گویی فقط همین درخواست از سوی دو زن کافی بود تا فلیک در تصمیم خود تجدیدنظر کند و بگوید که رای‌گیری برای کاوانا به مدت یک هفته عقب خواهد افتاد و خواستار ارجاع این پرونده برای تحقیق بیشتر به اف‌بی‌آی شدند. به گزارش رویترز، با وجود رای کمیته قضایی سنا مبنی بر تایید صلاحیت برت کاوانا، نامزد دونالد ترامپ برای تصدی کرسی خالی دیوان‌عالی، جمهوری‌خواهان با تحقیقات محدود و حداکثر یک هفته‌ای اف‌بی‌آی قبل از رای‌گیری نهایی در صحن سنا موافقت کردند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری هم دستور ورود اف‌بی‌آی به ماجرا را صادر کرده است.

روز جمعه ابتدا سناتورهای عضو کمیته قضایی سنا برای رای دادن اولیه به قاضی برت کاوانا دور یک میز نشستند اما سناتور جف فلیک، رای تعیین‌کننده خود در این کمیته را به‌شرطی آری داد که پلیس اف‌بی‌آی مامور شود ظرف حداکثر یک هفته درباره اتهام‌های تعرض جنسی قاضی کاوانا تحقیق کند. این به آن معنا بود که سناتور فلیک، رای نهایی خود در صحن مجلس سنا را در گرو موافقت با خواسته‌اش قرار داده است. دقایقی پس از اعلام موافقت رهبران جمهوری‌خواهان در سنا، کاخ‌سفید هم اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، در واکنش به این درخواست سنا دستور آغاز تحقیقات اف‌بی‌آی را صادر خواهد کرد.

پس از آن هم کاخ‌سفید جدیدترین اظهارنظر برت کاوانا را برای رسانه‌ها ارسال کرد که در آن قاضی نامزد دیوان‌عالی گفته: در جریان رسیدگی به موضوع این نامزدی من با اف‌بی‌آی برای بررسی سوءپیشینه‌ام همکاری کرده‌ام. به تمامی سوالات و تحقیقات سنا جواب دادم و دیروز هم تحت سوگند به همه سوال‌هایی که از من شد پاسخ دادم و در ادامه هم به همکاری خود ادامه خواهم داد. رای سناتور جف فلیک جمهوری‌خواه از آن نظر اهمیت دارد که جمهوری‌خواهان ۵۱ کرسی سنا را در اختیار دارند و ۴۹ کرسی در اختیار دموکرات‌ها است. روز جمعه پیش از اینکه سناتور فلیک به جلسه رای‌گیری برود دو زن در آسانسور سنا جلوی او را گرفتند و گفتند که خود قربانی تعرض جنسی‌اند و از او خواستند به شکایت زنانی که قاضی کاوانا را متهم به تعرض جنسی کرده‌اند به درستی رسیدگی شود.

پس از این بود که راهروهای مجلس سنا دچار جنب‌وجوشی دوباره شد تا نهایتا معلوم شود که میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا با درخواست یک هفته‌ای جف فلیک و ترتیب دادن تحقیقات محدود اف‌بی‌آی موافقت می‌کند یا خیر. انتظاری که تا حدود ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه طول کشید اما بالاخره مشخص شد جمهوری‌خواهان با ورود اف‌بی‌آی به این ماجرای اخیر موافقت کرده‌اند. رای‌گیری روز جمعه در مورد برت کاوانا یک روز پس از جلسه‌ای طولانی و جنجالی در کمیته قضایی انجام شد که طی آن کریستین بلیسی فورد و برت کاوانا درباره اتهام تجاوز شهادت دادند.

کریستین بلیسی فورد قاضی کاوانا را متهم کرد که در دوران نوجوانی‌اش هنگام مستی قصد تعرض به او را داشته است. کاوانا به شدت این اتهام را رد کرد و خود را قربانی کشمکش‌های سیاسی دانست. او گفت که این حملات از سوی دموکرات‌ها ترتیب داده شده است. تحول دیگری که احتمالا در موافقت جمهوری‌خواهان برای به تاخیر انداختن رای‌گیری نهایی موثر بوده اظهارنظر جدید دونالد ترامپ درباره جلسه شهادت دکتر کریستین بلیسی فورد بوده است. ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت شهادت دکتر فورد را متقاعدکننده یافته و از نظر او سناتورها اکنون باید هر آنچه ضروری می‌دانند را انجام دهند. این درحالی است که پیش‌تر وی در یک توییت خواسته بود تا سناتورها به قاضی کاوانا رای دهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا که در روزهای اخیر با تمام قوا از نامزد خود برای ورود به دیوان‌عالی حمایت کرده بود با این اظهارنظر تاحدودی فشار روانی خود بر کنگره را کم کرد. در این شرایط اما در جلسه روز جمعه کمیته قضایی سنا۱۱ نفر از اعضای کمیته قضایی به برت کاوانا رای مثبت و ۱۰ نفر رای منفی دادند. همه آرای موافق جمهوری‌خواه و همه رای‌های مخالف دموکرات بودند. پس از تایید در کمیته مربوطه، باید از همه سناتورها برای تایید یا رد کاوانا رای‌گیری شود. اکثریت سنا در اختیار جمهوری‌خواهان است. نامزدی قاضی کاوانا برای دیوان‌عالی آمریکا مخالفت‌های گسترده‌ای را برانگیخته است. دیوان‌عالی آمریکا مرجع نهایی رسیدگی به دعاوی حقوقی است.

 این دیوان ۹ قاضی دارد که با پیشنهاد رئیس‌جمهور و تایید سنا انتخاب می‌شوند و می‌توانند مادام‌العمر قاضی دیوان بمانند. هرچند بنا است قضات دیوان‌عالی جانبداری سیاسی نداشته باشند، اما آرای هر یک از آنها از تمایل به یکی از دو جناح عمده سیاسی در آمریکا حکایت دارد. درحال‌حاضر چهار قاضی را نزدیک به دموکرات‌ها تصور می‌کنند و چهار قاضی را نزدیک به جمهوری‌خواهان. اگر برت کاوانا به تایید نهایی برسد، جایگزین قاضی کندی می‌شود که موضعی میانه داشت. خود جمهوری‌خواهان برت کاوانا را جمهوری‌خواهی سرسخت می‌دانند. نامزدی او و ادای توضیحاتش در سنا با جنجال و اعتراضات فراوان همراه بوده است. برت کاوانا، نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان‌عالی آمریکا، با وجود اتهام‌های آزار و تعرض جنسی که علیه او مطرح شده، توانست تایید کمیته قضایی سنای آمریکا را بگیرد. احتمال دارد که اف‌بی‌آی درباره اتهام‌های مطرح‌شده تحقیقاتی انجام دهد. همچنین احتمال دارد رای‌گیری برای تایید نهایی کاوانا در مجلس سنا به تاخیر افتد.

رای‌گیری روز جمعه در مورد کاوانا یک روز پس از جلسه‌ای طولانی و جنجالی در کمیته قضایی انجام شد که طی آن کریستین بلیسی فورد و برت کاوانا درباره اتهام تجاوز شهادت دادند. جان کورنین، از جمهوری‌خواهان ارشد سنا به رویترز گفته است که آنها درباره تاخیر احتمالی در رای‌گیری برای تایید کاوانا رایزنی خواهند کرد. این درخواست از طرف جف فلیک، یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه عضو کمیته قضایی مطرح شد که رای‌گیری درباره قاضی دیوان‌عالی یک هفته به تاخیر افتد تا تحقیقات احتمالی لازم درباره اتهام‌های آزار و تجاوز از طرف او انجام شود.