گزارشگر نیویورک‌تایمز ادامه می‌دهد: شکست این مذاکرات «شرمندگی بزرگی» برای «کیم» بوده زیرا دست خالی به کشورش بازگشت و نتوانست اندکی از شدت تحریم‌ها بکاهد. «رودونگ سینمون»، روزنامه دولتی و متعلق به حزب حاکم کره‌شمالی هم در این باره نوشت: «مردم داخل و خارج از کره‌شمالی امید داشتند که دومین دیدار به نتایج خوبی برسد. پس از اینکه بی‌نتیجه پایان یافت، همگی نشانه‌هایی از پشیمانی را بروز داده و استدلال می‌کنند که مقصر اصلی در این شکست، آمریکاست.»

این گزارش می‌افزاید: انگیزه اخیر کره‌شمالی برای بازسازی مراکز موشکی این ترس را در میان بسیاری از تحلیلگران برانگیخته که این کشور ممکن است به زودی آزمایش‌های جدیدی انجام دهد. از زمان پایان نشست هانوی، کره‌شمالی از زبان تند و تیز علیه آمریکا یا ترامپ استفاده نکرده است. سخنان کیم در روز جمعه آن هم با مقصر شکست اعلام کردن آمریکا و ابراز امیدواری برای روابط بهتر با این کشور سیگنالی می‌فرستد دال بر اینکه کره‌شمالی همچنان می‌خواهد درهای دیپلماسی باز بماند. در راستای همین باز ماندن درهای دیپلماسی بود که ترامپ هم روز جمعه اعلام کرد که روابطش با کیم و کره‌شمالی «همچنان خوب است» اما در مورد بازگشت به آزمایش‌های موشکی ابراز نگرانی کرد. گزارشگر نیویورک‌تایمز می‌نویسد: وقتی مذاکرات کیم- ترامپ در ‌هانوی آغاز شد، رسانه‌های کره‌شمالی انتظار زیادی داشتند و گزارش‌هایی منتشر می‌کردند در این مورد که این دو رهبر درحال بحث روی «نتایج جامع و فراگیر هستند.» اما وقتی این مذاکرات گسست، رسانه‌های دولتی زبان در کام گرفتند و دیگر هیچ اشاره‌ای به این شکست در مذاکرات نکردند. در عوض، رسانه‌های این کشور بر عملکرد کیم در صحنه جهانی متمرکز شدند و ادعا کردند که رسانه‌ها و تفسیرهای بین‌المللی از ابتکارات دیپلماتیک رهبر بزرگ تجلیل کردند.

در همین حال تصاویر ماهواره‌ای که ۲۲ فوریه توسط کمپانی دیجیتال کلوب گرفته شده افزایش اندک در فعالیت یکی از تاسیسات در سانومدونگ واقع در حومه پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد. کره‌شمالی پیش‌تر تعدادی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و راکت‌های ماهواره‌انداز خود را در تاسیسات سانومدونگ سوار کرده است. بر این اساس، تحلیلگران می‌گویند تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که کره‌شمالی احتمالا برای پرتاب یک موشک یا یک راکت فضایی در آینده نزدیک آماده می‌شود؛ اقدامی که احتمالا به‌عنوان ضربه‌ای به روابط آمریکا- کره‌شمالی تفسیر خواهد شد. جفری لویز، مدیر پروژه منع گسترش تسلیحات اتمی آسیای شرقی در موسسه مطالعات بین‌المللی میدل بری که این تصاویر جدید را مطالعه کرده است، گفت: «ما شاهد تجهیزات بسیاری هستیم که در تاسیسات سانومدونگ فعال هستند و همچنین شاهد فعالیت‌هایی در راه‌آهن که احتمالا در آنجا بارگیری صورت گرفته و به تاسیسات سوهای برده می‌شود.» وی افزود: «به نظر من اسناد و مدارک به‌دست آمده از تاسیسات سانومدونگ و سوهای حاکی از یک پرتاب ماهواره‌ای است.» لویز هشدار داد: «فهمیدن اینکه آیا کره‌شمالی برای یک موشک نظامی آماده می‌شود یا برای یک راکت فضایی غیرممکن است. همچنین این احتمال وجود دارد که این فعالیت یک اقدام حساب شده و تعمدی برای جلب توجهات به ماهواره‌های جاسوسی آمریکا بوده باشد.» با این حال، برخی خبرها حاکی از این هستند که انتظار پرتاب قریب‌الوقوع موشک یا ماهواره توسط کره‌شمالی وجود ندارد.