رود روزنستاین در جلسه‌ای که میان مقام‌های دادگستری و اف‌بی‌آی در ماه مه ۲۰۱۷ برگزار شده، مطرح کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز این ادعا را به نقل از چندین منبع مهم اما ناشناس مطرح کرده و گفته است که منابع خبری‌اش از محتوای جلسه کاملا آگاه بوده‌اند.  در همین حال یکی از سخنگویان دادستانی به نقل از یکی از حاضران در جلسه ماه مه سال گذشته که نیویورک‌تایمز نوشته در آن سخن از ضبط و شنود مکالمات رئیس‌جمهوری مطرح شده، گفته است: من این جلسه را به یاد دارم و همچنین به یاد دارم که از ضبط مکالمات سخن به میان آمد اما آن فقط به قصد شوخی و کنایه طرح شد و هیچ بحثی در ادامه در این باره صورت نگرفت.  روزنستاین روز جمعه ساعتی پس از انتشار گزارش نیویورک‌تایمز ادعاهای طرح شده در آن را ناصحیح و به لحاظ دقت نادرست خواند و گفت: بیش از این درباره گزارشی که منابعش ناشناس‌ و آشکارا علیه دادستانی هستند و تنها به‌دنبال پیشبرد مقاصد خود هستند، اظهارنظر نخواهد کرد. اما اجازه دهید تصریح کنم که براساس مراوده کاری که با رئیس‌جمهور دارم، نیازی برای استفاده از متمم ۲۵ وجود ندارد.

این متمم قانون‌اساسی آمریکا که پس از ترور جان اف. کندی به قوانین این کشور افزوده شد به هیات دولت اجازه می‌دهد که چنانچه رئیس‌جمهوری به علل جسمی یا روانی قادر به اداره امور نباشد، عدم کفایت او را بررسی و اعلام کنند و وظایف او را به معاون رئیس‌جمهور محول کنند.  منابع خبری می‌گویند سرنخ اصلی درباره این موضوع را از یادداشت‌های اندرو مک‌کیب، معاون اخراجی اف‌بی‌آی استخراج کرده‌اند.  

به نوشته واشنگتن‌پست، مک‌کیب در یادداشتی با تصریح این مطلب گفت که رود روزنستاین به صراحت پیشنهاد شنود و ضبط مکالمات رئیس‌جمهوری آمریکا را داده است. حالا با افشای این مطلب برخی این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اندکه بهانه لازم برای ترامپ فراهم شده است تا روزنستاین را اخراج کند. روزنستاین جزو کسانی است که حمایت کامل از تحقیقات رابرت مولر دارد و ممکن است با اخراج روزنستاین کار برای مولر کمی سخت شود.  ترامپ که همزمان با افشای این موضوع در اسپرینگفیلد حضور داشت، در میان مردم این منطقه گفت: فقط نگاه کنید که چه موردی از دادگستری و اف‌بی‌آی افشا شده است. ما افراد بزرگی در این نهادها داریم اما افراد بد هم در میان‌شان وجود دارد. ببینید که در اف‌بی‌آی چه درحال رخ دادن است. برای این موضوع یک جراحی سخت لازم داریم اما به‌زودی از شر همه آنها خلاص خواهیم شد.  ترامپ همواره مک‌کیب و روزنستاین را متهم به راه انداختن تحقیقات علیه خود می‌کند.  او می‌گوید پایه‌گذاران «شکار جادوگر» این افراد هستند. ترامپ با استفاده از این اصطلاح، باور دارد که این دو در پی بی‌اعتبار ساختن پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.  حالا با افشای یادداشت‌های مک‌کیب این فرصت برای ترامپ فراهم شده است تا از شر دشمن اول خود در قوه قضائیه این کشور خلاص شود. این درحالی است که دشمن دوم رئیس‌جمهوری، یعنی مک‌کیب خود در همین سال‌جاری از سوی ترامپ اخراج شد.  در این شرایط مک‌کیب متهم است که اطلاعات تحقیقات را افشا کرده و ممکن است به زودی خود در دستگاه قضایی این کشور در جایگاه متهم بنشیند. مایکل بروموویچ، وکیل مک‌کیب، در بیانیه‌ای اعلام کرد که موکلش این یادداشت‌ها را نه به قصد افشا، بلکه به این دلیل نوشته است تا مطالب مهم در یادش بماند و هدف وی این نبوده که آنها را منتشر کند.  بخشی از این یادداشت‌ها از اواخر ماه ژانویه تاکنون در دستان نیروهای اف‌بی‌آی است.  در این شرایط وکیل مک‌کیب می‌گوید که اطلاع ندارد چه میزان از یادداشت‌ها در دست رسانه‌ها است. این یادداشت‌ها ممکن است افراد بیشتری از قوه قضائیه این کشور را با خطر اخراج روبه‌رو کند. درحال حاضر هدف اول ترامپ، روزنستاین است. شاید به همین منظور است که روزنستاین در عرض چند ساعت دو بیانیه در این‌باره صادر کرد. در بیانیه اول وی اتهام موجود را رد کرد و گفت که هرگز به‌دنبال عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهوری نبوده است.

 در بیانیه دوم نیز گفت که هرگز دستور استفاده از شنود را نداده است.  منابع داخلی کاخ سفید می‌گویند که ترامپ روز جمعه در مورد اخراج روزنستاین با مشاوران خود صحبت کرده است و برخی از مشاورانش به او گفته‌اند که دست به چنین کاری نزند. برخی منابع هم که در جلسه ۱۶ مه سال ۲۰۱۷ حضور داشتند می‌گویند چیزی که در جلسه گفته شده، با برداشتی که امروز شده بسیار متفاوت است.