بازیگران نقش اول عصر کرونا

در هر حال به دورانی که بسیاری از رنج نان خطر مرگ را به جان می‌خرند یا خانواده‌ها دچار استرس و کشمکش می‌شوند و بعضی‌ها قلدرمآبانه دیگری را آزار می‌دهند؛ کادر پزشکی؛ خدمات شهری و بسیاری دیگر در سرتاسر جهان در حال مبارزه علیه دشمنی ناپیدا هستند. در این شرایط است که دونالد ترامپ فرمان آزادی میشیگان؛ مینه سوتا و ویرجینیا را می‌دهد تا طرفداران آلت – رایت (جنبش نو راست افراطی) و تی پارتی اش برای دفاع از آزادی‌شان به خیابان‌ها بیایند. خب؛ از این منظر معنای آزادی هم روشن است که: «فرمانداران لیبرال مسلک و سوسیالیست من به‌عنوان یک آمریکایی از حق طبیعی خود برای مردن و صد البته آلوده کردن دیگران با ویروس کرونا دفاع می‌کنم»!؛ اما اگر از تمام این گروتسک و هرج و مرج عبور کنیم بسیاری هستند که در خانه‌های خود نشسته‌اند و گونه‌ای دیگر زمان را سپری می‌کنند آن هم به هنگامی که روزها از شماره می‌افتند؛ هر روزی تعطیلات آخر هفته است و مسابقه روزهای قرنطینه بعد از ۵۰ روز دیگر بانمک نیست.

لیستی که در پایین می‌آید شامل اسامی مختلفی از سیاستمداران؛ هنرمندان و شخصیت‌های تلویزیونی است که در این دوران جدای از خوب یا بد بودن عمل خود که شما به راحتی پی به مثبت یا منفی بودن هر یک خواهید برد (به یاد داشته باشید که مجری‌های تاک‌شو‌ها و موسیقیدانان بی‌نظیر هستند) با تاثیرگذاری بر مردمان از دریچه‌های متفاوت روزگار جهان به دوران کرونا برای حال و شاید آینده نوری بتابانند. نکته کوچک اینکه لیست الزاما ترتیبی ندارد و بسیاری از اشخاص هم توضیحی شاید نداشته باشند.

۱) جو اگزوتیک: شخصیت اصلی سریال مستند «تایگر کینگ» از شبکه نتفلیکس

۲) جیمی کیمل: مجری برنامه «جیمی کیمل لایو!»

۳) کونان اوبراین: مجری برنامه «کونان»

۴) کیم جونگ اون: رهبر کره شمالی که بر اساس شایعات شاید دیگر در میان ما نباشد.

۵) آنتونی فاوچی: رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی و تنها انسانی که در ساختار دولت فدرال آمریکا حقیقتا می‌داند در حال چه کاری است و سلامت مردم را اولویت خود و فعالیت‌هایش می‌داند.

۶) لیدی گاگا: موسیقیدان و خواننده؛ همچنین فعال در امور بشردوستانه.

۷) ترور نوآ: مجری برنامه «روزانه با ترور نوآ».

۸) دونالد ترامپ: همچنان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و مجری برنامه طنز زنده روزانه از کاخ سفید که با پیشنهاد قرص مالاریا و تزریق مواد ضد عفونی‌کننده سعی در نجات آمریکا دارد.

۹) بوریس جانسون: نخست‌وزیری که معروف‌ترین بیمار کرونا شد و شاید حالا باید با این مورد که اشتباه اولیه اش در جدی نگرفتن این همه‌گیری بریتانیا را با مشکلی عدیده روبه‌رو کرد برای مدت‌ها دست و پنجه نرم کند.

۱۰) استیون کلبر: مجری برنامه «گفت‌وگوی آخر شب با استیون کلبر».

۱۱) مایکل استایپ: موسیقیدان و خواننده گروه R.E.M.

۱۲) ماتئو سالوینی: سیاستمدار راست گرای ایتالیایی که جدای از پیوستن به «جنبش» استیو بنن در حال کوبیدن میخ‌های تابوت اتحادیه اروپایی است.

۱۳) الکساندر لوکاشنکو: رئیس‌جمهور‌هاکی باز و سیبیلوی بلاروس (شما را یاد ولادیمیر پوتین نمی‌اندازد؟) که با ودکا؛ سونا و تراکتور به نبرد کرونا رفت. در نتیجه کلی خوش به حال مردم بلاروس است فعلا البته.

۱۴) جاش لیمبو: سیاستمدار راستگرای آمریکایی و مجری برنامه‌های گفت‌وگویی رادیویی که تاثیر زیادی بر شخص ترامپ و شخصیت‌های سیاسی محافظه کار دارد و تا همین زمان هم کلی از ایده‌هایش علیه آمریکای لیبرال (آنگونه که خود می‌نامد) کار دست مردم داده است.

۱۵) جان الیور: مجری برنامه «هفته پیش، امشب با جان اولیور»

۱۶) مت برنینگر: موسیقیدان و خواننده گروه THE NATIONAL.

۱۷) استفان لوون– نخست‌وزیر سوئد که بر خلاف دیگر نقاط جهان راه دیگری برای مبارزه با کرونا برگزید که تا امروز این کشور را در صدر فهرست قربانیان در بین کشورهای اسکاندیناوی قرار داده است.

۱۸) کل تیم خبری شبکه تلویزیونی One American News Network OAN: دوستان خوب و جدید رئیس‌جمهور ترامپ که هنگام از چشم افتادن فاکس می‌توانند ترامپ را سرگرم کنند و با اخبار محیرالعقول و صدالبته دست راستی خود دهان هر انسانی را از تعجب باز بگذارند و گوش هر کسی را (جز رئیس‌جمهور ترامپ البته) خون بیندازند.

۱۹) برنی سندرز: سوسیالیست پیر از گردونه رقابت‌های انتخابی ریاست جمهوری حزب دموکرات کناره‌گیری کرد، اما آنچه از مبارزه او برای ساختن جامعه‌ای بدون تبعیض؛ با مدارای بیشتر؛ فقر کمتر؛ حقوق فردی و اجتماعی و بهداشت عمومی بر جامانده است نه پایان راه که آغازی برای تغییر نه تنها در آمریکا که بسیاری دیگر از نقاط جهان است.

۲۰) شما :آری همه شما که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه کردن خود به قطع چرخه همه‌گیری ویروس کرونا کمک می‌کنید و این یاری‌دهنده کادر درمان و خدمات اجتماعی است که برای ما در حال تلاش هستند.