براساس گزارش‌های الجزیره و آسوشیتدپرس، در شهر مینیاپولیس، جایی که جورج فلوید در بازداشت پلیس جان داد، موافقت شده است تا پلیس از ضربه زدن به قصد خفگی منع شود و افسران ملزم شدند تا هرگاه که شاهد بودند افسر دیگری از قوه قهریه نامناسب استفاده می‌کند، مداخله کنند. این تغییرات بخشی از توافق‌های این شهر و مقام‌های ایالتی در مینه‌سوتاست که تحقیقات حقوق مدنی درباره مرگ فلوید را به جریان انداخته‌اند. شهردار سیاتل، با ادامه اعتراضات در ایالت واشنگتن، استفاده پلیس از یک نوع گاز اشک‌آور را ممنوع کرد. جنی دورکان، شهردار سیاتل عصر جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت ممنوعیت استفاده از گاز سی‌اس برای ۳۰ روز ادامه خواهد داشت. این اقدام ساعاتی پس از آن انجام شد که سه گروه دیده‌بان پلیس مدنی از رهبران این شهر خواستند برای ایجاد اعتماد عمومی و تدوین سیاست‌هایی برای استفاده از این عامل شیمیایی، چنین اقدامی انجام دهند. مقام‌های بهداشت محلی سیاتل همچنین نسبت به استفاده از گاز اشک‌آور و دیگر تحریک‌کننده‌های تنفسی از ترس افزایش شیوع کووید-۱۹ هشدار داده‌اند. خشم مردم از مرگ جورج فلوید به درب خانه اریک گارستی،‌ شهردار لس‌آنجلس هم رسیده است. مردم از ممنوعیت آمد و شد و استفاده پلیس لس‌آنجلس از گلوله پلاستیکی برای متفرق کردن معترضان خشمگین هستند. شهردار لس‌آنجلس خواستار استعفای میشل مور، رئیس پلیس این شهر شده است. اریک گارستی، شهردار محبوبی بود که هفت سال پیش مسوول لس‌آنجلس شد و تاکنون شاهد چنین اعتراضاتی مقابل منزلش نبوده است. گووین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا هم جمعه دستور داد برنامه‌ای که به پلیس‌ها آموزش می‌دهد چگونه با نگه داشتن گردن جلوی جریان خون به مغز را بگیرند، متوقف شود. توقف این برنامه در سراسر این ایالت خواهد بود. یک قاضی آمریکایی هم روز جمعه به پلیس دنور دستور داد تا استفاده از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و وسایل دیگری چون نارنجک صوتی را علیه معترضان در این شهر ایالت کلرادو متوقف کند.

الجزیره همچنین در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک هم در بحبوحه انتقادها از این کمپانی بابت واکنشش به اعتراضات اخیر علیه کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست گفت: پلت‌فرم این رسانه اجتماعی به بررسی مجدد خط‌مشی‌هایش درباره مباحث حول استفاده پلیس از زور و گمراه کردن رای‌دهندگان می‌پردازد. رئیس فیس‌بوک همچنین گفت که به بازبینی سیاست‌هایی می‌پردازد که اجازه بحث و تهدیدهای مربوط به استفاده از زور را می‌دهد؛ به‌عنوان نمونه در موارد مربوط به استفاده بیش از حد پلیس یا نیروهای دولتی یا هنگامی که یک کشور درگیر ناآرامی‌های مدنی یا درگیری‌های خشونت آمیز است. واکنش زاکربرگ پس از آن است که ده‌ها تن از کارمندان فیس‌بوک در نامه‌ای خطاب به زاکربرگ، وی را بابت اینکه اجازه می‌دهد پست‌های جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه فیس‌بوکش باقی بماند، مورد انتقاد قرار دادند. «آدام گابات» هم در گزارش دیروز شنبه برای گاردین نوشت تظاهرات سراسری علیه خشونت پلیس واکنش خشونت بارتر پلیس را هم به‌دنبال داشته است. از جمله اقدامات پلیس می‌توان به مشت زدن، لگد زدن، گاز پاشیدن، اسپری کردن فلفل به‌صورت مردم و زیر گرفتن آنها در تظاهراتی صلح‌آمیز اشاره کرد. این اقدامات موجب شد صدها نفر از معترضان زندانی و بسیاری دیگر آسیب ببینند. برخی هم با آسیب‌هایی مواجه شدند که زندگی‌شان را در معرض تهدید قرار داده است. این گزارشگر می‌افزاید، از مینه‌سوتا تا نیویورک، تگزاس، کالیفرنیا، واشنگتن دی‌سی و بسیاری جاهای دیگر، از شهرهای کوچک تا بزرگ، افسران پلیس نشان دادند که اجرای قانون در ایالات‌متحده چقدر مشکل آفرین است به‌گونه‌ای‌که موجب محکومیت‌های بین‌المللی شده و افزون بر آن اعتراض سازمان‌های حقوق مدنی در ایالات‌متحده را هم برانگیخته است. «گروه بین‌المللی بحران» گزارش داده است که پلیس از «حداکثر زور» برای مهار اعتراضات استفاده کرده است. «میشل باشله»، کمیسیونر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، اعلام کرد «تمام افسرانی که مبادرت به استفاده از حداکثر زور کرده‌اند باید محکوم شده و متهم شناخته شوند.»

گاردین در گزارش دیگری که پیوسته به‌روزرسانی می‌شد، نوشت: مقام‌ها در پایتخت آمریکا انتظار داشته و دارند که دامنه اعتراضات به‌خاطر خشونت پلیس گسترده‌تر شود. این گزارش همچنین افزود: شنبه ۱۷ خردادماه مینیاپولیس شاهد بزرگ‌ترین تظاهرات علیه خشونت پلیس از زمان مرگ فلوید بوده است. واشنگتن شاهد تظاهرات روزانه بوده که تا حد زیادی مسالمت‌آمیز بوده و معترضان همواره مسیر کاخ سفید به ساختمان کنگره و به ساختمان یادبود لینکلن را می‌روند و می‌آیند. گزارش‌ها حاکی است که دیروز شنبه در این شهر ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به خیابان‌ها ریخته بودند. برخی دیگر از مقام‌های این شهر آمار دقیقی ارائه نداده اما اعلام کردند که تعداد معترضان زیر یک میلیون نفر بوده و این رقم کمتر از تعداد کسانی است که در «راهپیمایی زنان» در سال ۲۰۱۷ حضور یافته بودند. شهردار واشنگتن هم نام میدان بیرون کاخ سفید را به میدان «جان سیاه‌پوستان مهم است» تغییر داد. خانم باوزر، شهردار واشنگتن گفته است «ما به‌عنوان اهالی واشنگتن، تنها می‌خواهیم در صلح کنار هم باشیم تا نشان دهیم که در آمریکا می‌توانید به‌طور مسالمت‌آمیز تجمع کنید، نارضایتی خود را به دولت نشان دهید و خواهان تغییر باشید.» در هر حال، برآیند گزارش‌های الجزیره، آسوشیتدپرس و گاردین حاکی است که مرگ جورج فلوید باعث تغییر برخی قوانین در زمینه برخورد با افراد بی‌سلاح شده است. همزمان انتقاد از عملکرد پلیس هم بالا گرفته است. از سوی دیگر، برخی مقام‌های نظامی رده بالای سابق آمریکا شامل چند وزیر دفاع سابق نظیر لئون پانه‌تا، چاک‌هاگل و اش کارتر در یک مقاله تصریح کردند که «تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به فرستادن سربازان ارتش برای سرکوب معترضان، زنگ خطر را برای آنها به صدا در آورده است.»