ترامپ گفت که وی قصد دارد تا نام این نامزد را هفته بعد اعلام کند اما بدون آنکه به نام وی اشاره‌ای داشته باشد، گفت که یک زن را جایگزین گینزبرگ خواهد کرد. با انتخاب یک فرد محافظه‌کار دیگر ترامپ به دنبال پاک‌کردن میراث گینزبرگ از این نهاد عالی قضایی ایالات‌متحده است. به گفته دو منبع آشنا، ترامپ به‌رغم اینکه به‌طور آشکارا نام نامزد یا نامزدهای خود را به زبان نیاورده است اما روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا، نام دو تن را اعلام کرده است: قاضی ایمی کانی‌بارت، از دادگاه تجدیدنظر ایالات‌متحده در دایره هفتم قضایی شیکاگو و قاضی باربارا لاگوآ از دایره یازدهم قضایی آتلانتا.

روز شنبه پیش از پرواز ترامپ به کارولینای‌شمالی برای حضور در کارزار انتخاباتی‌اش، وقتی از سوی خبرنگاران درخصوص این دو قاضی مورد سوال واقع شد، او از هر دو ستایش کرد. او قاضی بارت را یک فرد قابل‌احترام خواند و گفت که قاضی لاگوآ را نمی‌شناسد اما در مورد او چیزهای فوق‌العاده‌ای شنیده است و او را یک فرد لاتین‌تبار و اهل میامی دانست؛ شهری در فلوریدا که یک ایالت موسوم به میدان نبرد است.  ترامپ همچنین با رد پیشنهادات مبنی بر اینکه تا روز انتخابات منتظر بماند و در صورت انتخاب مجدد جانشین گینزبرگ را تعیین کند، گفت: ما پیروز انتخابات بودیم و رای‌دهندگان به ما وظیفه‌ای محول کرده‌اند و می‌خواهند که برندگان دست به انتخاب فرد مورد نظر بزنند. این در حالی است که چهار سال پیش مورد مشابهی برای باراک اوباما پیش آمد اما میچ مک‌کانل به‌عنوان رهبر اکثریت سنا، سد راه رئیس‌جمهور دموکرات شد و از وی خواست تا اجازه دهد پیروز انتخابات قاضی موردنظر را برای دیوان‌عالی این کشور تعیین کند. ترامپ اما بدون توجه به این مورد تاریخی تصریح کرد: «ما حالا به اینجا رسیده‌ایم. ما در قبال رای‌دهندگان وظیفه‌ای داریم. میلیون‌ها نفر با رای خود ما را به این جایگاه رسانده‌اند.» البته هنوز مشخص نیست که میچ مک‌کانل با چه ساز و کاری در این مدت کم به فرد مورد‌نظر ترامپ رای خواهد داد.

شنبه صبح ترامپ در حساب کاربری‌اش در توییتر از سناتورها خواست بدون فوت وقت در تعیین قاضی مورد نظر او را یاری کنند اما رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت هنوز نمی‌تواند با قاطعیت اعلام کند که تا پیش از انتخابات سوم نوامبر این اتفاق رخ خواهد داد. دونالد ترامپ تصریح کرد: «من فکر می‌کنم انتخاب جانشین تا پیش از انتخابات بسیار خوب باشد اما باید در این زمینه تصمیم بگیریم.» او ادامه داد: «من فکر می‌کنم که فرآیند خیلی‌خیلی سریع پیش خواهد رفت.»

کاخ‌سفید تقریبا از بهار امسال به‌دنبال تعیین قاضی موردنظر بود. به‌نظر می‌رسد بخت قاضی بارت بیشتر از قاضی لاگوآ است. او یکی از قضاتی است که سخت مخالف سقط‌جنین است‌ که یکی از ایده‌های اصلی محافظه‌کاران است. ترامپ مکررا از سال ۲۰۱۸ گفته که وی قاضی بارت را برای جانشینی گینزبرگ در نظر گرفته است. با این حال ترامپ برای اینکه در انتخابات بتواند دل لاتین‌تبارها را به‌دست آورد، نیم‌نگاهی نیز به قاضی لاگوآ دارد؛ به‌ویژه اینکه او در فلوریدا نیز حضور دارد.  با این حال به‌نظر می‌رسد نام‌های دیگری نیز مطرح شده‌اند، مانند آمول تپور، قاضی دایره ششم قضایی ایالات‌متحده که فرد مورد وثوق میچ مک‌کانل است. با این وجود به‌نظر می‌رسد که ستاره‌اقبال قاضی بارت روشن‌تر است. در این رابطه وقتی از قاضی میچ مک‌کانل سوال شد که نام چه کسانی در گفت‌وگوی تلفنی با ترامپ مطرح شده است، او به خبرنگاران پاسخی نداد.

مک‌کانل جمعه‌شب پس از مرگ گینزبرگ، بلافاصله یک نامه به سناتورهای جمهوری‌خواه نوشت و از آنها خواست تا سریع‌تر این فرآیند جانشینی طی شود، در غیر این‌صورت یک عمر پشیمانی برای آنها به بار خواهد آورد. با این حال دست‌کم دو سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند که با انتخاب نامزد دیوان‌عالی کشور در آستانه انتخابات مخالف هستند.اما به‌رغم پیوستن این دو سناتور به جمع مخالفان و با احتساب رای معاون ریاست‌‌جمهوری آمریکا، سنا می‌تواند فرد موردنظر را تایید کند. به گفته برخی از استراتژیست‌های جمهوری‌خواهان بهتر است رئیس‌جمهوری نام فرد موردنظر را به‌زبان بیاورد و جلسه استماع برگزار شود اما پروسه رای‌گیری به بعد از انتخابات سوم نوامبر سپرده شود.  سناتور سوزان کالینز، جمهوری‌خواهی از ایالت مین، جزو کسانی است که موقعیتش در این ایالت به‌شدت متزلزل است و رای مثبت او به قاضی مورد‌نظر، پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر می‌تواند موقعیت او را بیش از پیش به خطر بیندازد. به همین دلیل او روز شنبه گفت که سنا نام نامزد را مدنظر قرار خواهد داد اما بعید است که تا پیش از انتخابات رای‌گیری در مورد قاضی جانشین صورت گیرد. سناتور لیزا مورکوفسکی از آلاسکا که او نیز موقعیت چندان جالبی در ایالت خود ندارد، می‌گوید که بهتر است تصمیم برای رای‌گیری در مورد قضات مادام‌العمر را به سنای بعدی و رئیس‌جمهوری که در روز سوم نوامبر انتخاب می‌شود، سپرد. این در حالی است که باقی سناتورهای جمهوری‌خواه با رای‌گیری فوری موافق هستند. لیندسی گراهام که به‌عنوان رئیس کمیته قضایی سنا، پیش‌تر با انتخاب سریع جانشین گینزبرگ در سال آخر خدمت رئیس‌جمهوری مخالف بود اما پس از مرگ گینزبرگ به جمع موافقان رای‌گیری فوری پیوسته است. برخی دیگر از جمهوری‌خواهان مانند تد کروز از تگزاس بر این باورند که بیماری پاندمی و وجود رای‌گیری پستی به اندازه کافی اوضاع جمهوری‌خواهان را خراب کرده است و نباید اجازه داد تا میراث جمهوری‌خواهی از بین برود. اگر فرآیند انتخاب قاضی جانشین طی شود، نسبت قضات محافظه‌کار به لیبرال ۶ به ۳ خواهد شد و این می‌تواند یک فاجعه برای دموکرات‌ها باشد.