به گزارش خبرگزاری رویترز، درست یک روز پس از انتشار اطلاعات جدید از پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از سوی دادستان‌های نیویورک، ترامپ گفته که به‌دنبال پایان دادن به تحقیقات بازرس مولر است.  ترامپ در طی یک توییت نوشت: زمان برای پاپوش دوختن تمام شده است. این توییت همچنین توسط یکی از مجریان تلویزیونی به نام گرالدو ریورا که از دوستان ترامپ به‌حساب می‌آید، پخش شد و در تایید سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا این تحقیقات را توهم تبانی خواند و گفت که هیچ تبانی بین ترامپ و روسیه نبوده است.

این دومین توییت ترامپ از سال ۲۰۱۶ به این سو علیه بازرس مولر به شمار می‌رود. مولر به‌دنبال این است که ببیند بین کارزار انتخاباتی ترامپ و کرملین تبانی صورت گرفته است یا نه. ترامپ در توییتی دیگر نوشت: با گذشت دو سال و ثبت میلیون‌ها صفحه از اسناد (و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون دلار) هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. او در همین راستا به خبرنگاران گفت: از چیزی که خواندیم خیلی خوشحالیم؛ زیرا هیچ‌گونه نتیجه‌ای را ارائه نمی‌کند. هیچ‌وقت هم نتیجه‌گیری‌ای را ارائه نکرده است. آخرین چیزی که می‌خواهم کمک گرفتن از روسیه در کمپین است. رئیس‌جمهور آمریکا این تحقیقات را بسیار یک‌جانبه توصیف کرد و گفت: تا آنجا که گزارش‌ها را دیده‌ایم و آن‌طور که همه کسانی‌که با آنان صحبت کرده‌ام گفته‌اند این تحقیقات به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و این عالی است. اسناد ثبت شده در این پرونده‌ها شامل اطلاعات مخربی درباره ترامپ هستند که از سوی شاهدانی همچون کوهن ارائه شده که رابطه نزدیکی با او داشته‌اند. مولر گفته است که کوهن اطلاعات بسیار خوب و مفیدی در اختیار تیم تحقیقات وی قرار داده است. با این حال این احتمال وجود دارد که با حضور متیو ویتاکر به‌عنوان سرپرست، در دادستانی کل ایالات‌متحده که از دوستان نزدیک ترامپ و وفادار به او است، مولر از سمت خود اخراج شود. ویتاکر می‌تواند بودجه تحقیقاتی وی را قطع کند.

ترامپ قصد دارد ویلیام بار را به‌عنوان دادستان کل به سنا معرفی کند. اما با توجه به رویه موجود در کنگره او باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کند تا جلسه معارفه و تایید وی در سنا برگزار شود. تحقیقات مولر از آنجا حساس شد که وی از یک روس نام برده که با کوهن، وکیل شخصی ترامپ از سال ۲۰۱۵ در ارتباط بوده است. در ظاهر این فرد برای پروژه مسکو قرار بوده به سازمان ترامپ کمک کند؛ اما در این تخقیقات مشخص شده است که این فرد روس با دولت روسیه ارتباطات نزدیکی داشته است. این فرد روس به کوهن پیشنهاد همکاری سیاسی و تجاری بین ترامپ با روسیه را داده بود.