انفجار روز اول کریسمس در نشویل که پایتخت موسیقی کانتری است، سه زخمی برجای گذاشت اما خسارت مالی قابل‌توجهی در پی داشته است. به همین منظور بازرسان روز شنبه به‌دنبال تکمیل قطعات این پازل بودند تا هر‌چه سریع‌تر تصویری کامل از آن به‌دست آورند. بازرسان صدها سرنخ را دنبال می‌کنند تا به انگیزه فردی که دست به این بمب‌گذاری زده است، برسند. مقامات فدرالی می‌گویند که صدها مامور اطلاعاتی روی ۵۰۰ نکته به‌دست آمده متمرکز هستند که توانسته‌اند در روز جمعه به‌دست آورند‌ اما مهم‌ترین مساله ماموران این است که پی ببرند آیا بیش از یک نفر در این انفجار دخیل بوده است یا نه؟ در این راستا یک منبع آگاه به نیویورک‌تایمز گفت که ماموران صاحب آن خودرویی که موجب انفجار شده است، یافته‌اند. او مردی ۶۳ساله است و برای تحقیقات بیشتر تحت بازجویی است.

روز شنبه نیز ده‌ها مامور اف‌بی‌آی به‌همراه ماموان اداره الکل، دخانیات، سلاح‌گرم نشویل تحقیقات خود را به‌منظور بررسی نوع مواد‌منفجره شروع کردند. آنها تحقیقات خود را درخصوص منزلی دوبلکس آغاز کردند که در سال ۲۰۱۹ تصویری از آن توسط برنامه «گوگل استریت‌ویو» منتشر شده که خودرویی مشابه آنچه در آن انفجار به کار رفته، در حیاط خانه پارک شده است. این خودرو سرنخ اصلی برای رسیدن به عامل انفجار است. داگلاس کورنسکی، مامور ویژه اف‌بی‌آی، در ممفیس، روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ماموران ما همه‌چیز را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا مطمئن شوند هیچ نکته‌ای از زیر دست آنها در‌نرفته است. برای اینکه بدانیم چه‌کسی مسوول این انفجار است، انگیزه‌یابی بسیار مهم تلقی می‌شود.»

ماموران برای اینکه بتوانند برنامه خود را راحت‌تر پیش ببرند، مجبور شده‌اند تا چند خیابان در حول و حوش محل انفجار را تعطیل کنند. دونالد کوچوران، دادستان منطقه میانی تنسی، روز شنبه در یک جلسه گفت و شنود، اعلام کرد: اطمینان‌خاطر می‌دهیم انفجارهای دیگری در کار نخواهد بود و خطری از این بابت مردم را تهدید نمی‌کند. او تاکید کرد که تحقیقات آنها فعلا به‌جز این نکته به چیز تازه‌ای نرسیده است. با این حال منابع مطلع شنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند، اکنون بازرسان این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که شاید این انفجار یک بمب‌گذاری انتحاری بوده است. در محل انفجار «بافت» پیدا شده و مسوولان بررسی می‌کنند که آیا این بافت انسانی است یا خیر. مقام‌ها عصر شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند، یک شخص در ارتباط با این انفجار بازداشت شده و افسران فدرال و محلی منزل او را مورد‌بازرسی قرار داده‌اند. تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر‌عهده نگرفته است. کوچوران تاکید می‌کند: برای رسیدن به سرنخ اصلی باید سر وقت این پازل تکمیل شود؛ چرا‌که ممکن است بر اثر شدت این انفجار برخی از مدارک در جایی افتاده باشد که هنوز به چشم ماموران نیامده است.