مانافورت مستحق تخفیف نیست

اعضای هیات منصفه یک دادگاه در ویرجینیای آمریکا سال گذشته میلادی؛ مانافورت را در هشت اتهام از ۱۸ مورد اتهام مطرح‌شده علیه او، از جمله اتهام مربوط به فرار مالیاتی، اعلام نکردن حساب‌های بانکی خارج از کشور و دیگر تخلفات بانکی، مجرم شناختند. او در ماه سپتامبر در دادگاهی دیگر در واشنگتن، اتهام توطئه علیه ایالات متحده را پذیرفت. هر حکمی که از سوی دادگاه فعلی در واشنگتن اعلام شود، ممکن است به‌صورت پیوسته یا هماهنگ با حکم دادگاه ویرجینیا اجرایی شود.

حکم پل مانافورت، رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ، قرار است ۱۳ مارس اعلام شود. بازرس ویژه خواستار ۲۳۵ تا ۲۹۳ ماه سلب آزادی، بر پایه محکومیت‌ها و اتهام‌هایی که خود مانافورت پذیرفته، شده‌ است. وزارت دادگستری آمریکا، رابرت مولر، رئیس پیشین پلیس فدرال، را مسوول انجام تحقیقات در مورد اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ کرده ‌است. 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند برآوردهای آنها نشان می‌دهد مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، دست به دخالت‌هایی به نفع دونالد ترامپ و به زیان هیلاری کلینتون، رقیب او از حزب دموکرات، زده‌ است. مقام‌های روسیه، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری آن کشور این اتهام‌ها را رد کرده‌اند. دونالد ترامپ بارها تاکید کرده بود هیچ‌گونه تبانی بین او و مسکو صورت نگرفته ‌است. او در مواردی تحقیقات جاری را «تصفیه حساب سیاسی» توصیف کرده‌است. 

پل مانافورت مشاور و لابی‌گر سیاسی ا‌ست. او در جریان کارزارهای انتخاباتی مختلف در ایالات متحده مشاوره داده ‌است و از ماه مارس ۲۰۱۶ تا ماه اوت همان سال، مدیر کارزار ترامپ بود. قاضی ایمی برمن جکسون گفته بود،مانافورت به دادستان‌ها عمدا دروغ گفته و این موضوع ناقض توافقی ا‌ست که او با بازرس ویژه پرونده تحقیقات روسیه، رابرت مولر، کرده بود. در همان زمان گزارش شده بود که نقض این توافق می‌تواند به محکومیت سنگین سلب آزادی مانافورت بینجامد.