به گفته دو منبع آگاه، ترامپ طی یک تماس تلفنی اخیرا برایان کمپ، فرماندار جورجیا را با عنوان دیوانه و احمق مورد انتقاد قرار داده و گفته است چرا سناتور کلی لوفلر نتوانسته است در خود روز انتخابات به حد نصاب برسد و حالا او باید در روز انتخابات مجددا به مصاف کشیش رافائل وارناک از حزب دموکرات برود. دسامبر گذشته ترامپ از کمپ خواست صندلی خالی جمهوری‌خواهان را با نامزدی جونی ایساکسون پر کند نه لوفلر اما کمپ به هر حال لوفلر را برای نامزدی این پست در نظر گرفت، عاملی که ترامپ طی روزهای اخیر از آن به‌عنوان انتقاد استفاده و به کمپ حمله می‌کند. انتقادهای شدید خصوصی و عمومی ترامپ این نگرانی را در میان جمهوری‌خواهان به‌وجود آورده است که مداخله بیشتر می‌تواند بیش از اینکه منفعت داشته باشد، به ضرر جمهوری‌خواهان تمام شود.

اگر دموکرات‌ها بتوانند هر دو کرسی را برنده شوند می‌تواند برای دو سال اول ریاست‌جمهوری جو بایدن بسیار عالی شود و یک پیروزی بزرگ برای دموکرات‌ها رقم بخورد. در این صورت هر دو حزب به ۵۰ کرسی می‌رسند که در صورت قفل شدن آرا در سنا، حضور کامالا هریس به‌عنوان معاون بایدن وزنه را به سود دموکرات‌ها سنگین خواهد کرد. در شرایطی که آرا مساوی شود، معاون رئیس‌جمهوری نیز حق رای پیدا خواهد کرد و می‌تواند برای پایان دادن به بن‌بست رای بدهد. اما اگر از دو کرسی، تنها یکی را حزب جمهوری‌خواه به دست آورد، اکثریت مجددا به دست این حزب خواهد افتاد و آنگاه این حزب دموکرات است که باید بیشترین سازش و همراهی را داشته باشد.

اما انتقادات اخیر ترامپ در کارزار انتخاباتی جورجیا، جمهوری‌خواهان را در لبه پرتگاه قرار داده است و این ترس در دل آنها به‌وجود آمده است که با ادامه انتقادها از سیستم انتخابات و مقامات جمهوری‌خواه از جمله کمپ، این حزب هر دو کرسی را در سنا از دست بدهد. یک مشاور ترامپ گفت: «اگر او در کارزار انتخاباتی یک و نیم ساعت به فرماندار حمله کند، اصلا کار مفیدی به سود جمهوری‌خواهان نخواهد بود. » البته او بر این باور است که انتقادات ترامپ بجا است اما باید آن را از طرق دیگر از جمله تلویزیون دنبال کرد. او می‌گوید ترامپ باید چیزهایی که به سود کارزار است، انجام دهد و مفید صحبت کند. به گفته منابع متعدد، ترامپ تمایلی به تبلیغات انتخاباتی در جورجیا نداشت و با کینه و بغض یک ماه پیش پذیرفت در کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان در این ایالت شرکت کند.

یک منبع آگاه می‌گوید پرود و لوفلر هر دو ماه در روز شکرگزاری از ترامپ خواستند در کارزار انتخاباتی‌شان حضور پیدا کند البته افراد دیگری مانند رونا مک‌دانیل رئیس کمیته ملی جمهوری‌خواهان نیز ترامپ را تشویق کرده بود در کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان حضور پیدا کند. او گفته بود این اقدام ترامپ می‌تواند به لوفلر و پرود اعتبار ببخشد و چشم‌انداز خوبی را برای روز انتخابات در ماه ژانویه ترسیم خواهد کرد.

ترامپ به هر حال دعوت جمهوری‌خواهان را پذیرفت و روز شنبه در فرودگاه ولاداستای جورجیا به سود این دو جمهوری‌خواه کارزار انتخاباتی برگزار کرد. در این میان کمپ که ترامپ را فردی «خیر ندیده» خواند قرار بود با مایک پنس، معاون ترامپ دیدار کند اما در دقیقه ۹۰ این دیدار را لغو کرد.

چندین منبع در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تاکید کردند که ترامپ بیشتر نگران باخت انتخاباتی خود است و اهمیتی به انتخابات سنا نمی‌دهد. این در حالی است که در پشت صحنه، جمهوری‌خواهان تلاش داشتند ترامپ را متقاعد کنند، بیشتر از اینکه به باخت خود فکر کند، فکر و ذکرش را روی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در سنا متمرکز کند.

ترامپ در این هفته یک ویدئوی ۴۶ دقیقه‌ای پر کرد و در آن مجددا سیستم انتخاباتی را زیر سوال برد و ادعاهای ثابت‌نشده‌اش را مطرح کرد. این در حالی است که دادستان کل آمریکا که منصوب خود ترامپ است، هفته گذشته اعتراف کرد که هیچ مدرک معتبری مبنی بر تقلب در انتخابات به دست نیاورده است.

خبرنگار سی‌ان‌ان این هفته از جمهوری‌خواهان جورجیا این سوال را مطرح کرده است که چه چیزی آنها را بیشتر می‌ترساند و آنها نیز گفته‌اند از رفتار ترامپ در روزهای اخیر به شدت نگران شده‌اند.  آنها از ترامپ خواسته بودند برای کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان در جورجیا لحن خود را عوض کند. به گزارش الجزیره، اگر ترامپ به حملات خود ادامه دهد، این احتمال وجود دارد تا آنها اکثریت سنا را از دست بدهند.

در این میان صدها طرفدار ترامپ روز چهارشنبه در پارک نزدیک آتلانتا گرد هم آمده بودند تا به سخنان لین وود و سیدنی پاول، دو تن از اعضای تیم حقوقی ترامپ گوش دهند. این دو نیز از مردم خواستند انتخابات روز پنجم ژانویه را تحریم کنند.

وود و پاول همان ادعاهای بدون مدرک ترامپ را تکرار کردند و گفتند انتخابات نوامبر یک کلاه بزرگ بوده که بر سر آمریکا گذاشته شده است. آنها آشکارا از جمهوری‌خواهان خواستند در انتخابات حضور پیدا نکنند. در حالی که نامزدهای سناتوری دیوید پرود و کلی لوفلر به رای مردم احتیاج دارند، این دو در کارزار اعتراضی گفتند: وقتی رای شما شمرده نمی‌شود، دیگر چرا باید به پای صندوق‌های رای رفت؟ وود در این کارزار گفت: شاید وقت آن رسیده است که به ورای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نگاه کرد. پاول هم که در در ماه نوامبر از تیم حقوقی کنار گذاشته شد، ماشین‌های رای‌گیری را بدون ارائه مدرک معتبر زیر سوال برد و گفت هزارای رای توسط این ماشین‌ها به سود بایدن خوانده شده است. او نیز گفت تا زمانی که از ماشین‌های رای‌دهی خیالتان راحت نشده است، در انتخابات حضور پیدا نکنید. ترامپ نیز پس از اینکه اجازه همکاری با تیم انتقالی بایدن را داد اما هرگز حاضر نشد باخت در انتخابات را بپذیرد و همچنان سیستم انتخاباتی را زیر سوال می‌برد. جسیکا تیلور، سردبیر یکی از مجلات محلی جورجیا به الجزیره گفت: ترامپ در حالی که می‌تواند نعمتی برای جمهوری‌خواهان باشد، می‌تواند به نفرین آنها نیز تبدیل شود. به گفته وی ترامپ باید پایگاه خود را به میدان بیاورد اما کاری که وی می‌کند، جنگ با جمهوری‌خواهان و فرماندار این ایالت است.