اگر طرح ترزا می‌ برای تاخیر در خروج بریتانیا رای نمی‌آورد، ۱۴ روز دیگر خانم نخست‌وزیر باید شاهد خروج کشور از ناحیه یورو بدون توافق می‌شد. با این حال نخست‌وزیر بریتانیا توانست در رای‌گیری طرح خود آرای قابل توجهی به‌دست آورد و ۴۱۲ نفر موافق در برابر ۲۰۲ رای مخالف، به طرح ترزا می ‌رای مثبت دادند. چیزی که اما بعد از رای‌گیری نامشخص مانده این است که این تاخیر چه مدت طول خواهد کشید. ترزا می ‌در نظر دارد تا یک رای‌گیری سوم برای طرحی نامشخص مبتنی بر خروج به عمل آورد اما او پیش‌تر هم دوبار از سوی قانون‌گذاران برای دو طرح اولیه و اصلاح شده‌اش «نه» شنیده است. اگر او موفق شود که نمایندگان مجلس عوام را برای یک رای‌گیری مجدد مجاب کند، آنگاه وی از اتحادیه اروپا درخواست یک تاخیر مجدد را خواهد داشت. احتمال دارد که ترزا می ‌درخواست یک تاخیر طولانی‌تر از اتحادیه اروپا داشته باشد که حاوی پیامدهای نامشخصی است.

رای روز پنج‌شنبه تا حدی ترزا می ‌را از فشارهای چند روزه‌اش خلاص کرد. چرا که این ترس وجود داشت که پارلمان این کشور در نهایت به خروج بدون توافق رضایت بدهد که دارای تبعات اقتصادی نامشخص برای بریتانیا خواهد بود. حالا ترزا می ‌قصد دارد تا خواسته‌اش برای یک برگزیت نرم‌تر را محقق کند اما وی برای این کار باید از تندروهای سرسخت برگزیتی عبور کند. برخی کارشناسان می‌گویند که سختی کار ترزا می ‌جای شگفتی ندارد. راب‌فورد، استاد علوم سیاسی در دانشگاه منچستر به نیویورک‌تایمز گفت: اینها کسانی هستند که بر سر مردم با یکدیگر رقابت می‌کنند حالا اما مجبورند که با یکدیگر کار کنند. او بر این باور است که حزب کارگر و توری‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند و رقابت اصلی هم بر سر ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

فورد افزود: اینها کسانی بودند که تنها برای یک قبیله کار می‌کردند. از نظر آنها سایر قبایل، شریر هستند، اما قبیله دیگر مردم هستند که می‌خواهند بر سیاست غلبه کنند. آنها باید بر خیلی چیزها غلبه کنند، چه روانشناختی، چه تاریخی.