شدت دورین روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه افت کرد و به یک توفند درجه دو تبدیل شد، با این حال جزایر شمال‌غربی باهاما همچنان شاهد بارندگی و باد شدید و خیزش دریا هستند. ساکنان شمال باهاما که شماری از آنها روی بام خانه‌ها به تله افتاده‌اند، همچنان منتظر کمک هستند. توفند درحالی‌که در شدیدترین حالت یعنی درجه پنج بود دوشنبه شب با بادهایی به سرعت تقریبا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به باهاما رسید. ساحل شرقی آمریکا هم اکنون برای رسیدن توفان درحالت آماده‌باش است. توفند با سرعت ۶/ ۱ کیلومتر در ساعت با بادهایی به سرعت حداکثر ۱۸۵ کیلومتر در ساعت در حرکت است. شهر پام بیچ در فلوریدا که حدود ۱۵۰ کیلومتر دورتر است، روز سه‌شنبه شاهد بادهایی به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت بود.

همزمان دولت بریتانیا تیمی از کارشناسان کمک‌رسانی را برای ارزیابی خسارات وارده اعزام کرده است. ویدئوها و گزارش‌های شاهدان عینی تصویری از سیل بسیار شدید و گسترده ترسیم می‌کند به‌طوری که خانواده‌ها وحشت‌زده برای فرار از سیل به بام خانه‌ها پناه برده‌اند. تصاویر ویدئویی وب‌سایت خبری «باهاما پرس» نشان می‌دهد بیمارستان یادبود رند در فریپورت زیر آب رفته است و بیماران مجبور به تخلیه آن شده‌اند. این وب‌سایت نوشت که کل شهر بندری مارش در جزایر آباکو زیر آب رفته و اخطار داد که آمار کشته‌ها ممکن است بعد از رفع شرایط اضطراری و روشن شدن اوضاع افزایش یابد. آباکو با ۱۷ هزار نفر جمعیت متحمل بیشترین خسارات شده است. فقط یک‌بار دیگر در سال ۱۹۳۵ توفانی با این شدت در آباکو به خشکی رسیده بود. هوبرت مینیس نخست‌وزیر باهاما روز دوشنبه گفته بود که گزارش‌ها از جزایر آباکو حاکی از ویرانی «بی‌سابقه» است و این توفند را «یک فاجعه تاریخی» توصیف کرد.

صلیب سرخ بین‌المللی تخمین زده نزدیک به ۱۳ هزار خانه ویران شده یا آسیب جدی دیده‌اند. تصاویری که از مناطق توفان‌زده منتشر شده نشان می‌دهد که سیلاب خیابان‌ها را فراگرفته، درخت‌ها شکسته‌اند و خودروها در سیل واژگون شده‌اند. توفند دورین شدیدترین توفان ثبت‌شده در تاریخ جزایر باهاماست و به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی به مرور به طرز خطرناکی به ساحل شرقی آمریکا نزدیک می‌شود. مرکز ملی توفان‌های دریایی آمریکا اعلام کرده تنها یک انحراف مسیر کوچک می‌تواند دورین را مستقیم به ساحل فلوریدا برساند که بدون توفان هم انتظار می‌رود در چند روز آینده با سیلاب و آبگرفتگی‌های مرگباری روبه‌رو باشد. دورین که پیش‌تر در جزایر آباکو به خشکی برخورد حالا برفراز گرند باهاما درحال حرکت است. براساس پیش‌بینی هواشناسان ارتفاع آب‌گرفتگی و سیل در این منطقه می‌تواند تا ۷ متر برسد. روز یکشنبه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت این توفان مثل یک هیولاست و ساحل شرقی آمریکا را نهایتا زیر ضربات خود خواهد گرفت. فرماندار فلوریدا به شهروندان این ایالت هشدار داده به‌دلیل تغییر مسیر توفان سهل‌انگاری پیش نگیرند چون دورین هنوز هم می‌تواند ویرانی عظیمی در این ایالت به بار بیاورد.