در این شرایط پلیس هنگ‌کنگ روز یکشنبه اعلام کرد، که پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز با معترضان، بیش از ۲۰ تن از آنها دستگیر شده‌اند. به گزارش رویترز، این درگیری‌ها درحالی در هنگ‌کنگ ادامه دارند که معترضان همچنان خواستار تداوم اعتراضات و یک اعتصاب سراسری هستند. روز شنبه پلیس برای مقابله با معترضان گاز اشک‌آور استفاده کرد که این جدیدترین درگیری و تنش پس از دو ماه اعتراض در هنگ‌کنگ علیه لایحه استرداد محسوب می‌شد. پلیس این دولت‌شهر روز گذشته در بیانیه خود آورد که بیش از ۲۰ تن از معترضان بابت تخطی از قوانین شامل درگیر شدن با پلیس و تجمع غیرقانونی دستگیر شده‌اند. معترضان در خیابان و در مقابل یک پاسگاه پلیس اقدام به آتش زدن زباله‌ها کرده و ورودی تونل اصلی کراس-هاربر را مسدود کردند.

همچنین این اعتراضات به شکل گسترده عصر یکشنبه نیز در مناطق غربی هنگ‌کنگ برگزار شد و فعالان خواستار اعتصاب بزرگی در روز دوشنبه (امروز) در شبکه حمل‌ونقل و مناطق تجاری این دولت‌شهر شدند. آنچه باعث آغاز این اعتراضات و تداوم آن شده، مطرح شدن لایحه استرداد بود که با این اعتراضات به حالت تعلیق درآمد؛ معترضان همچنین خواستار برکناری کری‌لام، مدیر اجرایی این دولت‌شهر هستند که به گفته منتقدان بیش از حد به چین نزدیک است.

این اعتراضات به جدی‌ترین بحران سیاسی در هنگ‌کنگ از زمان بازگشت آن به سرزمین مادر تبدیل شده است. همچنین این اعتراضات به بزرگ‌ترین چالش مردمی برای شی‌جین‌پینگ از زمان روی کار آمدنش در ۲۰۱۲ تبدیل شده است.گابریل لی، یکی از معترضان هنگ‌کنگی که دانشجوی فناوری است به رویترز گفت: «ما می‌خواهیم به حکومت بگوییم لایحه استرداد را رها و پلیس نیز بازداشتی‌ها و بازجویی‌ها را متوقف کند». لی گفت چیزی که بیشتر از همه وی را عصبانی می‌کند این است که حکومت به هیچ‌کدام از درخواست‌های معترضان پاسخ نمی‌دهد.گفته می‌شود در پی حضور معترضان در خیابان‌ها، فروشگاه‌های منطقه توریستی ناتان مورد حمله معترضان قرار گرفت و شیشه‌های یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر در زمینه طلافروشی خرد شد.