او یک روز پس از آن اظهارنظر کرد که یکی از همکلاسی‌های وی در دوران تحصیلات دانشگاهی کاوانا را متهم به تعرض جنسی در یک مهمانی کرد. او که در کنار همسرش در این مصاحبه شرکت کرده بود، گفت: ما چشم انتظار یک فرآیند منصفانه هستیم جایی که بتوانم از شرافت خودم دفاع کنم، از کارنامه‌ای طولانی در حمایت از حیثیت و برابری زنان دفاع کنم. کریستین بلیسی فورد، اولین کسی است که برت کاوانا را متهم به آزار جنسی کرد. او قرار است روز پنج‌شنبه در کمیته قضایی سنا شهادت دهد. پس از او نیز قرار است خود کاوانا حضور یابد و این اتهامات را تکذیب کند.

 برت کاوانا پیش‌تر در نامه‌ای به کمیته قضایی سنا تازه‌ترین ادعاها را قاطعانه رد کرده بود. او این اتهامات را زننده و آشکارا تلاشی برای ترور شخصیت خوانده بود. او گفت: «تلاش هماهنگ برای تخریب وجهه خوب من باعث نخواهد شد صحنه را ترک کنم.» کاوانا اضافه کرد: «تهدیدهای خشن و زشت علیه خانواده‌ام باعث فرار من نخواهد شد. تلاش‌های دقیقه آخر برای ترور شخصیت من موفق نخواهد شد.»

او به شبکه فاکس‌نیوز گفت: من هرگز به هیچ‌کس تعرض جنسی نکرده‌ام، نه در دبیرستان نه جای دیگر.» او گفت: «من نمی‌گویم و نگفته‌ام که دکتر فورد زمانی توسط شخصی و در جایی در معرض آزار جنسی قرار نگرفته، اما می‌دانم که من هرگز مرتکب تعرض جنسی علیه کسی نشده‌ام.» انتصاب قضات دیوان‌عالی آمریکا تصمیمی سرنوشت‌ساز است چون این نهاد اغلب داور نهایی قوانین جنجالی در این کشور است که تاثیر عمیقی بر زندگی مردم دارد. برت کاوانا که زمانی در دولت جورج بوش پسر خدمت کرده یک قاضی محافظه‌کار توصیف می‌شود و انتظار می‌رود آرای او باعث گرایش بیشتر دیوان عالی به محافظه‌کاران شود. اگر او در سنا رای بیاورد جایگزین قاضی آنتونی کندی می‌شود که در میان قضات محافظه‌کار دیوان عالی یک میانه‌رو به‌حساب می‌آمد.

این در شرایطی است که روز یکشنبه دبورا رامیرز که در دانشگاه ییل همکلاس قاضی کاوانا بود، در گفت‌وگویی با نشریه نیویورکر جزئیات حادثه‌ای جدید را شرح داد. او ادعا کرد که برت کاوانا در یک مهمانی در خوابگاه دانشگاه به او تعرض کرده است. هفته پیش هم پروفسور کریستین بلیسی فورد ادعا کرده بود که برت کاوانا در سال ۱۹۸۲ در جریان یک مهمانی به او تعرض کرد.  ترامپ پیشترگفته بود که این طرح دعاوی علیه نامزد وی برای دادگاه عالی فدرال آمریکا از سوی دموکرات‌ها پیگیری می شود تا کاوانا را مجبور به انصراف کنند.