روز شنبه، حزب جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی (SCGOP) اعلام کرد که رایس را به‌دلیل رأی دادن وی به‌طور رسمی مورد انتقاد قرار داده است. درو مک‌کیسیک، رئیس «SCGOP» در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است، در مورد سرزنش نمادین تام رایس گفت: «ما ناامیدی خود را نسبت به رأی استیضاح به‌طور روشن  اعلام کردیم.» او افزود: تلاش برای استیضاح یک رئیس‌جمهور، با گذشت یک هفته از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش هرگز قانونی نیست و چیزی بیش از یک حربه سیاسی نیست.

رایس از حامیان سرسخت ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری سابق در کاخ سفید بوده است؛ اما وی در ۱۳ ژانویه گفت که به استیضاح رای داده، زیرا شورش در کاپیتول‌هیل غیرقابل توجیه بوده است. او در بیانیه‌ای گفت: «من چهار سال از این رئیس‌جمهور به شدت حمایت کردم. من برای او کمپین برگزار کردم و دو بار به او رای دادم. اما  این شکست مطلقا غیرقابل توجیه است.»

استیضاح ترامپ برای بار دوم به‌دلیل تحریک او به شورش، بین جمهوری‌خواهان اختلاف انداخته است. میت رامنی، از منتقدان سرسخت ترامپ و سناتور جمهوری‌خواه گفته که وی معتقد است پیشبرد دادگاه استیضاح در سنای آمریکا درست و قانونی است؛ درحالی‌که دیگر جمهوری‌خواهان رویه‌های قانونی این استیضاح را زیر سوال می‌برند و آن را غیرقانونی می‌خوانند؛ چراکه می‌گویند وقتی ترامپ دیگر در دفتر کارش حضور ندارد، استیضاح از اساس غیرقانونی است.

افراد این حزب همچنین می‌گویند که استیضاح ترامپ به کشوری که در عمل از قبل دچار دودستگی شده است، به شدت آسیب می‌رساند و از دموکرات‌ها می‌خواهند این ابتکار عمل را کنار بگذارند. اما به‌رغم این مخالفت‌ها، مجلس تحت کنترل دموکرات‌ها هفته گذشته ماده قانونی استیضاح را به مجلس سنا ارسال کرد و انتظار می‌رود دادگاه سنای ترامپ در ماه فوریه آغاز شود. برای محکومیت ترامپ نیاز به دو سوم رای اعضای سنا است. این به آن معناست که باید دست‌کم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها بپیوندند تا ترامپ محکوم شناخته شود. رایس در مجلس نمایندگان اما تنها کسی نبود که به استیضاح رای داد. لیز چنی نیز که نفر سوم حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان است، از حامیان استیضاح ترامپ به حساب می‌آید؛ اما او نیز مورد شماتت هم‌حزبی‌های خود قرار گرفته است.