درد و رنج‌های نژادپرستانه در آمریکا بار دیگر با مرگ سیاهپوستی به نام جورج فلوید بیرون زد. با انتشار فیلم دستگیری دهشتناک فلوید که پلیسی زانوی خود را روی گردن وی گذاشته بود تا اینکه به مرگ وی منجر شد، شعله‌های خشم مردم دوباره زبانه کشیده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، شهرهای ایالات‌متحده یکی یکی به جنبش «من نمی‌توانم نفس بکشم»، می‌پیوندند و زبانه شعله‌های خشم مردم تا نزدیکی کاخ سفید رسیده است. «من نمی‌توانم نفس بکشم»، آخرین جملات جورج فلوید بوده است.

در گزارش‌های لحظه به لحظه نیویورک‌تایمز آمده است که درگیری‌ها بین نیروهای پلیس با مردم افزایش یافته است اما درگیری‌ها به این ختم نشده و به درگیری مردم با مردم رسیده است. روز یکشنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی آمریکا دست به دست می‌شد که یک مرد حامی ترامپ با تیرکمان مردم معترض را نشانه می‌گیرد اما مردم معترض وی را خلع سلاح می‌کنند و به خودروی وی حمله‌ور می‌شوند. در اثر این حمله او به‌شدت زخمی می‌شود و خودرویش به‌شدت آسیب می‌بیند.

در نزدیکی کاخ سفید هم که معترضان جمع شده بودند، پلس برای پراکندن مردم به گاز اشک‌آور متوسل شد. کاخ سفید نیز در تاریکی مطلق فرو رفت. مردم واشنگتن همچون معترضان سایر نقاط بی‌توجه به ساعت منع آمد و شد به خیابان‌ها آمدند و خود را تا نزدیکی کاخ سفید رساندند. با افزایش اعتراضات در یکشنبه شب، این اعتراض‌ها وارد ششمین شب خود شد. در این شرایط شهرداران بیشتری مقررات منع آمد و شد برای شهرهای خود در نظر گرفتند. در چند شهر نیز فرمانداران برای مهار اعتراضات دست به دامن نیروهای گارد ملی شدند. در برخی شهرها اعتراض‌ها به راهپیمایی محدود نشد و خشونت و غارت نیز به‌عنوان چاشنی اعتراضات افزوده شد.

در بیرمنگهام آلاباما، معترضان با پاره کردن توافقی که پیش‌تر بین دادستان کل کشور و شهر به‌دست آمده بود، به خیابان‌ها سرازیر شدند. در بوستون نیروهای ویژه پلیس، نتوانستند جمعیت معترض را ناکام کنند و معترضان مجلس ایالتی را به آتش کشیدند. در فیلادلفیا نیروهای پلیس با استفاده از خودروهای ضدشورش و گاز‌های اشک‌آور اقدام به پراکندن شورشیان و معترضان کردند. همچنین نیروهای پلیس در ورودی یکی از سیستم‌های انتقال شهری ایستادند و اجازه استفاده از اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی را به مردم ندادند. در بخشی از مقررات آمد و شد، مردم حق استفاده از وسایل نقلیه عمومی از ساعت ۶ عصر به بعد را ندارند.

در نیویورک هم مردم وارد بروکلین و پل ویلیام‌برگز شدند و ترافیک سنگینی به‌وجود آوردند. پلیس منهتن نیز به‌دلیل ترافیک کاملا بسته شد. همچنین ساعت ۱۰ شب، هرج‌ومرج در میدان اتحادیه فوران کرد. پیش از شروع هرج‌ومرج نیز گزارش‌ها نشان می‌داد که چیارا دی‌بلاسیو، ۲۵ ساله، دختر شهردار نیز در میان معترضان بود اما پلیس وی را هم دستگیر کرد.

در شیکاگو، دیوید براون، سرپرست پلیس این شهر، بنابه دستور فرماندار ایالت نیروهای گارد ملی را فعال کرد. در لویی‌ویل یک سیاهپوست به سمت نیروهای پلیس رفت و آنها را در آغوش کشید. اما ساعاتی بعد این شهر نیز به تبعیت از سایر شهرها وارد اعتراضات سنگینی شد و مردم و پلیس با یکدیگر درگیر شدند.

نیویورک‌تایمز همچنین به نقل از خبرنگاران تایمز که در بیشتر شهرها خبرنگار دارد نوشت که در واشنگتن تا چشم کار می‌کرد نیروهای ضدشورش ایستاده بودند. نیروهای ضدشورش، قصد داشتند معترضان را در میدان لافایتی زمین‌گیر کنند. بسیاری از معترضان خود را به صف آهنین نیروهای پلیس می‌رساندند و قصد داشتند تا راهی بین آنها باز کنند اما مجددا توسط نیروهای پلیس به عقب رانده می‌شدند.

سی‌ان‌ان هم در گزارش‌های لحظه به لحظه خود نوشت: آندرو کامو، فرماندار نیویورک از نیروهای پلیس که با مردم به نرمی رفتار کردند، تقدیر و ستایش کرد. در فیلمی که منتشر شد، یکی از نیروهای پلیس همپای مردم معترض زانو زده و خواستار محاکمه قاتل جورج فلوید شده بود. به همین منظور کومو درحساب توییتری خود با بازنشر این فیلم، نوشت: تغییرات این‌گونه کلید می‌خورد. او تصریح کرد: این فیلم روح واقعی نیویورکی‌ها را نشان می‌دهد.

روز یکشنبه در نزدیکی یکی از ساختمان‌های پلیس این شهر، مردم معترض در آرامش دست به اعتراض زدند. در فیلمی که منتشر شد، یکی از نیروهای پلیس به معترضان پیوست و همپای آنها زانو زد و شعار داد. درحالی‌که در نیویورک چنین فیلمی منتشر می‌شود اما در آتلانتا افسران پلیس دو دانشجو را با شوک الکتریکی زمین‌گیر می‌کنند. دپارتمان پلیس آتلانتا می‌گوید که آنها فکر می‌کردند این زوج مسلح باشند. یکی از افسران حاضر در صحنه مدعی است که با دانشجوی دختر وارد درگیری لفظی می‌شوند و وی حاضر نمی‌شود دستان خود را که پشتش پنهان کرده بود، نشان دهد. دو تن از این افسران اخراج شده‌اند و سه تن دیگر نیز تعلیق.

در مینه‌سوتا که کانون اصلی بحران است، اعتراض‌ها همچنان رنگ و بوی خشونت دارد. یکی از مقامات قانون‌گذار مینه‌سوتا بر این باور است که پشت اعتراضات «سفید برتر پنداران» حضور دارند و آنها قصد ندارند که آرامش بازگردد. این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درحساب کاربری خود در توییتر مدعی شده است که گروه چپ «آنتیفا» پشت این اعتراضات قرار دارد. آنتیفا، مخفف ضدفاشیست در زبان انگلیسی است. گروه آنتیفا به منتهی‌الیه طیف چپ در آمریکا تعلق دارد. در مینه‌سوتا نیروهای گارد ملی برای مهار اعتراضات وارد صحنه شده‌اند. چنین اتفاقی در اوکلاهاما نیز افتاده است. از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح که مقررات منع آمد و شد در اوکلاهاما برقرار است، نیروهای گارد ملی، دستور دارند که مانع حضور معترضان شوند.