* نظرسنجی فاکس‌نیوز در آریزونا نشان می‌دهد بایدن ۴۶ به ۴۲ از ترامپ جلوتر است.

* نظرسنجی فاکس‌نیوز در اوهایو نشان می‌دهد بایدن ۴۵ به ۴۳ از ترامپ جلوتر است.

* نظرسنجی فاکس‌نیوز در ویسکانسین نشان می‌دهد بایدن ۴۹ به ۴۰ از ترامپ جلوتر است.

* نظرسنجی در دانشگاه «کوینی پیک» در تگزاس نشان داد ترامپ ۴۴ به ۴۳ از بایدن جلوتر است.

این اعداد برای ترامپ چقدر بد هستند؟ راستش را بخواهید «خیلی بد» هستند. «کریس سیلیزا» در گزارش ۵ ژوئن در سی‌ان‌ان نوشت: آخرین دموکراتی که در سطح ریاست‌جمهوری در آریزونا موفق شد بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶ بود. در تگزاس، هیچ رئیس‌جمهوری از سال ۱۹۷۶ یعنی دوران جیمی کارتر نتوانسته آرای این ایالت را در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌دست آورد. از آغاز این قرن، اوهایو یکی از مرددترین ایالت‌ها در رقابت‌های ریاست‌جمهوری بوده است اما در سال ۲۰۱۶ به شدت به ترامپ روی آورد و وی ۸ امتیاز از این ایالت به‌دست آورد. ویسکانسین هم محتمل‌ترین ایالت تلقی می‌شود که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به آن روی آورد تا به حمایت از او بپردازد. (نظرسنجی در پنسیلوانیا و میشیگان- دو ایالت از دیرینه‌ترین ایالت‌های دموکرات که ترامپ در سال ۲۰۱۶ آرای آنها را به‌دست آورد- نشان می‌دهد که او تا این لحظه پس از بایدن قرار دارد.) 

براساس جدول‌بندی‌های انجام شده از سوی «دیوید رایت» در سی‌ان‌ان، کمپین ترامپ از آغاز سال‌جاری بیش از یک میلیون دلار برای تبلیغات در اوهایو، ویسکانسین و آریزونا صرف کرده است که به این معناست که حتی با ارسال پیام‌های ترجیحی ترامپ بر صفحات تلویزیونی، رای‌دهندگان در این ایالت‌ها- لااقل تا این لحظه- هنوز ترغیب نشده‌اند. حال بیایید ببینیم این اعداد برای ترامپ برای کسب ۲۷۰ رای در ماه نوامبر به چه معناست.  از اینجا شروع کنید: ترامپ در پیروزی انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰۶ رای الکترال به‌دست آورد. اکنون این سناریوهای ۲۰۲۰ را در نظر بگیرید:

* اگر ترامپ تگزاس را از دست بدهد (و در تمام جاهای دیگری که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد پیروز شود)، او به بایدن می‌بازد: ۲۷۰ رای الکترال در برابر ۲۶۸ رای الکترال.

* اگر ترامپ میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را از دست بدهد (و در تمام جاهای دیگری که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد پیروز شود)، او با ۲۷۸ رای در برابر ۲۶۰ رای به بایدن می‌بازد.

* اگر ترامپ آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا را از دست بدهد (و در تمام جاهای دیگری که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد پیروز شود) او با ۲۷۹ رای به ۲۵۹ رای به بایدن می‌بازد.

* اگر ترامپ اوهایو، میشیگان و ویسکانسین را از دست بدهد (و در تمام جاهای دیگری که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد پیروز شود)، او با ۲۷۶ رای به ۲۶۲ رای به بایدن می‌بازد.

* اگر ترامپ آریزونا، اوهایو و ویسکانسین را از دست بدهد (و در تمام جاهای دیگری که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد پیروز شود)، با ۲۷۱ رای به ۲۶۷ رای به بایدن می‌بازد.

با وجود این، ۱۵۲ روز تا انتخابات ۳ نوامبر فاصله داریم (البته براساس احتساب من) و چه بسا این آمار تغییر یابد اما تاکنون نشانه‌ای از تغییر در آنها دیده نشده است. گزارشگر سی‌ان‌ان می‌افزاید، باید خاطرنشان شود که بایدن راه‌های زیادی پیش روی خود دارد اما مسیرهای پیش‌روی ترامپ درحال آب رفتن است. با این حال، نظرسنجی‌هایی که روز چهارشنبه منتشر شد به نقاط بالقوه مشکل‌ساز ترامپ در فلوریدا، کارولینای شمالی و جورجیا نمی‌پردازد؛ همان جاهایی که او در سال ۲۰۱۶ آرایشان را به‌دست آورد. به نوشته این گزارشگر، بهترین/ محتمل‌ترین راه برای دور دوم ترامپ از دست دادن یک یا دو ایالت یعنی میشیگان یا پنسیلوانیا و حفظ تمام ایالت‌های دیگری است که در سال ۲۰۱۶ به‌دست آورد. اگر او این دو ایالت را ببازد، او ۲۷۰ رای الکترال در برابر ۲۶۸ رای به‌دست خواهد آورد و پیروزی او بر بایدن مسجل می‌شود. اگر او فقط پنسیلوانیا را از دست بدهد، ۲۸۶ رای الکترال به‌دست می‌آورد. از دست دادن میشیگان یعنی ترامپ ۲۹۰ رای الکترال دارد و دومین دور برای او مسلم می‌شود. برخی تحلیلگران بر این باورند که «کشور به اندازه دو ماه قبل دچار قطبی‌سازی شده است و مسیر رقابت‌ها هم تغییر نکرده است و ظاهرا نشان می‌دهد که بایدن جایگاه یا آسودگی بهتری در نظرسنجی‌های ملی دارد و مسیرهای متفاوتی تا آرای الکترال ۲۷۰ تایی دارد.»