براساس این گزارش، انتشار محتوای گفت‌وگوهای خصوصی جمال خاشقجی نشان‌دهنده فعالیت‌های او علیه محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی است. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان توانسته است به محتوای مکالمات این روزنامه‌نگار سعودی و یک فعال مستقر در مونترال کانادا دست پیدا کند. آنها در تلاش برای به راه انداختن یک کمپین آنلاین برای پاسخگو کردن دولت سعودی بودند. خاشقجی، محمد بن‌سلمان را یک حیوان نامیده بود که هرچه را بر سر راهش باشد، می‌بلعد. این یکی از چهارصد پیام در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ طی یک سال قبل از مرگ خاشقجی محسوب می‌شود. خاشقجی و عمر عبدالعزیز در ارتباط با طرح‌هایی به منظور ایجاد یک ارتش الکترونیک گفت‌وگو کرده‌اند تا سبب از بین رفتن تبلیغات سعودی‌ها شود. آنها همچنین در ارتباط با ایجاد یک پرتال برای مستند کردن نقض‌های حقوق‌بشری در عربستان سعودی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

این اطلاعات در شرایطی منتشر شده است که چندی قبل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی تحت‌عنوان «معامله اقتصادی اسرائیل و عربستان سعودی» اشاره کرده بود که ریاض با خریداری یک بدفزار جاسوسی به نام پگاسوس ۳ می‌توانست فقط با ارائه شماره تماس آن خط، واتس‌اپ و تمامی شبکه‌های ارتباطی فرد تحت نظر را رصد کنند.  احتمال داده می‌شود که یکی از رازهای مرگ جمال خاشقجی اطلاع مقامات سعودی از اهداف و نیات وی بوده باشد، چراکه نیروهای امنیتی عربستان سعودی احتمالا تمامی اطلاعات گوشی این روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست یا دیگر فعال سعودی را در دست داشته‌اند.

با افشای محتوای گفت‌وگوهای واتس‌اپی خاشقجی و عبدالعزیر، مشخص شده است که بیشترین متن گفت‌وگوی وی در ارتباط با تحولات در عربستان سعودی است و می‌خواسته اقدامات بیشتری را از طریق مقاله‌ها و نوشته‌هایش در روزنامه‌های آمریکایی انجام دهد. هدف او ایجاد یک ارتش الکترونیک و ارائه سیم‌کارت‌هایی به جوانان در عربستان بود تا بتوانند مطالبی را در رسانه‌های اجتماعی قرار دهند اما کسی نتواند آنها را ردیابی کند. قرار بود او ۵ هزار دلار به این فعال در کانادا پرداخت کند و همچنین بیست هزار دلار دیگر برای اجرای این هدف دریافت کند. اما این فعال در کانادا اعلام کرد که تلفن همراهش هک شده و مورد جاسوسی قرار گرفته است. او تاکید کرد که پیش‌تر مقامات عربستان‌سعودی با او تماس گرفته و به او توصیه‌هایی کرده‌اند که از این فضا دور بماند. این مخالف اکنون بر این باور است که او ممکن است مسوول قتل جمال خاشقجی شناخته شود، زیرا او فکر می‌کند دولت عربستان سعودی توانسته به همه این چهارصد پیام دسترسی داشته باشد. او اکنون در ارتباط با اتفاقی که در ماه اکتبر برای جمال خاشقجی در استانبول رخ داد، به‌شدت احساس گناه می‌کند. او فکر می‌کند پیام‌های واتس‌اپ او هک شده‌اند و جمال خاشقجی به او در این پیام‌ها پاسخ داده است. او تاکید کرده که امیدوار است خدا به‌خاطر مقابله با بن‌سلمان به آنها کمک کند.

در یکی از پیام‌ها جمال خاشقجی با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه بن‌سلمان می‌نویسد: «دستگیری‌ها غیرقابل توجیه هستند و منطق کمکی به او (بن‌سلمان) نمی‌کند. استبداد منطق ندارد. او به ستم عشق می‌ورزد و از نمایش آن لذت می‌برد. او مثل یک هیولا یا «پک‌من» هر تعداد را قربانی کند، باز قربانیان بیشتری را طلب می‌کند. برای من هرگز غیرمنتظره نیست که دامنه‌ استبداد و ستم او بیشتر و بیشتر، گسترش یابد و حتی گریبانگیر حامیانش شود. خدا می‌داند تا کجا پیش می‌رود.»

 در پاسخ به این پیام، عمر عبدالعزیز می‌پرسد: «آیا امکان دارد که وقتی او پادشاه می‌شود برای نمایش عطوفت و رافت، زندانیان را عفو کند؟» جمال خاشقجی پاسخ می‌دهد: «منطق این را می‌گوید، ولی من دیگر باور ندارم که با منطق بتوان ذهن این شخص (بن‌سلمان) را تحلیل کرد.»