گفته می‌شود در پی این انقلاب چندین وزیر و مشاور از کار برکنار خواهند شد. واشنگتن‌پست هم در گزارشی نوشت که جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی و رایان زینکه، وزیر کشور آمریکا در خطر اخراج از کاخ سفید قرار گرفته‌اند.  پنج مقام فعلی و سابق کاخ سفید به روزنامه واشنگتن‌پست گفتند: دونالد ترامپ در تدارک برای کنار گذاشتن نیلسن از سمتش در سریع‌ترین زمان ممکن است. همچنین گفته شده که جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید با رئیس‌جمهور بر سر این موضوع اختلاف پیدا کرده و به‌دنبال حفظ نیلسن در سمتش است.  جان کلی در زمانی که خودش وزیر امنیت داخلی بود، نیلسن را به‌عنوان رئیس دفتر خود منصوب کرد و گزارش شده که چندین ماه است از عملکرد او در دولت دفاع می‌کند. با این حال دونالد ترامپ از زمانی که نیلسن در این سمت منصوب شد، در صحبت‌های علنی و خصوصی او را مورد انتقاد قرار داده و در نشست‌های کابینه عمدتا به او حمله کرده و همچنین در گفت‌وگوهایش با دیگر مقام‌های کاخ سفید او را مورد تمسخر قرار داده است. در عین حال از برخی نزدیکان نیلسن گزارش شده که او از این سمت راضی نیست.

چند دستیار به واشنگتن‌پست گفتند که دونالد ترامپ به‌نظر نمی‌رسد برخی ظرافت‌های مربوط به سیاست‌های مهاجرتی را درک کند و این باعث بروز اختلاف شدید بین نیلسن و ترامپ به‌ویژه در زمانی که نیلسن چالش‌های ناشی از طرح‌های پیشنهادی ترامپ را گوشزد کرده، شده است.

در عین حال نیلسن از اینکه شنیده ترامپ از برخی پیشنهادهای افراطی او نظیر مسدود کردن مرز مکزیک ناراضی است، خشمگین شده است. کنار گذاشتن نیلسن از این سمت جدیدترین مورد از سلسله ادامه‌دار کنار رفتن مقام‌های دولت ترامپ از سمت‌هایشان است که آخرین مورد آنها مربوط به استعفای جف سشنز، دادستان کل آمریکا بنا به درخواست ترامپ در چند روز پیش است. با این حال نیلسن تابستان امسال بعد از گزارش شدن سیاست تحمل صفر دولت و جدا کردن هزاران کودک مهاجر از والدینشان از مرزها مورد انتقاد قرار گرفت. این درحالی است که نیلسن از این سیاست به‌صورت علنی دفاع کرد که این باعث خشم فعالان مهاجران و همچنین انتقاد قانون‌گذاران دموکرات شد. این اظهارات وی سبب شد که برخی منتقدانش تقاضای استعفای فوری او را مطرح کنند. ترامپ بعدا با امضای یک فرمان اجرایی به این طرح پایان داد.

همچنین در گزارش‌ها آمده است که جان کلی نیز به احتمال زیاد از کار خود برکنار خواهد شد. اخیرا درگیری‌های ملانیا ترامپ و رئیس کارکنان کاخ سفید به‌شدت افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که رویترز در گزارش خود نوشت که این اخراج‌ها با درخواست جمهوری‌خواهان از ترامپ برای اخراج نکردن افراد از کاخ سفید، مغایرت دارد. اتاق فکر بروکینگز در این خصوص می‌گوید که ترامپ، نسبت به ۵ رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده بیشترین اخراجی را در حوزه مشاوران ارشد و کابینه داشته است. در یک اقدام غیرمعمول، ترامپ عذر میرا ریکاردل، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا را خواست چرا که ملانیا ترامپ از وی خواسته بود. اخیرا بین ملانیا ترامپ و ریکاردل در سفر به آفریقا مشکلاتی به‌وجود آمده بود. ملانیا ترامپ همچنین با رئیس کارکنان کاخ سفید به مشکل خورده است. رئیس کارکنان کاخ سفید محدودیت‌هایی برای خانواده ترامپ در نظر گرفته است که خوشایند این خانواده نیست.  در مورد برکناری زینکه نیز حرف و حدیث‌ها فراوان است اما گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل برکناری او در آینده نزدیک، شبهات اخلاقی و فساد اقتصادی است که به وی وارد شده است. در گزارش‌ها آمده است که زینکه چندین سفر تجاری به خانه خود در مونتانا داشته است.