به گزارش رویترز، به‌‌رغم درخواست‌های سازمان‌دهندگان این تجمعات از معترضان برای داشتن ماسک یا پوشش صورت، بسیاری از آنان این تدابیر را رعایت نکردند. تایلر میلر، ۳۹ ساله، مهندس و سازمان‌دهنده این راهپیمایی از برمرتون در واشنگتن به رویترز گفت: « تعطیلی مشاغل با انتخاب برندگان و بازندگان که یعنی چه کارهایی ضروری هستند و چه کارهایی نه، نقض قوانین ایالتی است.»

در دنور نیز صدها تن گردهم آمدند و خواستار پایان قرنطینه در کلرادو شدند و برخی از آنان با خودروهای خود خیابان‌ها را مسدود کردند که تظاهرات مقابل مراکز درمانی را در پی داشت. متخصصان توصیه می‌کنند دستورالعمل‌های «ماندن در خانه» برای آهسته کردن روند شیوع این بیماری بسیار حائز اهمیت است. این در حالی است که کرونا اقتصاد ایالات متحده را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده و ۲۲ میلیون آمریکایی نام خود را برای دریافت بیکاری در سامانه دریافت یارانه در آمریکا ثبت کرده‌اند.

چنین اعتراضاتی برای پایان یافتن قرنطینه، پیش‌تر نیز در برخی نقاط تگزاس، ویسکانسین و مرکز ایالات اوهایو، مینه‌سوتا، میشیگان و ویرجینیا صورت گرفته بود. ترامپ روز یکشنبه در نشستی در واشنگتن گفت: این مردم عاشق کشورمان هستند. آنان می‌خواهند به کارشان بازگردند. ترامپ تلاش می‌‌کند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود، اقتصاد این کشور را نجات دهد. برای ترامپ اقتصاد مهم‌ترین فاکتور است و به همین دلیل ترامپ مخالف اقدامات مبتنی بر خانه ماندن است.

همزمان در نیویورک که مرکز این بیماری پاندمی در ایالات متحده به حساب می‌آید، آمار تعداد مبتلایان کاهش یافته و فرماندار این شهر می‌گوید درخواست‌ها برای بیمارانی که نیاز به ونتیلاتور دارند، با کاهش روبه‌رو شده است. در آخرین آماری هم که از تعداد مرگ و میر اعلام شد، تعداد کشته‌ها کاهش یافته و در آخرین آمار به ۵۰۷ نفر رسید. در حالی که روز قبل از آن تعداد کشته‌ها ۷۰۰ نفر بود. اندرو کومو، فرماندار نیویورک می‌گوید: «اگر این روند ادامه داشته باشد، باید بگوییم از پیک این بیماری عبور کرده‌ایم.» کومو همچنین افزود: برای به دست آوردن اینکه چه تعداد از افراد به این ویروس جدید مبتلا شده‌اند در نیویورک قرار است آزمایش‌هایی به شکل تصادفی درخصوص آنتی‌بادی گرفته شود.

ایالات متحده در حال حاضر درگیرترین کشور دنیا به حساب می‌آید و بیش از ۷۵۰ هزار نفر آلوده به کرونا هستند. تعداد کشته‌های این کشور نیز ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر است. اندرو کومو در کنار سایر فرمانداران خواستار آزمایش بیشتر شده‌اند.