به نوشته مولر، پاسخ نامناسب حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون به بحران کرونا می‌رفت که زمینه‌ساز فضایی دوباره برای حزب کارگر شود اما تعلیق کوربین احتمالا این شانس را از حزب کارگر بگیرد. تعلیق کوربین همچنین می‌تواند خطر سوق‌دادن حزب کارگر به مناقشات شدید جناحی را در پی داشته باشد. «راب فورد»، استاد سیاست در دانشگاه منچستر و نویسنده کتابی با عنوان «دیار برگزیت: هویت، تکثر و شکل‌بخشیدن دوباره به سیاست بریتانیا» می‌گوید: «تعلیق، امری بسیار غیرمعمول برای یک رهبر سابق حزبی است. حتی منتقدترین منتقدان کوربین هم انتظار چنین حرکت تندی را نداشتند.» با این حال، روز پنج‌شنبه گروهی از اعضای حزب کارگر سخن از استعفای دسته‌جمعی مطرح کردند و رهبران «اتحادیه» هم که متحد کوربین هستند به آنچه «تصمیم سیاسی کی‌یر استارمر» نامیدند، تاختند.

در هر حال، «کمیسیون برابری و حقوق‌بشر» (ای‌اچ‌آر‌سی) نتیجه گرفت که حزب کارگر در دوران چهار سال و نیم رهبری کوربین مسوول آزار و تبعیض «غیرقانونی» بود. کوربین در واکنش گفت که مخالفان ابعاد یهودستیزی در حزب کارگر «به‌شدت بزرگنمایی کرده‌اند». یک سخنگوی حزب کارگر گفت که کوربین معلق می‌شود چون «از پس‌گرفتن سخنانش» خودداری کرد. کوربین در واکنش این حرکت را «سیاسی» خواند و قول داد «به‌شدت آن را به چالش بکشد». تعلیق عضویت او تا زمان انجام تحقیقات درباره اظهارات وی ادامه خواهد داشت. سِرکی‌یر استارمر که در ماه آوریل به‌عنوان رهبر حزب انتخاب شد، گفت که انتشار گزارش کمیسیون مذکور «مایه شرمساری» حزب شده است.

این گزارش نتیجه‌گیری کرد که حزب کارگر در سه مورد مسوول نقض قانون «برابری» است: دخالت سیاسی در شکایات مربوط به یهودستیزی؛ ناکامی در ارائه آموزش کافی به کسانی که به شکایات مربوط به یهودستیزی رسیدگی می‌کنند؛ آزار از جمله استفاده از استعاره‌های یهودستیزانه و بیان اینکه شکایات مربوط به یهودستیزی ساختگی یا تهمت است. این کمیسیون نتیجه‌گیری کرد که ۲۳ مورد «دخالت نامناسب» از سوی دفتر کوربین اتفاق افتاده است. استارمر که در دوران رهبری کوربین وزیر سایه برگزیت بود، قول داد توصیه‌های این گزارش را «در اسرع وقت در سال جدید» پیاده کند. کوربین در واکنش به این گزارش گفت که او «همیشه مصمم به حذف کلیه شکل‌های نژادپرستی بوده است». او افزود:«تیم او برای تسریع، نه مانع‌تراشی در این فرآیند» گام برداشت و ابعاد یهودستیزی در داخل حزب کارگر «به‌دلایل سیاسی از سوی مخالفان در داخل و خارج حزب به‌شدت بزرگنمایی شده است.» به فاصله کوتاهی بعد از این سخنان دیود اوانز، دبیر‌کل حزب، کوربین را معلق کرد. حزب کارگر گفت که این اقدام در پرتو اظهارات کوربین و ناکامی او در پس گرفتن آنها صورت می‌گیرد. کوربین از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ رهبر حزب بود. او گفت کسانی که یهودستیزی در حزب را بزرگنمایی می‌کنند در اشتباه هستند و او «همچنان از سیاست عدم‌بردباری در قبال کلیه شکل‌های نژادپرستی حمایت خواهد کرد.»