«نیک رابرتسون»، گزارشگر سی‌ان‌ان، در گزارش ۹ دسامبر در این رابطه نوشت که به راحتی می‌توان فهمید که قاتلان مصمم به کشتن او بوده‌اند. این منبع که اطلاعات خود را در اختیار سی‌ان‌ان گذاشته می‌گوید خاشقجی تلاش داشت تا در برابر کسانی که مصمم به قتل او بوده‌اند مقاومت کند. او در لحظات آخر سه بار جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» را بر زبان آورد.

گزارشگر سی‌ان‌ان می‌افزاید: همچنین می‌توان صدای «اره استخوان بر» را در جریان قطعه قطعه کردن اجزای بدن او شنید؛ درحالی‌که یکی از قاتلان به دستیارانش توصیه می‌کند برای اینکه صدای اره را در جریان مثله کرن جسد خاشقجی نشنوند، موسیقی گوش کنند. یک منبع اطلاعاتی آمریکایی مطلع از متن ترجمه شده فایل صوتی مذکور گفته است، این فایل مربوط به دقایق پایانی زندگی خاشقجی است که شامل مدارکی درباره تماس‌های تلفنی با شخصیت‌های عالی‌رتبه در ریاض برای اطلاع یافتن آنها از روند عملیات ترور است. به نوشته سی‌ان‌ان، این فایل‌ها کامل‌ترین فایل‌هایی است که طی این مدت منتشر شده است. طبق این فایل، خاشقجی ناگهان با ماهرالمطرب، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی روبه‌رو می‌شود. المطرب به خاشقجی می‌گوید «به عربستان بازخواهی گشت» که خاشقجی می‌گوید «نمی‌توانید این کار را انجام دهید، کسی بیرون از ساختمان منتظر من است.» این فایل‌ صوتی شامل گفت‌وگوهایی می‌شود که اشاره به لزوم انجام تماس‌های تلفنی با مسوولان و مطلع کردن آنها از «پیشرفت در عملیات» دارد. این نوار صوتی فشارهای بیشتری را بر دولت دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا وارد خواهد کرد که تلاش می‌کند پای محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی را از این قتل بیرون بکشد. متن اصلی این نوار صوتی از سوی سازمان اطلاعات ترکیه تنظیم و تهیه شده و مسوولان ترکیه به هیچ وجه نحوه دستیابی به این نوار صوتی را فاش نکرده‌اند و ترجمه این مکالمات نیز با همکاری سازمان‌های اطلاعات کشورهای دیگر صورت گرفته است.

منبع مطلع از متن ترجمه شده گفته است، ترکیه نسخه صوتی را به واشنگتن و ریاض داده و به دیگر کشورهای اروپایی نیز فرستاده است. دفتر یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا نیز گفته است، ترجمه فایل مذکور با گزارش جینا‌هاسپل،‌ رئیس سازمان سیا که درباره قتل خاشقجی در برابر کنگره ارائه کرد، «تطابق دارد.» با این حال، این گزارش می‌نویسد که دولت ترامپ زیر فشار است و نمی‌داند میان حمایت از عربستان به‌عنوان شریکی کلیدی در خاورمیانه و قطع ارتباط با این کشور کدام یک را انتخاب کند.