در این راهپیمایی روز شنبه ده‌ها تن از افراد سیاسی، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های تلویزیونی و سلبریتی‌ها حضور داشتند و دلیا اسمیت، مجری و نویسنده کتاب‌های آشپزی می‌گوید که برگزیت روند ورود به هرج‌ومرج را تسریع کرده است. او بر این باور است که تنها راه خروج از این بن‌بست و بازگشت به روی ریل پیروزی، اتکای مجدد به رای مردم است.

وینس کیبل، رهبر لیبرال دموکرات‌ها نیز گفت: مردم بریتانیا متوجه شده‌اند که سیاستمداران ما نمی‌توانند خروج مفید از اتحادیه اروپا داشته باشند و آن به نفع مردم، کار، زندگی و آینده‌شان باشد. آنها از حوادثی می‌ترسند که با خروج از اتحادیه اروپا بر سرشان خواهد آمد و خواستار متوقف کردن این روند هستند. کیبل اضافه می‌کند: مردم از خواب برخاسته‌اند تا از وقوع یک مصیبت‌ فاجعه‌بار جلوگیری کنند. ما فهمیدیم که قرار نیست از درون این قرارداد خیر و خوبی ببینیم و برای همین بسیاری از مردم ترسیده‌اند. منتقدان می‌گویند که وسواس ایدئولوژیک توری‌ها (حزب حاکم) این کشور را در آستانه هرج‌ومرج قرار داده است. در این میان برخی از محافظه‌کاران از جمله آلن‌دانکن و جرمی‌هانت، وزیرخارجه بریتانیا می‌گویند که الان نخست‌وزیر و وزرا پیام مردم را درک کرده و می‌دانند برای یک برگزیت منطقی که منافع ملی ما نیز حفظ شود، چه وظیفه سنگینی دارند. اما این وظیفه زمانی به نتیجه خواهد رسید که اصرارهای ایدئولوژیک پشت‌سر آن نباشد.

جرمی‌هانت گفت: البته وقتی برنامه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، این‌گونه نیست که مورد توافق و رضایت همه باشد. برخی افراد باید از این وسواس‌های ایدئولوژیکی خود عقب بکشند و یک برنامه عمل‌گرایانه را بپذیرند. در غیر این صورت، برای تبادلات تجاری و اقتصادی ما خطر بزرگی باید متصور شد. او می‌افزاید: این مهم‌ترین لحظه تاریخی بریتانیا است که باید به شدت مراقب باشیم. در غیر این صورت به پرتگاه سقوط خواهیم کرد. این درحالی است که هفته گذشته شکاف بین کابینه ترزا می افزایش بیشتری یافت. نخست‌وزیر بریتانیا از سوی طرفداران برگزیت در داخل کابینه خود هشدار دریافت کرد که هرگونه توافقی بدون جلب رضایت آنها با رای منفی‌شان مواجه خواهد شد. در میان نفرات کابینه ترزا می، افرادی همچون آندریا لیدسام، پنی موردونت، ایستر مک‌وی و کایکل گوو نگران این هستند که حل موضوع مرزهای ایرلند به خواست اتحادیه اروپا می‌تواند بریتانیا را برای مدت‌های مدیدی وابسته به اتحادیه اروپا کند.

راهپیمایی روز شنبه که با عنوان «راهپیمایی رای مردم» برگزار شد، نشان می‌دهد که برخی از مردم این کشور نگران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند. روزنامه ایندیپندنت در این زمینه نوشت: وعده‌ای که به حامیان برگزیت پیش از رفراندوم ژوئن ۲۰۱۶ داده شد و موجبات جدایی را فراهم آورد، هیچ شباهتی به مذاکرات امروز لندن با بروکسل ندارد. سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی تاکید دارند که چنانچه هزینه واقعی این اتفاق را می‌دانستند طور دیگری رای می‌دادند. جینا میلر، فعال ضد برگزیت در مطلبی برای ایندیپندنت نوشت: زمان آن فرا رسیده است که مردم احساساتشان را درباره برگزیت بروز دهند. ما باید یکصدا فریاد بزنیم، چیزی که ما می‌خواهیم این نیست. در طومار آنلاین این روزنامه حامی اتحادیه اروپا بر برگزاری یک رای‌گیری الزام‌آور پیش از پایان ضرب‌الاجل ماه مارس تاکید شده است و حدود یک میلیون تن آن را امضا کردند. با این حال نخست‌وزیر بریتانیا به وضوح اعلام کرده است که دیگر چنین فرصتی فراهم نمی‌شود.