روز چهارشنبه همه‌چیز حکایت از عزل او داشت و بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خود را آماده تیتر «عزل می» کرده بودند اما ورق در دقایق آخر برگشت و ترزا می، توانست معجزه‌وار از مهلکه مجلس عوام بیرون بیاید. هر چند او شکننده توانست در پست خود باقی بماند اما بر ترزا می، معلوم شد که روزهای آینده هم روزهای راحتی برای وی نخواهد بود. به گزارش رویترز، او هنوز دشمنان قوی دارد. ۱۱۷ تن از هم‌حزبی‌هایش با او مخالف هستند و این رقم اندکی نیست. او توانست در جنگ رای اعتماد، نظر ۲۰۰ نفر از نمایندگان محافظه‌کار را به‌دست آورد اما تضمینی وجود ندارد که بتواند بدون دغدغه طرح برگزیت خود را پیاده کند.

ترزا می روز چهارشنبه دست به یک کار بزرگ زد و توانست با لابی و رایزنی‌ نظر نمایندگان محافظه‌کار را به خود جلب کند. ترزا می پس از رای‌گیری روز چهارشنبه توانست برای این بازی یک جان بگیرد و بگوید که حالا بریتانیا باید کار برگزیت را پیگیری کند. مهم‌ترین نکته‌ای که موجب ابقای ترزا می، به‌رغم تمامی انتقادات شد این بود که مهلت زمانی برای برگزیت اندک است و نخست‌وزیر بریتانیا توانست با مانور روی این مساله از برکناری دور بماند. مشکل ترزا می از آنجا آغاز شد که وی قرار بود روز سه‌شنبه ۱۱ دسامبر یک رای‌گیری در مورد پیش‌نویس برگزیت در مجلس عوام برگزار کند اما از آنجا که متوجه جو مجلس شد از ارائه آن پرهیز و آن را به زمان دیگری موکول کرد. همین موضوع خشم برخی از هم‌حزبی‌های وی را برانگیخت. بلافاصله پس از اعلام تاخیر در رای‌گیری، ۴۸ تن از نمایندگان محافظه‌کار درخواست رای‌گیری در مورد عزل ترزا می را کردند.

ترزا می در شرایطی که به آلمان، هلند و بروکسل سفر کرده بود تا بتواند از اروپایی‌ها در مورد پیش‌نویس کمک تازه‌ای بگیرد، در داخل خانه با یک تهدید جدی روبه‌رو شده بود. نخست‌وزیر بریتانیا پس از اینکه نتوانست اروپایی‌ها را برای تغییر برخی مفاد پیش‌نویس مجاب کند به بریتانیا بازگشت و به جنگ با هم‌حزبی‌های خود رفت.  او توانست ورق را در دقیقه نود به سود خود بازگرداند. برخی از وزرای وی نیز در این راه همراهش شدند و ابراز امیدواری کردند با توجه به شرایط حساس بریتانیا وی در سمت خود باقی بماند. در این راستا مایکل گوف، وزیر محیط‌زیست بریتانیا پیش‌بینی کرده بود که ترزا می، از توفانی که مخالفانش به راه انداخته‌اند جان سالم به در خواهد برد.

با این حال ترزا می پیش از اینکه وارد بروکسل شود و از سوی هم‌‌حزبی‌هایش مورد تهدید واقع شود گفت که فعلا وظیفه‌اش پرداختن به برگزیت است اما تصریح کرد که برای انتخابات بعدی رهبر حزب نخواهد بود. به گزارش بی‌بی‌سی‌نیوز، او برای انتخابات بعدی که سه سال و نیم دیگر برگزار خواهد شد، رهبری حزب را بر عهده نخواهد گرفت. این نشان می‌دهد که خود نخست‌وزیر بریتانیا واقف است که محافظه‌کاران به‌دلیل سیاست‌‌های وی درخصوص برگزیت ناراحت و عصبانی هستند.