براساس این گزارش، یکی از مظنونان مرتبط با ناپدید شدن خاشقجی که توسط ترکیه شناسایی شده، روابط دائمی با ولیعهد عربستان داشته و چندین‌بار در کنار ولیعهد در مکان‌های مختلف دیده شده است. به نوشته این روزنامه، سه مظنون دیگر نیز با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی در ارتباط بوده‌اند. پنجمین مظنون یک دکتر در پزشکی قانونی است که پست‌های ارشدی را در وزارت کشور عربستان و بخش پزشکی و درمانی این کشور دارد. یک متخصص فرانسوی که با خانواده سلطنتی عربستان همکاری داشته است، یکی از مظنونان را با نام «عبدالعزیز محمد الحوثاوی» شناسایی کرده که یکی از اعضای تیم امنیتی محسوب می‌شود که با ولیعهد مسافرت می‌کند. همچنین فردی با اسم «زعار الحربی» شناسایی شده که سال گذشته میلادی در گارد سلطنتی و به خاطر دفاع از قصر محمد بن‌سلمان در جده، ترفیع درجه گرفت.

مقام‌های ترکیه می‌گویند اگر این افراد در زمان ناپدید شدن خاشقجی در دوم اکتبر در داخل کنسولگری حضور داشتند ممکن است اقداماتی را در ارتباط با آنچه اتفاق افتاده انجام داده باشند. نیویورک‌تایمز تایید کرده که دست‌کم ۹ تن از ۱۵ مظنون شناسایی شده توسط مقام‌های ترکیه برای سرویس‌های امنیتی عربستان، ارتش یا سایر وزارتخانه‌های سعودی کار می‌کنند. یکی از آنها «ماهر عبدالعزیز مطرب» دیپلماتی بوده که در ۲۰۰۷ در سفارت عربستان در لندن منصوب شده است. او به‌عنوان بادیگارد ولیعهد با وی سفر کرده است. «دیلی‌میل» انگلیس هم در خبری اعلام کرد که قاتلان خاشقجی او را زنده‌زنده مثله کردند و مدت زمان کشتن او به‌صورت زنده ۷ دقیقه طول کشیده است. در هر حال، به نظر می‌رسد عربستان برای اینکه این پرونده را آبرومندانه مختومه اعلام کند پس از سفر وزیرخارجه آمریکا به ریاض اعلام کرد که آماده است ۱۰۰ میلیون دلار در راستای با ثبات کردن مناطق آزادشده در سوریه از زیر یوغ داعش سرمایه‌گذاری کند.

«بن هوبارد» در گزارش دیگری برای نیویورک‌تایمز در همان ۱۶ اکتبر با اعلام این خبر نوشت برخی تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که زمان‌بندی اعلام صرف این پول ارتباط مستقیمی با سفر پمپئو به ریاض دارد. به نظر می‌رسد که ترکش‌ها و تبعات قتل خاشقجی برخی مقام‌های غربی را به فکر کنار گذاشتن محمد بن‌سلمان انداخته است. روزنامه تایمز انگلیس در مقاله‌ای نوشت، سفیر عربستان در واشنگتن که برادر کوچکتر محمد بن‌سلمان است، احتمالا فردی است که در صورت برکناری محمد بن‌سلمان جایگزین وی به‌عنوان ولیعهد عربستان خواهد شد. این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان «چه کسی جانشین محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان می‌شود» نوشت: «روی کار آمدن محمد بن‌سلمان به مثابه حلقه نجاتی برای آمریکا و انگلیس بود و در طول چندین دهه این کشورها ائتلافشان با عربستان را به‌عنوان پایه و اساس استراتژی امنیتی و خارجی خود به‌دلیل نفت و ایران از یکسو و از سوی دیگر تبدیل شدن عربستان به یک جزیره باثبات و حامی غرب در سایه تنش‌های منطقه حفظ کرده‌اند». این روزنامه نوشت: «اگر ملک سلمان تصمیم بگیرد ولیعهد را قربانی کند احتمالا ترجیح خواهد داد که این پست همچنان متعلق به این خانواده باشد و همین مساله باعث شده خالد بن‌سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن و برادر کوچک‌تر محمد بن‌سلمان که اخیرا در پی پرونده خاشقجی به ریاض فراخوانده شده، جایگزین احتمالی باشد.»