ایالات متحده روز شنبه شاهد تعداد تلفات عجیبی از ویروس کرونا بود و آمریکا طی چهار روز گذشته شاهد جان‌باختن روزانه دو هزار نفر بوده است. این چهار روز مرگبارترین روزها از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان برای یک کشور بوده است. گزارش‌ها می‌گویند که بیشترین تلفات رخ داده مربوط به نیویورک است. این آمار در شرایطی اعلام شده است که هنوز دسترسی دقیقی به تعداد کشته‌های افراد در داخل خانه ها، به ویژه در نیویورک وجود ندارد. 

مقام‌های بهداشتی آمریکا هشدار داده‌اند در صورتی که محدودیت‌ها و قرنطینه ۳۰ روزه اعلام شده برای بسیاری از ایالت‌های این کشور پس از پایان دوره اش ادامه نیابد، شمار قربانیان ویروس کرونا تا پایان تابستان به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید. با این حال ترامپ گفته است تمایل دارد تا هر چه سریع تر زندگی در آمریکا عادی شود، این در شرایطی است که رشد مبتلایان ویروس کرونا هزینه‌های درمانی بیشتری روی دست آمریکا می‌گذارد. رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز شنبه از طریق تلفن با فاکس نیوز گفت‌وگو کرد و گفت به زودی یک تصمیم منطقی خواهد گرفت و این تصمیم از طریق مشورت با افراد با هوش، پزشکان و رهبران تجاری گرفته خواهد شد. او گفت در این تصمیم غریزه نقش مهمی دارد. او تصریح کرد: «مردم می‌خواهند برگردند. مردم می‌خواهند به سر کارهایشان بازگردند. ما باید کشور خود را به حالت عادی بازگردانیم». 

پیتر ناوارو، مشاور ارشد اقتصادی دونالد ترامپ در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت که پاک ترین متخصصان پزشکی برای کمتر شدن مرگ و میر چنین موضعی گرفته‌اند و گفته‌اند برای زنده ماندن باید اقتصاد کشور را تعطیل کرد. اما او این نکته را هم تاکید کرد که نباید صد درصد حق را به این پزشکان داد و آنها تنها بخشی از ماجرا را می‌بینند. به گفته مشاور اقتصادی ترامپ اگر اقتصاد تعطیل شود تلفات ناشی از این امر بیشتر از بیماری کووید-19 خواهد بود و آنگاه خودکشی‌ها و شوک‌های مرگ آور از تلفات بیماری جاری بیشتر خواهد بود. 

در حال حاضر محدودیت‌های اعلام شده شامل ماندن در خانه و تعطیلی مدارس و فعالیت اقتصادی غیر ضروری است. نیویورک هم اکنون یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا است. بنابر اعلام فرماندار نیویورک هم اکنون ۱۸۱ هزار نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا هستند. شمار مبتلایان قطعی در ایالت نیویورک بیشتر از تعداد مبتلایان هر کشور دیگر در جهان است. با این حال آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی مبارزه با آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته است، ثابت ماندن تعداد افرادی که در نیویورک به دلیل ابتلا ویروس کرونا بستری می‌شوند، یا تعداد افراد در بخش مراقبت‌های ویژه نشان می‌دهد که راهبرد قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی موثر بوده است.