براساس این گزارش، والدین ترامپ بیش از یک میلیارد دلار برای فرزندانشان ارث باقی گذاشتند که در آن زمان حدود ۵۵۰ میلیون دلار صورتحساب مالیاتی ‌شده است. با این حال، خانواده ترامپ در مجموع ۲/ ۵۲ میلیون دلار از منبع درآمدشان مالیات پرداخت کردند. این روزنامه همچنین با اشاره به سوابقی فاش کرد، ترامپ در زمان به ارث بردن این اموال به همراه خواهران و برادرانش، با بی‌ارزش نشان دادن ارزش املاک و مستغلات پدرش توانست مالیات کمتری بپردازد. ترامپ در مجموع دست‌کم ۴۱۳ میلیون دلار از امپراتوری املاک و مستغلات پدرش دریافت کرد. رفتار دونالد ترامپ در برخی موارد در حد تقلب است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز به این مطلب واکنشی نشان نداده است اما کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت آن خواستار عذرخواهی شد اما جزئیات این گزارش را تکذیب نکرد. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید بدون تکذیب این گزارش آن را حمله‌ای گمراه‌کننده توصیف کرد.

این سخنگوی کاخ سفید گفت: «فرد ترامپ (پدر رئیس‌جمهوری آمریکا) حدود بیست سال پیش فوت کرده و بسیار تاسف‌برانگیز است که ما شاهد چنین حمله گمراه‌کننده‌ای علیه خانواده ترامپ از سوی نیویورک‌تایمز مفلوک هستیم. چندین دهه پیش سرویس درآمد داخلی (آی‌آراس) این معاملات را بررسی و تایید کرده است. اعتبار نیویورک‌تایمز و سایر رسانه‌ها بیش از پیش نزد آمریکایی‌ها کاهش یافته است زیرا آنها ۲۴ ساعته به‌جای انتشار اخبار، به رئیس‌جمهوری آمریکا و خانواده او حمله می‌کنند.» این در شرایطی است که روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش خود تاکید می‌کند که روزنامه تایمز متوجه شده است که سرویس درآمد داخلی با کم‌توجهی از کنار این معاملات گذشته است. در این شرایط چارلز جی هاردر، وکیل ترامپ روز دوشنبه در یک بیانیه اعلام کرد: اتهاماتی که نیویورک‌تایمز به ترامپ درخصوص تقلب و فرار مالیاتی وارد می‌کند صد در صد غلط و افترای سنگینی است. او افزود: هیچ تقلبی در کار نبوده است. اطلاعاتی که تایمز مدعی بوده به‌دست آورده، براساس داده‌های غلط است. 

به گفته هاردر ترامپ تلاش کرد که از راهبردهای مالیاتی خانواده خود دوری کند و کارهای مالیاتی‌اش را به‌دست افراد خبره و متخصص سپرده بود. هاردر می‌گوید: ترامپ هیچ ارتباطی با این مسائلی که مطرح می‌شود ندارد. این شیوه‌ها توسط سایر خاندان ترامپ به‌کار برده شده است که خودشان هم هیچ تخصصی در حوزه مالیات ندارند.  در این زمینه رابرت ترامپ، برادر رئیس‌جمهوری آمریکا نیز یک بیانیه صادر و در آن اعلام کرد: فرد ترامپ، پدر عزیز ما ژوئن سال ۱۹۹۹ فوت کرد. ماری آنه‌ترامپ، مادر عزیزمان نیز اوت سال ۲۰۰۰ فوت کرد. اسناد تمام چیزهایی که به ما رسیده و مالیات آنها را پرداخت کرده‌ایم موجود است. سرویس درآمد داخلی کسب‌وکار پدرمان را در سال ۲۰۰۱ تعطیل کرد و برای مادرمان را در سال ۲۰۰۴. خانواده ترامپ به مسائلی که ۲۰ سال پیش اتفاق افتاده است هیچ توضیح اضافه‌ای ارائه نخواهد کرد و قدردان خواهیم بود اگر مسائل خصوصی خانواده ما را رعایت کنید تا روح آنها در آرامش باشد.

این درحالی است که با یافته‌های روزنامه تایمز سوالات جدیدی درخصوص نپذیرفتن ترامپ برای ارائه برگه‌های مالیاتی‌اش در زمان انتخابات مطرح شده است. با این حال بنا به گفته کارشناسان مالیاتی بعید است که ترامپ درخصوص کمک به پدر و مادرش برای فرار مالیاتی گزندی ببیند، زیرا این پرونده برای سالیان خیلی دور است چراکه شامل مرور زمان می‌شود. در مقابل برخی می‌گویند که برای تقلب مالیاتی هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. یافته‌های تایمز براساس مصاحبه‌های فرد ترامپ و ۱۰۰هزار برگه دیگری بوده که مربوط به امپراتوری ترامپ است.