لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند نیز در مورد به سرانجام رسیدن برگزیت شک و شبهه وارد کرد و به تلویزیون ملی «RTE» گفت با توجه به تماس تلفنی که اوایل روز سه‌شنبه با جانسون داشته، بعید است که این توافق هفته آینده به نتیجه برسد. حلق و خوی تند دو طرف این مساله را خاطرنشان می‌کند که بحران عمیقی حول و حوش موضوع برگزیت به‌وجود آمده است. درحالی‌که مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به‌سر آمده است، هنوز تکلیف خروج بدون توافق نیز در داخل بریتانیا مشخص نیست. به‌نظر می‌رسد این تلخی پس از تماس تلفنی جانسون با صدراعظم آلمان به‌وجود آمده باشد که دو طرف در مورد موضوع ایرلند‌شمالی به توافق نرسیدند و سوال‌ها در مورد آینده مرزی این کشور و مسائل گمرکی آن هنوز پابرجا است.  یک سخنگوی رسمی دولت انگلیس اعتراف کرد که در تماس با مرکل تبادل‌نظرات به‌طور صریح صورت گرفته و این نشان می‌دهد بین دوطرف جدل‌هایی به‌وجود آمده است. بنابر اظهارات یک مقام ارشد دیگر دولتی، جانسون اتحادیه اروپا را به‌دلیل عدم توجه به پیشنهادهای جدید این کشور مقصر می‌داند. این منبع تصریح کرد که به اعتقاد جانسون، برخی از مقامات اتحادیه امیدوار به برگزاری رفراندوم دوم در بریتانیا هستند تا روند برگزیت معکوس شود اما او به مرکل اطمینان داده است که این مساله رخ نخواهد داد.

به گفته این منبع داونینگ استریت گفته است که دستیابی به یک توافق بسیار کمرنگ شده است. او گفت: مسیر طولانی که بریتانیا برای برگزیت پیموده، نزدیک به شکست است. اظهاراتی از این دست توسط جانسون اما بدون واکنش باقی نماند و تاسک در یک توییت تند به وی پاسخ داد. تاسک می‌گوید که بازی پیدا کردن مقصر از سوی جانسون یک بازی احمقانه است. در این شرایط اما آلمان ترجیح داد نسبت به اظهارات جانسون واکنشی نشان ندهد.

سخنگوی دولت آلمان گفت: «همان‌طور که مرسوم است ما گزارشی از گفت‌وگوهای محرمانه منتشر نمی‌کنیم.» به‌رغم اینکه بدبینی داونینگ‌استریت را برای رسیدن به یک توافق فرا گرفته است اما مذاکره‌کنندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با یکدیگر دیدار داشتند و مباحث فنی برگزیت را در بروکسل دنبال کردند. یک سخنگوی دولت بریتانیا گفت: «این گفت‌وگوها به نقطه حساسی رسیده است.» وی افزود: «بریتانیا مسیری طولانی پیموده است و حالا نوبت اتحادیه اروپا است که یک تکانی به خود بدهد.»  در یک تماس تلفنی جداگانه جانسون با نخست‌وزیر ایرلند صحبت کرده است. وارادکار، به «RTE» گفت: «اساسا کاری که بریتانیا کرده، رد توافقاتی است که در گفت‌وگوهای صادقانه ما با ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا به‌دست آمده بود. قرار است به‌دلیل مشکلات به‌وجود آمده نخست‌وزیر ایرلند و بریتانیا در این هفته با همدیگر ملاقات کنند. این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که زمان زیادی تا ۳۱ اکتبر، مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی نمانده و دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا می‌گوید که خروج بدون توافق یک فاجعه خواهد آفرید. ساسولی پس از دیدار با جانسون در داونینگ‌استریت به اخبار شبانگاهی بی‌بی‌سی گفت: «باید عقاید مرکل در این زمینه بسیار جدی گرفته شود.» او افزود: «ما همه بسیار نگران هستیم، برای اینکه تنها چند روز دیگر باقی مانده است. ما می‌دانیم که نرسیدن به یک توافق چقدر خطرناک است و اگر نگوییم یک فاجعه مطلق خواهد آفرید، دست‌کم یک مساله واقعی است.»