او تصریح می‌کند: «هر وقت کسی وارد بخش می‌شد، من سعی می‌کردم با کسی صحبت نکنم و نفس خود را در سینه حبس کنم، زیرا می‌ترسیدم ویروس گسترش پیدا کند». او تاکید می‌کند: «آلوده کردن آنها برای من غیرقابل بخشش بود».

  کادر درمانی آلوده به ویروس

کمیسیون بهداشت ملی چین برای نخستین‌بار از زمانی که کروناویروس شیوع پیدا کرده، به‌طور رسمی در روز چهاردهم فوریه اعلام کرد که ۱۷۱۶ نفر از کادر درمانی در چین آلوده به این ویروس شده‌اند. حالا این نگرانی به‌وجود آمده است که دولت چین ممکن است توانایی محافظت از نیروهای خود را در برابر این بیماری کشنده ندارد. زنگ یکسین، معاون کمیسیون سلامت چین در یک کنفرانس خبری در روز جمعه گفت که در حدود ۸/ ۳ درصد از کارکنان خدمات درمانی این کشور به دلیل تماس با بیماران آلوده، دچار ویروس کرونا شده‌اند. او تصریح کرد که دولت چین اجازه نخواهد داد که این رقم افزایش یابد و تجهیزات کافی برای محافظت از کارکنان خدمات درمانی چین موجود است. با این حال تعداد کشته‌های بالا در چین از پیش ضربه خود را به جامعه پزشکی چین زده است. تام انگلسبی، مدیر جان هاپکینز در مرکز امنیت سلامت در مطلبی نوشت: ۱۷۰۰ نفر از کادر خدمات درمانی به این بیماری آلوده شده‌اند و این بسیار خطر بزرگی برای چین و دنیا به‌حساب می‌آید». او افزود: «بیمارستان‌ها به مدیریت کنترل، مهندسی کنترل و تجهیزات حفاظت شخصی برای سلامت خدمات درمانی خود نیازمندند. این در حالی است که این برای نخستین‌بار نبوده که خدمات درمانی چین این همه در برابر یک بیماری آسیب‌پذیر بوده است. در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ نیز زمانی که بیماری سارس شیوع پیدا کرد، ۲۰ درصد از کارکنان خدمات درمانی چین به این بیماری آلوده شدند. حالا این نگرانی به‌وجود آمده است که اگر خود خدمات درمانی نتوانند در برابر این بیماری دوام آوردند، کنترل این بیماری بسیار سخت‌تر خواهد شد. نیتزو، یکی از شهروندان چینی در ویبو، معادل چینی توییتر نوشت: اگر ما نتوانیم از کسانی که از ما مراقبت می‌کنند، محافظت به‌عمل آوریم، بدترین اتفاق در میدان مبارزه با این بیماری رخ خواهد داد. این در حالی است که به‌رغم هشدارها، دکترها و پرستاران می‌گویند که همچنان با کمبود تجهیزات روبه‌رو هستند.

  مصائب ژاپن

در حالی که ویروس کرونا به گفته سازمان بهداشت جهانی تا حدی کنترل شده است اما ژاپن و سریلانکا گفته‌اند که این بیماری، رکود را به بخش گردشگری این دو کشور تحمیل کرده است. همچنین مقامات گفته‌اند، پس از اینکه جواب آزمایش یکی از مسافران کشتی تفریحی، پس از اینکه سوار هواپیما شده، مثبت اعلام شده است، حالا آنها به دنبال سایر مسافرانی هستند که این زن همسفر آنها بوده است. این کشتی تفریحی که متعلق به غول کروز مسافرتی «کارنیوال کورپ» است می‌گوید که هیچ گزارشی از ۱۴۵۴ مسافر این کشتی و ۸۰۲ خدمه آنکه مبتلا به این بیماری شده باشند، ارائه نشده است. با این حال هنوز مقامات نگران شیوع این بیماری در سراسر جهان هستند. نیویورک‌تایمز اما در آخرین تحولات مربوط به این کشتی کروز ژاپنی گفته است که پس از آزمایش مشخص شده است که ۱۴ آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. پیشتر یک آمریکایی که در چین ساکن بود، بر اثر این بیماری فوت کرده بود.