رویترز به نقل از سانا می‌افزاید این حملات محدود به هدف قرار دادن یک انبار تسلیحاتی در فرودگاه دمشق بود. دو جنگنده اسرائیلی موشک‌های خود را به مواضعی در منطقه الکسوه و اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق پرتاب کردند. این حملات راس ساعت ۲۳:۱۵ به وقت محلی رخ داد که جنگنده‌های ‌اسرائیلی از سمت «اصبع الجلیل» موشک‌هایی را به اطراف فرودگاه دمشق شلیک کردند. سانا همچنین به نقل از یک منبع در وزارت حمل‌ونقل سوریه گزارش داد، فعالیت عادی فرودگاه بین‌المللی دمشق ادامه دارد و این حملات هیچ تاثیری بر فعالیت فرودگاه نداشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری نیز مدعی شد، بخشی از موشک‌ها به سه هدف در حومه غربی و جنوبی دمشق اصابت کردند که انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله لبنان بوده‌اند. خبرگزاری دولتی سانا همچنین نوشت «تنها یکی از موشک‌های شلیک شده به یک انبار حمل‌ونقل در فرودگاه بین‌المللی دمشق اصابت کرد.» شهروندان لبنانی که در نزدیکی مرز سوریه زندگی می‌کنند به رسانه‌های خبری گفتند که صدای جنگنده‌های اسرائیلی را در آسمان لبنان پیش از شنیده شدن صدای انفجار در دمشق، شنیده‌اند. از ماه آوریل سال گذشته میلادی تاکنون نیروهای سوری و متحدانش چند بار هدف حملات هوایی قرار گرفتند که در آخرین آنها در ۲۵ دسامبر سه سرباز ارتش سوریه کشته شدند. اسرائیل تاکنون به شکل متناوب اهداف مختلفی را در سوریه مورد حمله قرار داده است. این کشور می‌گوید اهداف نظامی وابسته به برخی کشورهای منطقه و انبارهای مهمات سلاح متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد.

حمله اسرائیل به سوریه در زمانی صورت می‌گیرد که آمریکا اعلام کرد نخستین بخش از تجهیزات نظامی خود را از سوریه خارج کرد. سوریه دو هفته پیش نیز گفته بود که شش جنگنده اف-۱۶ اسرائیل از آسمان لبنان با شلیک موشک به فرودگاه دمشق حمله کردند. نخست‌وزیر اسرائیل به‌طور تلویحی انجام آن حمله را تایید کرد. وزارت خارجه روسیه در انتقاد از حمله دو هفته پیش گفته بود، «این اقدام اسرائیل هواپیماهای مسافربری در فرودگاه‌های دمشق و بیروت و مسافران آن را مستقیما به خطر انداخت.» با وجود انتقاد مسکو، اسرائیل هفته گذشته خبر داد که بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در تماس تلفنی تازه‌ای در مورد «هماهنگی ارتش‌های اسرائیل و روسیه» (درخصوص عملیات اسرائیل در سوریه) اتفاق‌نظر داشتند.