رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت دولتی نفت این کشور را غیرقانونی توصیف کرد و افزود: «آنها (آمریکایی‌ها) می‌خواهند شرکت «سیتگو»ی ما را که اکثر آن متعلق به ونزوئلا در آمریکاست، بدزدند.» پیش‌تر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون منوچین، وزیرخزانه‌داری این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی از اعمال تحریم علیه شرکت نفت ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) خبر داده بودند. جان بولتون تاکید کرد آمریکا برای حمایت از رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا، تمامی گزینه‌ها از جمله نظامی را در نظر دارد.

در این کنفرانس خبری، منوچین گفت ایالات‌متحده آمریکا در راستای حمایت از خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا، حمایت‌های دیپلماتیک و اقتصادی خود را افزایش می‌دهد. براساس این تحریم‌ها تمامی دارایی‌ها و حساب‌های مرتبط با شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا در آمریکا مسدود و توقیف می‌شود. منوچین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که چطور این پول‌ها به دولت انتقالی خوان گوایدو خواهد رسید، گفت: «به تدریج و با شکل‌گیری دولت قانونی در ونزوئلا، این دارایی‌ها به آنها منتقل می‌شود.»

از سوی دیگر، «الیوت آبرامز»، مسوول جدید تیم ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا و «کیمبرلی برایر» معاون وزیرخارجه آمریکا در امور نیمکره غربی، در واشنگتن، با نمایندگان خوان گوایدو، رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا دیدار کردند. وزارت خارجه ایالات‌متحده همچنین در بیانیه‌ای که یکشنبه شب روی وب‌سایت خود منتشر کرد، نوشت: «کالوس آلفردو وچیو»، نماینده خوان گوایدو را به‌عنوان کاردار ونزوئلا در واشنگتن به رسمیت شناخته و او با دیوید هِیل معاون وزیرخارجه آمریکا در امور سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرده است. نیکولاس مادورو در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک، که مشخص نیست در چه زمانی انجام شده اما محتوای آن روز یکشنبه پخش شد، احتمال دیدار با دونالد ترامپ را رد کرد اما گفته بود انجام چنین دیداری ناممکن هم نیست.