دولت برلین در تلاش است تا به این شرکت انگیزه‌های مالی مناسب برای ماندن در آلمان را پیشنهاد بدهد. سخنگوی وزارت بهداشت آلمان گفت: «دولت برلین در مذاکراتی فشرده با شرکت CureVac است. دولت به تولید واکسن‌ها و دستیابی به راه‌های درمان ویروس کرونا که در آلمان و اروپا شیوع پیدا کرده بسیار علاقه‌مند است». این شرکت در شهر توبینگن واقع در جنوب غربی آلمان مستقر است و با موسسه تحقیقاتی PEI مرتبط با وزارت بهداشت آلمان همکاری می‌کند. این شرکت همچنین مراکزی در فرانکفورت و شهر بوستون آمریکا دارد. یکی از بنیان‌گذاران و مدیر تولید شرکت روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات درباره چندین واکسن برای ویروس کرونا آغاز شده و دو تا از امیدوار‌کننده‌ترین واکسن‌ها برای آزمایش انتخاب می‌شوند. این شرکت امیدوار است تا ژوئن یا ژوئیه سال جاری میلادی به یک واکسن تجربی دست پیدا کند و سپس تاییدیه لازم را برای آزمایش آن بر روی انسان‌ها به‌دست آورد.

«بنهولد- سانجر» به نقل از منیچلا می‌نویسند: «ما بسیار مطمئن هستیم که می‌توانیم ظرف چند ماه یک واکسن مناسب برای درمان کرونا بسازیم.» اما چهار روز قبل شرکت CureVac اعلام کرد که آقای منیچلا که خود یک آمریکایی است این شرکت بیوتکنولوژی را ترک کرده است؛ شرکتی که او دو سال ریاست آن را به دست داشت. این اعلامیه هیچ دلیلی برای استعفای ناگهانی وی اعلام نکرد؛ اما افزود که «اینگمار هوئر» جانشین او شده است. روز یکشنبه این شرکت در بیانیه‌ای در آلمان فعالیت‌های خود در زمینه واکسن را توضیح داد. این شرکت در این بیانیه هر‌گونه گمانه‌زنی در مورد فروش این شرکت یا تکنولوژی آن را انکار کرد. اگرچه مقام‌های کاخ سفید در این باره پاسخی به اظهارات ندادند اما دو مقام ارشد آمریکایی اعلام کردند که روایت رسانه‌های آلمانی اغراق‌آمیز است به ویژه اینکه تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای تضمین دسترسی انحصاری به واکسن در جریان است.

دولت ترامپ با ۲۵ شرکت برای ساخت واکسنی برای کرونا صحبت کرده است. با وجود این، «هورست سیهوفر»، وزیر کشور آلمان گفت که مرکل، صدراعظم، که روابط سردی با ترامپ دارد رهبری نشستی در مورد این بحران را در دست خواهد داشت. او گفت ویروس کرونا فقط یک بحران بهداشتی نیست، بلکه «مساله امنیت ملی است». این بر عهده دولت است که تضمین کند نه فقط امنیت مرزها که امنیت غذایی خود را تضمین کند. به گفته صدراعظم آلمان، «محصولات بهداشتی و دارویی ما هم همین حکم را دارد.» وقتی از سیهوفر در مورد تلاش دولت آمریکا برای دست انداختن بر این شرکت تحقیقات آلمانی پرسیده شد، وی گفت: «از چندین منبع دولتی در این باره صحبت‌هایی شنیده است و به زودی در تیم بحران مورد بحث قرار خواهد گرفت». مقام دیگری که خواست نامش فاش نشود، گفت به این شرکت «مبالغ گزافی پول» پیشنهاد شده است. این گزارش می‌افزاید این شرکت خصوصی دفتری هم در بوستون دارد جایی که بسیاری از شرکت‌های بیوتکنولوژی پیرامون موسسه‌های هاروارد و ماساچوست فعالیت‌هایی دارند.  روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» که ابتدا روز یکشنبه این گزارش را منتشر کرد اعلام کرد که ترامپ به این شرکت پیشنهاد رقمی یک میلیارد دلاری در ازای دسترسی انحصاری به واکسن را داده است. این روزنامه به نقل از یک مقام آلمانی گفت که ترامپ از این شرکت خواسته تا واکسن نهایی «انحصارا برای آمریکا باشد.» منیچلا یکی از چندین مدیر اجرایی این شرکت بود که از سوی کاخ سفید برای دیدار با پنس و ترامپپ دعوت شده بودند. شرکت تحقیقاتی مزبور در حال تحقیق روی چند واکسن متفاوت است و اکنون روی دو نمونه آزمایشی کار می‌کند. این شرکت امیدوار است که تا ژوئن یا ژوئیه واکسنی تجربی تولید کند که بتواند به مرحله آزمایش برسد. بسیاری از شرکت‌های دیگر هم در حال تحقیق هستند. گزارشگر نیویورک تایمز می‌افزاید: دولت ترامپ سخت در تلاش است تا کنترل شرکت‌هایی در زمینه بیوتکنولوژی را در دست بگیرد؛ زیرا به باور آنها این مساله برای امنیت آمریکا حیاتی است.