اوسوف؛ رکورددار جذب کمک مالی

جان اوسوف دموکرات و رافائل وارناک هم‌حزبی‌اش توانسته‌اند هر کدام افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی در بزنگاه انتخابات حساس سنا در جورجیا جمع‌آوری کنند.  دموکرات‌ها توانسته‌اند این حجم عظیم از کمک‌های مالی را از طریق اعانه‌دهندگان کوچک و خرد جمع‌آوری کنند. این الگوی جمع‌آوری کمک‌های مالی دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ در سنا و ریاست‌جمهوری بوده است. حالا با این رقم جمع‌شده، اوسوف تبدیل به نخستین فرد رکوردشکن در تاریخ ایالات‌متحده می‌شود که توانسته برای انتخابات سنا افزون بر ۱۰۶ میلیون دلار جمع کند. این دموکرات از ۱۵ اکتبر تا ۱۶ دسامبر حدود ۵/ ۹۳ میلیون هزینه کرده و حالا در هفته پایانی کارزار انتخاباتی رقمی نزدیک به ۵/ ۱۷ میلیون دلار در بانک ذخیره دارد. در مقابل پردو، رقیب او در بازه زمانی مشابه ۶۸ میلیون دلار جمع‌آوری و از این مقدار ۵۸ میلیون دلار هزینه و باقی آن را در بانک ذخیره کرده است.

در جدال کرسی مربوط به رافائل وارناک و لوفلر نیز، نامزد دموکرات‌ها رقم قابل‌توجهی توانسته جمع‌آوری کند. وارناک برای انتخابات دور دوم سنا در جورجیا رقم ۴/ ۱۰۳ میلیون دلار جمع‌آوری کرده که ۸۱ میلیون آن هزینه تبلیغات شده است. او حالا برای هفته آخر کارزار انتخاباتی، ۸/ ۲۲ میلیون دلار به شکل نقد در بانک ذخیره دارد. در مقابل لوفلر، رقیب جمهوری‌خواه وارناک در مجموع ۶۴ میلیون دلار جمع آوری کرده است. وی از این مقدار پول جمع‌آوری شده، رقمی حدود ۶/ ۴۸ میلیون دلار را هزینه تبلیغات و کارزار انتخاباتی‌اش کرده و باقی آن هم‌اینک به شکل نقد در بانک ذخیره شده است.  هر چهار نامزد رکورد کمک مالی جیمی هریسون دموکرات در کارولینای جنوبی را که بهترین جمع‌آوری مالی را در طول سه ماه داشت، شکستند اما داستان جیمی هریسون خوش تمام نشد و او انتخابات را به لیندسی گراهام جمهوری‌خواه واگذار کرد.

جمع‌آوری بیشتر کمک مالی به نامزدها این اجازه را می‌دهد که تبلیغات تلویزیونی بیشتری داشته باشند. برای مثال اوسوف از ماه نوامبر، از آن مقدار کمک‌های مالی دریافت شده، رقمی افزون بر ۶۷ میلیون دلار را خرج هزینه تبلیغات تلویزیونی کرده است. در مقابل رقیب او پردو، از ماه نوامبر رقم ۳۴ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی هزینه کرده است.  برای کرسی دوم نیز دست دیگر نامزد دموکرات در تبلیغات تلویزیونی پرتر بوده است. درحالی‌که وارناک از ماه نوامبر ۵۳ میلیون دلار هزینه تبلیغات بصری کرده، این رقم برای لوفلر به ۳۶ میلیون دلار

می رسد. هر دو نامزد حالا برای این هفته پایانی رقم قابل‌توجهی را در بانک ذخیره دارند که احتمالا برای تبلیغات تلویزیونی هزینه خواهند کرد.  اخیرا جورجیا رفتار خود را با جمهوری‌خواهان تغییر داده است. این ایالت که مورد اعتماد جمهوری‌خواهان بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری رای خود را به جو بایدن داد و شوک عجیبی به جمهوری‌خواهان وارد کرد. به نظر می‌رسد این ایالت در حال جذب شدن به سوی دموکرات‌هاست. پیروزی بایدن نیز در این ایالت در شرایطی رقم خورد که از سال ۱۹۹۲ به این سو، هیچ دموکراتی نتوانسته بود در آن پیروز شود.

برای انتخابات سنا نیز هر دو رئیس‌جمهور منتخب و مستقر به این ایالت سفر کردند و هرکدام به سود نامزدهای حزب خود سخنرانی کردند. اخیرا نیز کامالا هریس، معاون بایدن به این ایالت سفر کرده و در کارزار انتخاباتی گفت که اگر دموکرات‌ها در سنا این دو کرسی را نگیرند، جمهوری‌خواهان می‌توانند برنامه‌های بایدن را با سنایی که در اختیار آنهاست، خنثی کنند.