همچنین «ژان کاستکس» نخست‌وزیر فرانسه که قرار بود استراتژی واکسیناسیون را ارائه دهد نیز به‌دلیل در ارتباط بودن با مکرون غایب است. یک مورد تماس احتمالی دیگر، «مارک فسنو» معاون نخست‌وزیر در امور پارلمان است که روز سه‌شنبه با امانوئل مکرون ناهار خورد. دفتر نخست‌وزیری فرانسه اعلام کرده که ژان کاستکس علائم ابتلا به «کووید-۱۹» ندارد اما به‌دلیل اینکه با امانوئل مکرون در تماس بوده است، خود را قرنطینه می‌کند. ریشار فران، رئیس مجلس ملی فرانسه نیز اعلام کرد که به‌دلیل تماس به امانوئل مکرون خود را قرنطینه می‌کند. دفتر بانوی اول فرانسه نیز اعلام کرد که بریژیت مکرون علائم ابتلا به «کووید-۱۹» ندارد؛ اما خود را قرنطینه کرده است.

کرونا تاکنون به ۱۸۸ کشور و سرزمین سرایت کرده و مرزها را در نوردیده است. این ویروس تاکنون ۶/ ۱ میلیون نفر را کشته و بیش از ۶/ ۷۴ میلیون نفر دیگر را در جهان مبتلا کرده است. پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا به دنبال ابتلای مکرون به ویروس کرونا همه فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در آورد. نخست‌وزیر اسپانیا نیز خود را به‌دلیل تماس با رئیس‌جمهوری فرانسه قرنطینه کرده است. به این ترتیب او هم به شانزدهمین رئیس دولت در جهان تبدیل شد که خود را قرنطینه می‌کند. بنا به اعلام دفتر نخست‌وزیری اسپانیا پدرو سانچز تا روز ۲۴ دسامبر (چهارم دی) در قرنطینه خواهد بود. رئیس‌جمهوری فرانسه روز دوشنبه با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز دیدار کرده بود. رئیس شورای اتحادیه اروپا در همین راستا اعلام کرد که برای رعایت موازین احتیاطی خود را قرنطینه کرده است.  اما الجزیره فهرستی از رهبران جهان را تهیه کرده است که به کرونا مبتلا شده‌اند.

دونالد و ملانیا ترامپ: رئیس‌جمهور آمریکا در ۲ اکتبر اعلام کرد که او و همسرش به کرونا مبتلا شده‌اند و به قرنطینه رفته‌اند. ماه‌ها بود ترامپ وجود این ویروس را دست کم می‌گرفت و دستورالعمل‌های بهداشتی را هم رعایت نمی‌کرد. کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در آمریکا کشته است. به نوشته الجزیره، ترامپ، ۷۴ ساله، پیرترین رئیس دولت در میان روسای دولت‌ها در جهان است که به کرونا مبتلا شده است. او سه روز بستری شد و پس از بازگشتی دراماتیک به کاخ سفید، باز هم آن‌گونه که باید کرونا را جدی نگرفت.

بوریس جانسون: نخست‌وزیر ۵۵ ساله بریتانیا هم ۲۷ مارس اعلام کرد که تست کرونایش مثبت بوده است. او هم مانند ترامپ در زمره رهبرانی بود که چندان کرونا را جدی نمی‌گرفت. او در ۵ آوریل بنابر آنچه مقام‌ها گفتند، در «اقدام احتیاطی» بستری می‌شود. با این حال، اوضاع وی رو به وخامت رفت و گفته شد که پزشکان به‌دلیل وخامت حال او مردد بودند که آیا لوله‌ها و دستگاه‌های تنفسی را از او جدا کنند یا نه. اما در نهایت، با بهبود وضعیتش، از نیروهای بهداشتی در کشور به‌خاطر بازگرداندن زندگی به او قدردانی کرد.

ژائیر بولسونارو: رئیس‌جمهور برزیل هم بیماری خود را در ماه جولای اعلام کرد و افزود که از هیدروکسی کلروکین استفاده می‌کند. او چند ماهی منکر این ویروس بود و آن را نوعی «آنفلوآنزای کوچک» می‌نامید. او در دیدار با هوادارانش فاصله را رعایت نمی‌کرد و اغلب هم بدون ماسک در اقامتگاه ریاست جمهوری حضور می‌یافت و دیدارهای خود را انجام می‌داد.

ریک ماچار: معاون رئیس‌جمهور سودان و همسرش «آنجلینا تنی» که وزیر دفاع است در ۱۸ می ‌تست کرونایشان مثبت اعلام شد.

الکساندر لوکاشنکو: رئیس‌جمهور بلاروس، در دوره‌ای نگرانی‌ها در مورد این ویروس را «روان‌پریشی» خوانده بود و به مردم کشورش توصیه می‌کرد که از «ودکا» استفاده کنند تا سلامت و ایمن بمانند، در نهایت در ماه جولای اعلام کرد که تست کرونایش مثبت بوده است. بلاروس یکی از معدود کشورهایی است که هیچ اقدام فراگیری در برابر کرونا انجام نداده است.

خوآن اورلاندو هرناندز: رئیس‌جمهور هندوراس هم در ماه ژوئن اعلام کرد که تست کرونایش مثبت است. او به همراه دو نفر دیگر که از نزدیک با او کار می‌کردند، به قرنطینه رفتند. هرناندز گفت که او «درمان MAIZ» را آغاز کرده است که ترکیب آزمایشی و اثبات‌نشده از میکروداسین، آزیترومایسین و ایورمکتین روی بود. او مدتی بستری و مرخص شد. او خواستار دسترسی عادلانه به واکسن کووید-۱۹ شده است.

پرنس چارلز: شاهزاده ولز و وارث تاج و تخت بریتانیا در ۲۵ مارس تست کرونایش مثبت شد.

پرنس آلبرت: آلبرت دوم، پادشاه موناکو هم در ماه مارس تست کرونایش مثبت شد.

سیلویو برلوسکونی: نخست‌وزیر سابق ایتالیا هم در ۲ سپتامبر همراه با دو فرزندش اعلام کرد که کرونا مثبت است.

علی لاریجانی: رئیس مجلس ایران هم در ۲ آوریل اعلام کرد که تست کرونایش مثبت است.

میخاییل میشوستین: نخست‌وزیر روسیه در ۳۰ آوریل در یک دیدار ویدئویی با پوتین اعلام کرد که تست کرونایش مثبت است و برای محافظت از کابینه خود را قرنطینه می‌کند.

نیکول پاشینیان: نخست‌وزیر ارمنستان هم در اول ژوئن اعلام کرد که او و خانواده‌اش تست کرونایشان مثبت شده است.

سوفی گریگوری ترودو: در ۱۲ مارس همسر نخست‌وزیر کانادا پس از سفر به بریتانیا اعلام کرد که تست کرونایش مثبت شده است.

آمبروس دلامینی: نخست‌وزیر اسواتینی همان کشور سوازیلند، مستعمره پیشین بریتانیا که مسواتی سوم، پادشاه این کشور کوچک واقع در جنوب آفریقا، دستور داد که بار دیگر این کشور را با نام اصلی آن یعنی اسواتینی بخوانند. او در ۱۴ دسامبر در بیمارستانی در آفریقای جنوبی جان خود را از دست داد و تنها رهبر مستقر در جهان بود که به‌دلیل ابتلا به کووید- ۱۹ جان خود را از دست داد.