صالح خاشقجی نیز گفت: «این یک وضعیت عادی نیست. این یک مرگ عادی که برای همه اتفاق می‌افتد، نیست. همگی ما حق داریم جسدش را در قبرستان بقیع در مدینه منوره و در کنار دیگر اعضای خانواده دفن کنیم. من درباره این مساله با مقام‌های سعودی صحبت کردم و امیدوارم چنین درخواستی به‌زودی تحقق یابد.» جسد جمال خاشقجی هنوز پیدا نشده و مقام‌های ترکیه می‌گویند جسد او قطعه قطعه و معدوم شده است. مقام‌های دادستانی ترکیه اگرچه همچنان به‌دنبال یافتن سرنخ‌هایی در مورد جسد او هستند اما فرضیه «حل شدن جسد در اسید» را هم از خاطر نبرده‌اند. صالح خاشقجی در ۲۴ اکتبر سال‌جاری میلادی با ولیعهد عربستان و سلمان، پادشاه سعودی در ریاض دیدار کرد تا این دو مراتب تسلیت خود را به سایر اعضای خانواده خاشقجی اعلام کنند. اما اندکی بعد اعلام شد آمریکا از دولت عربستان خواسته امکان سفر بی‌خطر او به آمریکا را فراهم آورد. مصاحبه وی با شبکه خبری سی‌ان‌ان نخستین اظهارنظر عمومی از زمان بازگشتش از واشنگتن است.

صالح خاشقجی در ادامه درباره پدرش گفت: «می‌خواهیم پدرمان در آرامش باشد. تا به امروز، من هنوز باور ندارم که او مرده باشد. اطلاعات نادرستی درباره شرایط مربوط به مرگش وجود دارد. اینکه می‌گویند پدرم یکی از حامیان اخوان‌المسلمین بوده، نادرست است.» وی در پاسخ به اینکه پدرش چگونه مردی بود، گفت: «او فردی میانه‌رو بود که ارزش‌های مشترکی با هر کسی داشت. مردی بود عاشق کشورش. جمال خاشقجی هرگز یک مخالف نبود. او به پادشاهی عربستان باور داشت؛ چیزی که کشور را یکپارچه نگه می‌دارد. او به تغییراتی که در حال رخ دادن هستند، باور داشت.»

پسر خاشقجی افزود: «می‌بینم بسیاری از مردم خواهان گرفتن انتقام خون او هستند اما متاسفانه برخی به شیوه سیاسی از این پرونده بهره‌برداری می‌کنند که ما آن را نمی‌پذیریم. افکار عمومی مهم است اما نگرانی‌ من این است که موضوع بیشتر سیاسی شود. مردم به‌دور از واقعیت مساله را تحلیل می‌کنند.» به نوشته رابرتسون، او برای قانونی کردن تشریفات «ازدواج سوم» خود به کنسولگری عربستان رفت و از بدو ورود تا قطعه قطعه شدن وی ۷ دقیقه زمان برد.

سخنان فرزندان خاشقجی درحالی است که ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر معروف سعودی اظهار کرد: «جمال خاشقجی تنها دوست من نبود بلکه او با من کار هم کرده بود و شبکه العرب آخرین جایی بود که او در عربستان در آنجا کار کرد. جمال خاشقجی یک اصلاح‌طلب بود نه یک مخالف.» او گفت: «از نظر من جمال یک اصلاح‌طلب بود و اصلا چهره مخالف نبود.» وی در عین حال، با چراغ سبز نشان دادن به ولیعهد سعودی گفت: «من می‌دانم ولیعهد عربستان دوباره اعتبار خود را بازمی‌یابد و صددرصد تبرئه می‌شود.» این شاهزاده سعودی که با فاکس‌نیوز گفت‌وگو می‌کرد به موضوع بازداشتش برای یک سال اشاره کرد و گفت: «کمپین بازداشت‌ها در عربستان در آن زمان در تاریخ عربستان مهم بود بسیاری از کسانی که بازداشت شدند به‌دلیل گسترش فساد در عربستان مستحق آن بودند.»

او چنین ادامه داد: «اما آنچه روی داد ناشی از یک سوءتفاهم بود. ما با بخشش و گذشت و فراموش کردن از آن عبور کردیم. روابط من با محمد بن‌سلمان، ولیعهد و ملک سلمان، پادشاه عربستان ویژه و خاص است و تمام آنچه ولیعهد انجام می‌دهد واقعی است و او تغییری انقلابی در عربستان در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و مالی ایجاد می‌کند.» شاهزاده سعودی درباره سرنوشت اموالش نیز تاکید کرد: «من شایعاتی شنیدم مبنی بر اینکه تمام اموالم از من گرفته شده، اگر به گردش در بازار پولی عربستان نگاهی بیندازید می‌بینید همچنان ۹۵ درصد از کمپانی کینگدام هلدینگ متعلق به ولید است و همه این را می‌دانند.»